GeForce4 TI4200 hvornår?
Fra : z

Dato : 19-03-02 16:31

Hej

Er der nogen der ved hvornår GeForce4 TI4200 kommer til salg i DK, og evt.
hvad det kommer til at koste?

/z

Fra : TBC

Dato : 19-03-02 20:18

"z" <***kh@nospam.dk***> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvornår GeForce4 TI4200 kommer til salg i DK, og evt.
> hvad det kommer til at koste?

Regner med at min bror og jeg vil modtage vores kort (noget forsinket) på
Fredag, ifølge nedstående:

Priser kan man som altid finde på edbpriser.dk, men Ti4200 koster omkring
3000,- kr for tiden
__________

Mange tak for Deres ordre nr : xxxxxxx

På trods af vores tidligere mail med leveringsdato, er
leveringen af Deres varer fra vor leverandør desværre
blevet forsinket.

Vi håber på at kunne have alle varer på lager, så vi kan
levere Deres ordre den : 22.03.2002

Asus V8440-D, Ti-4400, 128 DDR 2,00

Fra : z

Dato : 19-03-02 22:06

> Asus V8440-D, Ti-4400, 128 DDR 2,00

Det er ikke Ti4400, men lillebror Ti4200, som ikke kan findes på
www.edbpriser.dk endnu, jeg snakker om.

Fra : TBC

Dato : 19-03-02 22:16

> Det er ikke Ti4400, men lillebror Ti4200, som ikke kan findes på
> www.edbpriser.dk endnu, jeg snakker om.

Sorry, så jeg ikke lige i farten. Det skulle vist blive lanceres 8 uger
efter de andre Ti kort, og kommer vel formentligt til at koste omkring 2000
kr.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1583&p=5

"A third GeForce4 model will be introduced in approximately 8 weeks, and
that is the GeForce4 Ti 4200. The Ti 4200 will be identical to the 4600 and
4400 except that it will run at 225MHz core and 250MHz memory. The clock
speeds haven't been finalized yet but the truly attractive point of the
GeForce4 Ti 4200 is its $199 MSRP. The Ti 4200 will actually end up playing
an extremely important role in NVIDIA's lineup but in order to understand
why, you'll have to understand the GeForce4 MX - NVIDIA's mainstream
graphics part"

TBC

Fra : AFA

Dato : 20-03-02 00:46

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> "z" <***kh@nospam.dk***> skrev i en meddelelse

Jeg er også meget interesseret i at anskaffe et GeForce TI4200.

Ved noget om det som de Nvidia kalder VPE(Video Processing Engine) som der
skulle være på GeForce4MX kortene??

Så vidt jeg kan læse mig ud af det, så er det vel en form for hardware
understøttelse af video playback.
Hvis ja, har GeForce4 TI familien også denne hardware understøttelse af
video??

Tak mvh. AFA

Fra : TBC

Dato : 20-03-02 01:55

"AFA" <aberin@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ved noget om det som de Nvidia kalder VPE(Video Processing Engine) som der
> skulle være på GeForce4MX kortene??
> Så vidt jeg kan læse mig ud af det, så er det vel en form for hardware
> understøttelse af video playback.

Så vidt jeg kan læse mig til er det blot indbygget hardware understyttelse
af decoding og filtering samt deinterlacing af video. Altså skal man ikke
længere nødvendigvis "belemre" sin CPU med disse opgaver når man afspiller
f.eks interlacede MPEG2 ting. (Ganske som man kender det med software fra
f.eks WinDVD eller PowerDVD)

> Hvis ja, har GeForce4 TI familien også denne hardware understøttelse af
> video??

? ! ? ...Havde du forestillet dig at den større og mere udbyggede NV25 core
på Ti kortene skulle være foruden en feature der er på den feature besparede
NV17 core ?

Mon ikke det hele kommer til at passe meget godt med den kommende
introduktion af NVDVD ? (http://www.nvidia.com/view.asp?IO=nvdvd) ...Bad new
for f.eks intervideo.

TBC

Fra : TBC

Dato : 20-03-02 21:47

"z" <***kh@nospam.dk***> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvornår GeForce4 TI4200 kommer til salg i DK, og evt.
> hvad det kommer til at koste?

Iflg denne "news" fra Nvidia siges der:

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=IO_20020315_4294

"Graphics cards based on NVIDIA's GeForce4 Ti 4200 GPU are expected to be
available at the end of April."

TBC

Fra : PK

Dato : 21-03-02 21:10