Skærme
Fijala 3554
Bærbar skærm
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 19-03-02 20:00

Davs

Jeg er muligvis ude på lidt dybt vand her mht. topic...

Hvilken bærbar har den bedste skærm? Jeg har hørt, at IBM Thinkpad har en
glimrende skærm, men til gengæld får man meget mere computer ved f.eks. at
gå efter en Dell eller Hi-grade.

Hvordan ligger landet mht. til kvaliteten af skærme på bærbare?

/Thomas

Fra : wheeeeeeee

Dato : 25-03-02 12:16

snip
> [...]
> glimrende skærm, men til gengæld får man meget mere computer ved f.eks. at

Hi-Grade... Det lyder som et discount mærke, der putter stationære CPU'er i
bærbare. Medmindre du kun skal have en bærbar til at flytte mellem to
steder, og altså ikke skal bruge den "i felten", og støj er ligegyldigt, så
køb ikke en bærbar uden en rigtig "mobile" CPU med speedstep eller lignende.
Man kan sige at man får mere "computer for pengene", men det udvikler også
mere varme, støj og bruger mere strøm.

Dell er OK (men der er vist nogle der vejer ret meget.) Det er IBM og HP
også. En del Toshiba og Compaq er også OK. Men der er både "discount"
modeller, der ikke er så hårdføre og så nogle dyrere af bedre kvalitet.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 25-03-02 15:47

> [...]

> også. En del Toshiba og Compaq er også OK. Men der er både "discount"
> modeller, der ikke er så hårdføre og så nogle dyrere af bedre kvalitet.

Takker - jeg tror efterhånden at feltet er blevet snævret ned til kun at
bestå af Dell - det _er_ jo en lækker lille sag den Inspiron 8200 :)

/Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 25-03-02 15:48

> Takker - jeg tror efterhånden at feltet er blevet snævret ned til kun at
> bestå af Dell - det _er_ jo en lækker lille sag den Inspiron 8200 :)

Stor og tung sag måske - men stadig lækker...

/Thomas

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-03-02 16:11

Thomas Lindgaard wrote:

> Stor og tung sag måske - men stadig lækker...

Jeg ville nok gå efter IBM's i stedet, dels fordi de er endnu lækkerer og dels
fordi jeg er træt af Dell's frelste "Vi har skåret mellemmanden væk" når det
bare betyder man skal slås med ders dårlige hjemmeside (Prøv fx. og finde ud
af om der følger et 3½ diskettedrev med deres Inspiron8200 uden at skulle
ringe og spørge) uden at de egentlig er billigere - hver gang Dell reklamerer
med et eller andet supertilbud finder man altid noget som halter i det som
står med småt.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 25-03-02 22:08

> Jeg ville nok gå efter IBM's i stedet, dels fordi de er endnu lækkerer

Det siger min gode ven osse... men jeg syns ikke man får nok for sine penge.

> når det bare betyder man skal slås med ders dårlige hjemmeside

Jeg synes nu da at hjemmesiden virker fint! Men man mangler at kunne få lidt
hands-on med maskinen...

> (Prøv fx. og finde ud
> af om der følger et 3½ diskettedrev med deres Inspiron8200 uden at skulle
> ringe og spørge)

Det gør der ikke - men man kan vælge det til.

> uden at de egentlig er billigere - hver gang Dell reklamerer
> med et eller andet supertilbud finder man altid noget som halter i det som
> står med småt.

I forhold til IBM er de _monster_billige...

Har du et eksempel på noget der halter - det ville jo være træls at bruge så
mange penge på noget skidt.

/Thomas