Positiv overrasket! nVidia GeForce 3 chip.~
Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 19-03-02 10:33

I Søndags stod mit Hercules GeForce 3 Ti-500 for tur. Jeg
ville plane skod Blue Orben og GPU'en:
Jeg lagde ud med Blue Orb profilet, der var lige så skæv
som det berømte tårn i Piza. Jeg sleb med vandslibepapir
til profilet blev helt fint - dog ikke blank som kobber bliver.

Så ville jeg til at rette lidt på GPU'en, jeg lagde en ny vinkel
på GPU'en, og uha, den var 10-4 i orden. Fuldstændig lige!
Det var da rart, det er ikke sjovt at slibe på sådan en chip.

Blue Orb profilet blev monteret igen, dog uden blæser, da
jeg har placeret en 80mm blæser under grafikkortet.

Hvorfor sætter jeg ikke et andet profil på GPU'en?
Fordi Blue Orben åbenbart er god nok, kortet kører fint
255*550MHz og det er længe fint til mit forbrug af spil.
Og så er det nemmere (tror jeg) at sælge kortet med den
originale blæser monteret (Tager jeg fejl?).

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
Info om vandkøling af computere:

Fra : TBC

Dato : 19-03-02 20:28

"R. A. Nielsen." <spectrus@spectrus.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er det nemmere (tror jeg) at sælge kortet med den
> originale blæser monteret (Tager jeg fejl?).

Hvis det var mig du skulle sælge til, ....ja !

TBC

Fra : TBC

Dato : 19-03-02 20:31

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> "R. A. Nielsen." <spectrus@spectrus.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det var mig du skulle sælge til, ....ja !

Ja ! ....Så tager du fejl. (skyldte jeg måske lige at præsisere ....ellers
kan man jo næsten forstå svaret som man vil)

TBC

Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 20-03-02 09:44

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev:

> Ja ! ....Så tager du fejl. (skyldte jeg måske lige at præsisere ....ellers
> kan man jo næsten forstå svaret som man vil)

Hehe - jeg lurede også lidt på dit svar.
Men det er nok ikke alle der deler vores synspunkter på dette
område. Nogle vil nok mene at original er bedst, også selvom
det støjer helt V-I-L-D-T.

Men anyway, Blue Orben er fald, GPUen er flad og blæseren
er en 80mm 19dB Papst ved 8-12V = hmm, er den mon
tændt?

Fra : Bagle

Dato : 20-03-02 11:09

Jeg har kigget lidt på det RF modul som du har sat på din blæser, er det
noget der bare kan fås i et byggemarked? og hvordan er den sat fast.. Blæser
eller suger den? Jeg har selv samme kort i en ti200 model og blæseren larmer
vildt, det som om at den støder på selve skruerne som holder den nede i
profilet - helt uudholdeligt, derfor har jeg nu taget strømmen fra blæseren
og har kørt med den slukket i en uge. Det ser ud til at funke fint nok det
kører ihvertfald stadig men det er heller ikke clocket og jeg har ikke kørt
nogen vilde stresstests på det, selvom det skal siges at det bliver ret
varmt hvis jeg rører det med fingrene

-Bagle

Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 20-03-02 13:37

"Bagle" <bagle2605@sjokoladeland.dk> skrev:

> Jeg har kigget lidt på det RF modul som du har sat på
> din blæser, er det noget der bare kan fås i et byggemarked?

Nej, desværre ikke. Det var oprindelig lavet til at holde
stænklapperne på min bil, men de(n) passede ikke, så
de(n) blev i overskud - hvilket jo var helt rart, da jeg
allerede benytter 2 af dem i støjdæmpnings sammenhæng.

> og hvordan er den sat fast.. Blæser eller suger den?

Den blæser, 1-2mm fra Blue Orben.

> [...]
> profilet - helt uudholdeligt, derfor har jeg nu taget strømmen fra blæseren

Se det kan mit Ti500 kort ikke, jeg glemte at tænde for blæseren
engang, hvilket resulterede i at windows gik ned efter 20-30min.
Kortet tog IKKE skade af den uheldige behandling.

> [...]
> nogen vilde stresstests på det, selvom det skal siges at det bliver ret

Du kan med held tilrette en af de metalplader som sider og dækker
for AGP og PCI slottene.
Jeg kan i hvert fald ikke anbefale at du fortsætter helt uden blæser -
du kunne evt. sætte den originale blæser til at køre ved 7V - det er
jo en 12V blæser der sider på Blue Orben.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 20-03-02 19:13

"R. A. Nielsen." <spectrus@spectrus.dk> wrote in message

> Jeg kan i hvert fald ikke anbefale at du fortsætter helt uden blæser -
> du kunne evt. sætte den originale blæser til at køre ved 7V - det er
> jo en 12V blæser der sider på Blue Orben.

Hvordan gør man det? Har selv et Hercules 3D Prophet II Ti, som vel nu er
højeste støjkilde efter PSU'en. Men det skal der selvfølgelig laves om på.

M.v.h.

Mads.

Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 20-03-02 19:42

7V tricket kan du læse mere om på <http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm>
Du kan se hvordan jeg har gjort op min egen HP www.spectrus.dk

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 20-03-02 22:18

> 7V tricket kan du læse mere om på <http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm>

Ja ok, tak for det.

> Du kan se hvordan jeg har gjort op min egen HP www.spectrus.dk

Ja tak, jeg har allerede "lånt" dit trick med Zalman profilen på
northbridgen - virker glimrende.

Fra : Hansen

Dato : 20-03-02 20:29

> [...]
> de(n) blev i overskud - hvilket jo var helt rart, da jeg
> allerede benytter 2 af dem i støjdæmpnings sammenhæng.

Jeg har lavet noget lignende med mit grafikkort. Blæseren, en
80 mm Papst, er sat fast med strips rundt om hele kortet,
incl blæser. Der kan lige præcis være en strips i
mellemrummet mellem AGP slottet og kortet, når det sidder i.
Jeg var nødt til at montere køleprofiler på RAM på kortet, for at have
noget til at "holde" blæseren. Jeg er desværre heller ikke i besiddelse
af et RF modul

Jeg har også fjernet blæseren fra min Orb, og resultatet er fremragende.

--

Hansen

To reply, remove NOSPAM in email.

Fra : Bagle

Dato : 21-03-02 15:33

> [...]
> du kunne evt. sætte den originale blæser til at køre ved 7V - det er
> jo en 12V blæser der sider på Blue Orben.

Nej jeg har det også lidt dårligt med det men så længe det holder. Jeg
forstår ikke helt det der 7v trick. Sån som det ser ud på oldhøj faq'en så
er der lavet billeder til power stikkene men hvad når det bare er 2
ledninger som kører fra blæser og ned på grafikkortet? Der er jo ikke
mulighed for at sætte ledningen i et andet stik.
--
-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*

Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 21-03-02 15:54

> [...]

> ledninger som kører fra blæser og ned på grafikkortet? Der er jo ikke
> mulighed for at sætte ledningen i et andet stik.

Nej, du skal have fat i nogle kronmuffer og eller lodde ledningerne
sammen. Det er ikke så svært, det er bare at komme igang med det.