Jacob Groth
Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 19-03-02 10:59

Jeg har lagt mærke til denne fyrs navn efter hvert afsnit af "Rejseholdet".
Men var det ikke ham, der havde en duo med Misen Larsen (SP?) (en rimelig
ung tøs med en ret OK stemme), i starten af 90'erne??

Han var vist nok guitarist/komponist i den sammenhæng...

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 19-03-02 11:41

Jacob Groth er hovedsagelig komponist og producer.

(se evt. mit indlæg i tråden : "Tema fra rejseholdet..." 18.03.02)

venlig hilsen
"www.henrikfuglesang.dk"

Fra : Ole Damgaard

Dato : 19-03-02 18:32

> Men var det ikke ham, der havde en duo med Misen Larsen (SP?) (en rimelig
> ung tøs med en ret OK stemme), i starten af 90'erne??
>
> Han var vist nok guitarist/komponist i den sammenhæng...

Jo Jacob Groth er en kreativ herre, der har været med i masser af ting
igennemde seneste årtier i dk - og jeg tror nok at vi i dag kan kalde ham
Danmarks førende filmkomponist.
Han har lavet tv/filmtemaer i massevis - eks. Guldregn (Tv-serie/film) -
Charly og Steffen, Drengene fra Skt. Petri, Otto er et Næsehorn, Omsen og
Momsen (TV-børneserie), Taxa, og det var ham der stod bag (eller ved siden
af)Søren Kragh Jakobsens successer - Vil du se min smukke navle (spillede
guitar i bandet til filmmusikken), CD´en hinkeruder på Motorvejen
arrangør) - har i øvrigt osse haft sit eget lille band - Jacob Groth Band -
som har udgivet albiummet "Sirenerne i Natten".
og så har han ganske rigtigt dannet musikalsk par med Misen Larsen (Missing
og Walk Up Wind.) - men i øvrigt osse optrådt i masser af andre musikalske
sammenhænge.
Jo - det er ham
mvh ole

Fra : Soulfood

Dato : 19-03-02 19:10

Hej,
Jacob Groth er osse gift med Misen.

MVH
Brian Haagh/
newsKl8.85$gK2.2344@news.get2net.dk...

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 20-03-02 09:09

> [...]
(Missing
> og Walk Up Wind.) - men i øvrigt osse optrådt i masser af andre musikalske

Det var Missing, jeg tænkte på... Tak for hjælpen.

Fra : Christian Paulsen

Dato : 20-03-02 20:09

> har i øvrigt osse haft sit eget lille band - Jacob Groth Band -
> som har udgivet albiummet "Sirenerne i Natten".

Han har da også deltaget i Det danske MGP 1981 med "På træk". Jeg kan bare
ikke huske sangerinden.

/christian paulsen

Fra : Ole Damgaard

Dato : 21-03-02 03:43

> Han har da også deltaget i Det danske MGP 1981 med "På træk". Jeg kan bare
> ikke huske sangerinden.

der er rigtigt - han blev nr. 3. i grand prixet det år -
og det var sammen med Lise Dandanel
mvh ole