String over i byte[4096] blokke
Fra : Kim Schulz

Dato : 19-03-02 13:34

hejsa
jeg sidder og skal have lavet en lang streng om til blokke af byte[4096]

normalt har jeg:
while((bytesRead = rdFile.read(buffer)) != -1)
   wrClient.write(buffer, 0, bytesRead);

hvor rdFile er en InputStream, BytesRead er en int, buffer en
byte[4096], og wrClient en OutputStream.

Nu er det så at rdFile ændrer sig til en String, og så er jeg lidt lost
med hvad jeg så skal gøre.

Nogen der kan give mig et hint?

MVH
Kim Schulz

--
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | Only God can make random
www.guadec.org - tapas, beer and gnome | selections.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 19-03-02 14:32

Kim Schulz wrote:
> [...]
> byte[4096], og wrClient en OutputStream.
>

> Nu er det så at rdFile ændrer sig til en String, og så er jeg lidt lost

Findes der en StringInputStream?

Ellers kan du måske bruge

byte[] bytes = myString.getBytes();
byte[] buffer = new byte[4096];
System.arraycopy(bytes, i, buffer, 0, 4096);

-dennis