Outlook2000 uden OE
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-01-01 13:30

Jeg har af pladshensyn afinstalleret Outlook Express, da jeg
alligevel ikke bruger det til nyhedsgrupper. Men nu melder Outlook
fejl ved hver opstart: "Outlook kræver Outlook Express 4.01 eller
nyere...". Programmet kører såmænd fint nok efter fejlmeddelelsen,
men jeg ville gerne slippe for den. Har I nogen råd?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Per Andersen

Dato : 29-01-01 19:16

Kontrol Panel/Internet Indstillinger/Programmer: Slet OE som newsreader.
Hjælper det ikke er det det fælles adressekartotek der skulle ha' været
deaktiveret.
Et citat: - a severe loss, so much so that I'd urge you not to consider
removing OE ... disk space saved isn't worth the potential hassle.

--
Venlig hilsen
Per Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-01-01 08:35

"Per Andersen" <slxavxic@image.dk> skrev:

>Kontrol Panel/Internet Indstillinger/Programmer: Slet OE som
>newsreader. Hjælper det ikke er det det fælles adressekartotek
>der skulle ha' været deaktiveret.

Under Internet Properties kan jeg vælge mellem Outlook og Outlook
Express som nyhedslæser. MS har ikke fantasi til at forestille sig
3. partsleverandører af nyhedsklienter. Der er ikke - så vidt jeg
kan se - nogen deling af adressekartoteket (de adresser jeg har i
Outlook kan ikke ses i OE og vice versa.

>Et citat: - a severe loss, so much so that I'd urge you not to
>consider removing OE ... disk space saved isn't worth the
>potential hassle.

Lyder alvorligt - men jeg har ikke oplevet andre gener en advarslen
ved start. Og med 2 x 2 Gb i alt rydder jeg op hvor jeg kan komme
til det.

Fra : Per Andersen

Dato : 30-01-01 14:41

Hvis der er installeret en anden newsreader, kommer den automatisk med i
IE's rulleboks.
Hvis den oprindelige installation var korrekt. ville de to Outlook'er
være fælles om et synkroniseret adressesystem.
Gør som du vil, men gør det ordentligt.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-01-01 11:05

"Per Andersen" <slxavxic@image.dk> skrev:

>Hvis der er installeret en anden newsreader, kommer den
>automatisk med i IE's rulleboks.

Det er bestemt ikke min erfaring. Jeg har prøvet med Netsape, Agent
og nu Xnews - ingen af disse programmer kan vælges i MS-
kontrolpanelet. Det samme gør sig i øvrigt gældende med HTMl-
editorer. Jeg kan ikke vælge Homesite eller GoLive som default
editor. Systemet med rullenboks - uden mulighed for selv at vælge
alternativer - virker meget protektionistisk.

>Hvis den oprindelige installation var korrekt. ville de to
>Outlook'er være fælles om et synkroniseret adressesystem.

Jeg har ikke lavet noget fikumdik ved installation af Office hhv.
IE/OE - men har altså ikke nogen fælles adresser. Men programmerne
benytter tilsyneladende samme program til at håndtere
adressekartotekerne.

PS: Kan du overtales til at kigge på din citeringsteknik? Det
anbefales (bl.a. på www.usenet.dk/netikette/quote.html) at svare
under det man citerer, og i øvrigt kun at citere det der er
nødvendigt for at forstå svaret. Kig evt. på siden ovenfor - det er
ikke svært