advokatsalær for dødsboskifte
Fra : jacob nielsen

Dato : 19-03-02 19:14

Hejsa,

Er der nogen der tør give et bud på, hvad sådan et salær kan løbe op i? Det
drejer sig om et ganske ukompliceret bo, hvis eneste aktiv af værdi er en
andelslejlighed, som det absolut ikke er et problem at få afsat. Derudover
er der lidt håndører på en konto, en eller anden form for konto-ordning i
Magasin el. lign. og udgifter til bedemand etc. Det burde ikke være voldsomt
resourcekrævende for en erfaren advokat.

Mvh.
Jacob

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-03-02 01:31

"jacob nielsen" <jacobnielsen@altavista.com> wrote:

>Er der nogen der tør give et bud på, hvad sådan et salær kan løbe op i?

Hvis jeg ikke husker helt forkert, er der faste procentsatser på det.
Da jeg selv sad med problemet for et par måneder siden, fandt jeg en
del brugbar information på www.familieadvokaten.dk .

Men hvis boet er så simpelt, kunne I vel overveje et skifte uden advokat?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : jacob nielsen

Dato : 20-03-02 02:17

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]

> Hvis jeg ikke husker helt forkert, er der faste procentsatser på det.
> Da jeg selv sad med problemet for et par måneder siden, fandt jeg en
Takker. De vejledende salærtakster er tilsyneladende ophævet, men de har da
givet mig en ide om prislejet.

> Men hvis boet er så simpelt, kunne I vel overveje et skifte uden advokat?
Der er indsat en bobestyrer i testamentet. Det er sådan set også fint nok.
Desværre er han ikke just imponerende. Skal hele tiden holdes i ørerne,
nøler med at få betalt regninger mm., og så har vi sågar fanget ham i en
regnefejl. Jeg er ved at være en lille smule træt af ham, så jeg ville gerne
kende lidt til prisniveauet, inden han præsenterer os for sit salær.

Mvh.
Jacob

Fra : Carl Munk

Dato : 20-03-02 22:38

"jacob nielsen" <jacobnielsen@altavista.com> wrote in message

> Jeg er ved at være en lille smule træt af ham, så jeg ville gerne
> kende lidt til prisniveauet, inden han præsenterer os for sit salær.
Regn med ca. 25.000 kr. + for at skrive papirerne på salg af
Andelsbolig.
Prisen kan være højere nogle steder i landet og mindre andre steder
Der er ingen "faste" regler en "vinkelskriver" må tage hvad han vil *S*

Fra : Christian Andersen

Dato : 21-03-02 12:43

Holdt! Salgsaftale udarbejdes næsten altid af administrator for
andelsboligforeningen.
/Christian