SNYD omkring Forårstræning...???
Fra : RR Gruppen

Dato : 19-03-02 22:09

Vi er en gruppe på 6 personer som for lang tid siden tilmeldte os til
Nice'n Easys forårtrænings arrangement på 'Val de Vienne' i Frankrig.

I informations materialet som vi fik tilsend (og som kan ses på:
http://www.dmusport.dk/roadrace/Aktuelt/RRKV/RRKV.htm) fremgår det at
tilmeldingen dækker over 7x20 minutters køretid hver dag (fordelt på
6x20 min. træning og 1x20 min. træningsløb). Denne pakke sælges for en
pris på 2500 kr. for alle 5 dage.

Nu har Nice'n Easy skåret 15% af den samlede køretid væk - uden på
nogen måde at informere om det til os der både er tilmeldt og har
betalt! De manglende 15% køretid svarer stor set til en fuld
træningsdag!!!

Dette er gjort fordi arrangøren har oprettet en ekstra klasse *udover*
hvad der var oplyst i informationsmaterialet (her skrives stadigvæk at
der kun er 3 klasser). For at få det hele til at hænge tidsmæssigt
sammen er de planlagte 2 timers frokostpause annulleret! Istedet køres
der non-stop frem til kl. 18 om aftenen.

Resultatet er altså at arrangøren tjener 125.000 kr. mere - på
bekostning af os der allerede er tilmeldt og har betalt. Selv dem der
tilmelder sig nu får stadig de gamle oplysninger om køretid.

Vi har intet i mod et der skal tjenes penge - overhovedet! Men når vi
får et tilbud der oplyser en hvis mængde køretid til en given pris -
og arrangøren så (efter at have modtaget betaling) fjerner en stor del
af køretiden *uden* overhovedet at informere deltagerne; Ja, så bliver
vi sgu *harm*!

Er det bare os der hænger os i peditesser? Eller er andre enige i at
der er noget grundlæggende galt når man betaler for én ting og får
noget helt andet?

Vi er ikke ude på at sværte nogen til men vi synes det urimeligt at
vilkårene forringes blot fordi arrangøren vil tjene flere penge!

RR-Hilsener fra en gruppe skuffede tilmeldte til forårstræning

Hvorfor sender vi indlægget her anonymt?
Simpelthen fordi vi endnu ikke har modtaget bekræftelse på vores
deltagelse på trods af at vi betalt for flere måneder siden! Vi har
allerede investeret mange penge i transport af såvel maskiner som os
selv + alt det øvrige der kommer oven i sådan en tur. Penge som vi
ikke kan få refunderet på nuværende tidspunkt).

Fra : Bjarne Petersen

Dato : 19-03-02 23:09

"RR Gruppen" <rrgruppen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogen måde at informere om det til os der både er tilmeldt og har
> betalt! De manglende 15% køretid svarer stor set til en fuld
Jeg tror nu at i stadigvæk vil få kørt alt det i overhovedet orker.
Jeg deltog i forårs træning i 1999 og 2000 (ved godt at der var andre
arrngører dengang) og nåede ikke at udnytte allle træningspas selvom at jeg
var indstillet på at få det hele med.

> Dette er gjort fordi arrangøren har oprettet en ekstra klasse *udover*
> hvad der var oplyst i informationsmaterialet (her skrives stadigvæk at
> der kun er 3 klasser).
Det betyder jo også at flere med RR interesse kommer ud og kører, og i har
mulighed for at møde endnu flere med samme fritidsinteresse.

> RR-Hilsener fra en gruppe skuffede tilmeldte til forårstræning
Jeg tror nu i vil stå med et helt andet indtryk når i har kørt dernede i en
uge.

> [...]
> selv + alt det øvrige der kommer oven i sådan en tur. Penge som vi
> ikke kan få refunderet på nuværende tidspunkt).
I har vel prøvet at kontakte Nice'n Easy for at høre hvad han har at sige
til sit "forsvar"

Jeg har deltaget i flere af Nicks træninger, og har betalt med glæde af
flere grunde.
Bl.a. var de DMU godkendte, der var ambulance tilstede på banen, der var
rigeligt med flagposter og rigtigt godt styr på afviklingen, mange af disse
ting tages som en selvfølge, men den dag hvor man "falder af og slår sig" så
bliver man meget glad for bl.a. ambulance og forsikring.

Med venlig hilsen
Bjarne Petersen (som ikke er i familie eller lignende med Nick

Fra : origo@earthling.net

Dato : 20-03-02 00:18

"Bjarne Petersen" <bep@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
> ting tages som en selvfølge, men den dag hvor man "falder af og slår sig"

> bliver man meget glad for bl.a. ambulance og forsikring.

Enig i ovenstående. Men - leser jeg det opprinnelige innlegg korrekt, er det
vel ikke selve arrangementets kvalitet det stilles spørsmålstegn ved.

Jeg har nettopp fått bekreftet historien fra arrangøren, og jeg må innrømme
at min første reaksjon var, hvorfor jeg ikke var blitt underrettet. Om
årsaken til at det er opprettet en klasse mere har økonomisk bakgrunn, har
jeg ingen anelse om. Jeg fikk opplyst at det skyldes at man allikevel ikke
kunne kjøre løp der nede. Ved så å inndra den tid som var satt av til
løpene, samt skippe de to timers pause som opprinnelig var planlagt, har man
så fått plass til den ekstra klasse.

Er enig med deg i, at det sikkert blir tid nok med det er vel ikke sakens
kjerne? Ved å inndra pausen, skal man være "på" fra tidlig morgen til 18 om
aftenen. Jeg tror det kan bli litt trettende, og er man trett gjør man
gjerne feil som kan føre til styrt. Etter 8000km banekjørsel på Nürburgring,
har jeg erfart hvor viktig det er å kunne ta en lengre pause midt på dagen.
Skipper man den, går det lett galt. Alene av denne grunn kan jeg godt forstå
irritasjonen over at vilkårene endres uten varsel. Og skal man ta de
juridiske briller på, så må man vel også være enig i, at det ikke leveres
den vare man har fått løfte om og betalt for.

Det er så min mening....

JS

Fra : origo@earthling.net

Dato : 20-03-02 23:10

<origo@earthling.net> wrote in message news:a78guo$g6h$1@sunsite.dk...
> Ved så å inndra den tid som var satt av til
> løpene, samt skippe de to timers pause som opprinnelig var planlagt, har
man
> så fått plass til den ekstra klasse.

Jeg har nettopp fått en mail fra arrangøren, hvor jeg blir gjort oppmerksom
på at ovenstående ikke er helt korrekt. Det avholdes frokostpause mellom
13-14.

JS

Fra : Tommy Roenn

Dato : 19-03-02 23:48

Ehhh, godt jeg valgte Rijeka turen hvor vi kun er 46 personer. Altså kan
vi alle få 30 timers træning. (Banen godkendt til 65 af gangen) For kun
1700,-

I betaler 2500,- for ca. 10 timers træning. Hvad værrer er, de lader vist
stadig udenlandske kørere komme med som Franske, Tyske, Skandinaviske
licenskørere.

Sådan går det desværre ofte når man lader kommercielle enheder lege med
foreningers medlemmers pengepunge.

P*sse surt... JA! A ville sgi nok beklave mæ´.

Tommy, som agter at sætte ny verdensrekord på Rijeka banen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 20-03-02 00:59

> Tommy, som agter at sætte ny verdensrekord på Rijeka banen

På tværs af langsiden, eller hvad? )

Mvh
Steen

Fra : Mureren

Dato : 20-03-02 01:07

> [...]
> nogen måde at informere om det til os der både er tilmeldt og har
> betalt! De manglende 15% køretid svarer stor set til en fuld

Øhh....hvor ved du det fra ?

Blev i også bedt om at betale tidligere end angivet på hjemmesiden, for at
de kunne sikre sig mod et stort frafald ?

Og hvornår har i modtaget informationsmateriale ?
Her er der ikke kommet noget af nogen art.....

Og hvilken klasse er det der er oprettet ekstra?
Gadekører eller licens ?

Mureren
(også tilmeldt under de "gamle" betingelser, stadig uden bekræftelse)

Fra : flemsus

Dato : 20-03-02 01:07

Uden at have nogen som helst forstand på arrangementet, ser det for mig ud
til at i er blevet taget godt og grundigt ved næsen.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Mureren

Dato : 20-03-02 01:39

> [...]
> nogen måde at informere om det til os der både er tilmeldt og har
> betalt! De manglende 15% køretid svarer stor set til en fuld

Øhh....hvor ved du det fra ?
(og hvordan kommer du frem til de 15% ?)

Fra : Claus Bernth

Dato : 20-03-02 14:50

De 15% kan udregnes ved at sige 5 træningspas ud af 35 er forsvundet (5/35 =
ca. 0,15)

Jeg er også selv tilmeldt med de gamle informationer - Jeg tjekkede linket fra
RR-gruppen som stadig oplyser de gamle tal for køretid m.v. Gad vide hvornår
de havde tænkt sig at fortælle det? Når vi står der nede og ikke kan gøre
noget ved det?

Jeg bliver fandeme lidt sur over det her!

En ting er hvis banetiden reduceres pga. styrt eller hvad der nu kan ske på
banen - men bare at fjerne vores banetid og sælge den til andre det er søreme
da ikke det mest elegant træk jeg har oplevet!

-Havde også selv valgt Riejeka i Kroatien hvis jeg havde vidst det her på
forhånd!

Vh,
Claus
(som i øvrigt stadig glæder sig til at komme ned og lege på asfalten *s*)

Fra : Peder

Dato : 20-03-02 15:23

On Wed, 20 Mar 2002 14:50:10 +0100, Claus Bernth
<cbernth@worldonline.dk> wrote:

>Jeg bliver fandeme lidt sur over det her!
Og jeg. Så du fik ret - øv.

>En ting er hvis banetiden reduceres pga. styrt eller hvad der nu kan ske på
>banen - men bare at fjerne vores banetid og sælge den til andre det er søreme
>da ikke det mest elegant træk jeg har oplevet!

Afgjort ikke. Men hvad med at ringe/skrive til Lis/RRKV eller N'&E.
Det har jeg gjort. (Høfligt forespugt forstås - det må jo være en
misforståelse at vi skal betale for andet end vi er blevet lovet)

>-Havde også selv valgt Riejeka i Kroatien hvis jeg havde vidst det her på
>forhånd!
Mon der stadig er plads. Iflg. DMU vedr. Val de Vienne: Ved afbud
skriftligt eller telefonisk inden d. 28 / 3 kl. 09.00, tilbagebetales
anmeldelsesafgiften – gebyr på 125 Dk.Kr = 2375 Dk.Kr.

>Claus
>(som i øvrigt stadig glæder sig til at komme ned og lege på asfalten *s*)

Også jeg
Jeg regner iøvrigt med at komme forbi dig på torsdag

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : SLP/JM

Dato : 20-03-02 17:08

"RR Gruppen" <rrgruppen@hotmail.com> skrev >
> Vi er ikke ude på at sværte nogen til men vi synes det urimeligt at
> vilkårene forringes blot fordi arrangøren vil tjene flere penge!

Jeg er fuldstændig enig. Arrangørerne burde som minimum selv sørge for
at oplyse deltagerne om ændringerne i ordentlig tid, og jeg er da
rimelig skuffet, eftersom jeg især havde glædet mig til at køre
træningsløb.

Havde jeg vidst det i lidt bedre tid, ville jeg nok som flere andre have
valgt Rijeka i stedet.

Susanne

Fra : Bendt Grunge

Dato : 20-03-02 20:11

> "RR Gruppen" <rrgruppen@hotmail.com> skrev >

Sådan går det når pengegriske overtager et arregement som tidligere blev
lavet af en forening for at køre, men som så er blevet "kuppet" og så det er
blevet overtaget af nogen som mere ser det som en forretning og ussel
mammon.

Bendt G

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-03-02 23:09

Bendt Grunge skrev:
> så det er blevet overtaget af nogen som mere ser det som en forretning og
> ussel mammon.

Pjat med dig Det er ikke det der er problemet, problemet er jo at
arrangøren (måske) er en svindler. Der er imo intet galt i af nogen laver
en forretning ud af at arrangere baneture, for hvis folk er utilfredse
holder den forretning ikke længe. Hurra for kapitalismen

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Bendt Grunge

Dato : 21-03-02 00:17

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> en forretning ud af at arrangere baneture, for hvis folk er utilfredse
> holder den forretning ikke længe. Hurra for kapitalismen

Ja det er synd for RRKV at de er blevet kørt sådan ned i kapital så de ikke
mere har kontrol over det træningsløb, og dem som i dag har kuppet det tager
økonomien i det arrengment til sig selv.

Fra : Road Racing Team 80 ~

Dato : 20-03-02 21:17

Hej RR Gruppen

Hvad fanden har i gang i.!!!!!!!!!!!!!!!!

Var det måske en ide at gå til kilden i stedet for til røvhullet for at være
sikker på at man har fået de rigtige oplysninger.

Det er rigtigt at der er oprettet en 4 klasse.
Dette er gjort af sikkerhedsmæssige årsager da der er mange meget hurtige
kørere der har tilmeldt sig arrangementet.
Stort set hele toppen af Scandinavian open og STCC klasserne kommer.
Vi mente derfor ikke det var forsvarligt at blande meget hurtige kører og
dem der måske ikke er så hurtige.
Det er vel også sjovere at køre sammen med nogen man passer sammen med rent
hastighedsmæssigt.

Det der med at vi tjener 125000 kr. ekstra, er det slet ikke faldet jer ind
at det koster noget at leve banen i ekstra tid, og at officialene skal have
flere penge for at arbejde længere.
I øvrigt kan man jo ikke vurdere om det er ekstra tjente penge eller de
dækker et evt. underskud der ville være på arrangementet, når man ikke har
set regnskabet.

Det er helt klart at når vi i tillægsreglerne skriver at der er 30 x 20 min
træning, så er der 30 x 20 min.!!!!!!!!!!!!!

Hvis i mener at der er problemer ville det måske være mest praktisk at
skrive til mig som arrangør i stedet for at spørge 10,000 andre på nettet
der ikke ved noget som helst om hvordan tingene hænger sammen.

Det med at vi kører non stop fra kl 9 til 18, sig mig, havde i ikke tænkt
jer at vores official skal have noget at spise.
Der er frokost hver dag mellem kl. 13.00 og 14.00, præcis som alle de andre
år.

Hvad mener i med at I i øvrigt ikke kan få pengene tilbage, I har da vist
ikke fået nærstuderet de tillægsregler så godt som i her giver udtryk for,
der står jo netop at det er muligt at få pengene tilbage.

Hvis I stadig føler trang til at svine os til uden at kende sandheden, eller
føler jer så SNYDT, skal i være velkommen til at kontakte mig, for at få
pengene tilbage.
Hvis det er tilfældet, bliver jeg jo nødvendigvis at få jeres navne.

Venlig Hilsen

RRKV Lis Johannsen.

RR Gruppen <rrgruppen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:47037aa.0203191308.792a4cab@posting.google.com...