FUCK - stjålet udstødning mm.
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-03-02 08:53

Så sendt som natten til 22/1 var det nogle der forsøgte at stjæle min
scooter. Heldigvis kom de ikke helt igennem den sidste lås, og jeg slap med
en bukket skive og lidt småskader til godt et par tusinde.

Jeg brugte så hele februar på at få den køreklar igen og den kom på gaden
11/3 - men nu er der squ nogle idioter der har stjålet udstødningen og en
del af motorophænget.

Det er til en Aprilia Leonardo 150 og tyveriet er sket på hjørnet af
vigerslevvej og skyttegårdsvej i Valby

Udstødning: Gianelli Freeway - Kendetegn svejst ved forreste befæstigelse.
Desuden malet med mat sort udstødningsmaling

Plade: Pulverlakeret blank sort (Normalt vådlakeret)

Se http://www.majland.org/tyveri

Politiet kan jo ikke gøre andet end at tage en rapport ... Så Dusør 1000kr
hvis nogen skulle kunne hjælpe med at straffe tyvene.

Mvh
Anders Majland

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-03-02 09:34

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in article
<3c96eebc$0$18501$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
gaden
> 11/3 - men nu er der squ nogle idioter der har stjålet udstødningen og

Utroligt... Intet mindre end utroligt!

Der må da være nogen der er sure på dig, eller bor du bare i DKs værste
kvarter?
Håber du finder dine sager igen!

--
Mikkel

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-03-02 10:32

> Der må da være nogen der er sure på dig, eller bor du bare i DKs værste
> kvarter?

Valby er ikke så fredeligt som man kunne ønske. Der er sikkert nogle ungle
lømler (de samme) der tror at de kan bruge stumperne på deres knallerter -
det kan de ikke. Og der kører ikke ret mange leonardoer her i landet.

Jeg håber at nogle vil tage et kig på billedet af udstødningen på
http://www.majland.org/tyveri/ og lægge mærke til de maskiner de kommer
forbi.... Den er en _ener_ da den har været revnet og er svejst ved
forreste befæstigelse (det kan man ikke se i farten) - Men den er desuden
lidt ridset, den foreste bolt på skjoldet er slebet flad og der er en flad
bule i forrøret. Bagerste kant af det rustfrie skjold ruster også lidt ...

Der kører ikke mange leonardoer og slet ikke mange med en gianelli freeway
udstødning.

Mvh
Anders Majland

Fra : Thomas Makro

Dato : 19-03-02 09:09

On Tue, 19 Mar 2002 08:53:16 +0100, "Anders Majland \(Replace DOT with
> [...]

>11/3 - men nu er der squ nogle idioter der har stjålet udstødningen og en
Du er godt nok uheldig! Du må hellere købe dig en rystefølsom alarm
med sirene/alarmsignal.

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-03-02 09:46

> Du er godt nok uheldig! Du må hellere købe dig en rystefølsom alarm
> med sirene/alarmsignal.

Havde jeg gjort men alarmen var gået i stykker under min renovering i
februar (Lyden forsvundet, men virkede stadig som startspære). Dvs den har
blinket helt vildt med blinklysene, men ikke sagt en lyd .... Jeg overvejer
kraftigt en med en bipper eller helt at droppe 2hjul ... En af grundene til
at jeg købte noget så kedeligt som en 15hk knallert i 1998 var at den ville
komme til at holde på gaden, og der turde jeg have en "sjov" mc stående ....

Jeg har nu boet i Valby siden 96
- Tyveriforsøg af Peugeot Speedfight (Ødelagt styrlås/tændingslås) ~2kkr
- Sædet brækket op på speedfighten - stjålet hjelm handsker - lappet sammen
inden salg men ~1kkr i "udgift"
- Kælderum brækket op - "vist" ikke stjålet noget (som vi mangler) - 500kr
til ny lås og belag
- Ledningsnet ødelagt på leonardo ved tyveriforsøg (De forsøgte sikkert at
få alarmen til at være stille) - lappet sammen

Og så de her to episoder i år.

JEG VIL HAVE EN AFLÅST GARAGE - evt. med hus og have. Det her kan snart
være dråben der får mig til at søge arbejde langt fra københavn hvor en
garage er en overkommelig investering for mennesker med almindelig
indtægter....

*/A

Fra : Thomas Makro

Dato : 19-03-02 10:25

On Tue, 19 Mar 2002 09:46:25 +0100, "Anders Majland \(Replace DOT with
> [...]

>være dråben der får mig til at søge arbejde langt fra københavn hvor en
>garage er en overkommelig investering for mennesker med almindelig
Jeg forstår dig udmærket!
Tag mig med
Men tænkt også på hvordan du vil have det når du i 25 graders varme
holder i kø i din Mazda, og ser os andre tøffe forbi. Er det så ikke
bedre at ofre penge på en ny rystefølsom alarm?

Jeg har selv oplevet tre gange, at vågne til lyden af min alarm:
Første gang var et par fulde teenagetøser der åbenbart har skullet
pille lidt, muligvis sidde på den? Ihvertfald var de laaangt nede ad
gaden da jeg kom ud, og da der ikke var sket noget med Vifferen, har
de nok kun lige nået at røre den.
Anden gang havde jeg glemt cykelcomputeren på den, og alarmen gik da
en tyv rev cykelcomputeren af. Bortset fra tyveriet af den, var der
ingen skade.
Tredie gang var der intet at konstatere da jeg kom ud. Om det var
vinden eller en tyv ved jeg ikke.
Mine erfaringer gør derfor at jeg mener, at man ikke kan have MC uden
at have en rystefølsom alarm.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-03-02 10:51

> Men tænkt også på hvordan du vil have det når du i 25 graders varme
> holder i kø i din Mazda, og ser os andre tøffe forbi.

Det var ikke opgive 2hjul for altid, men "blot" til jeg har et aflåst sted
at stille den. Når jeg ikke engang kan have en "knallert" ifred tør jeg ikke
tænke på risikoen ved en dyrere maskine ... Så jeg har definitvt droppet
drømmen om en Pegaso for denne sæson.

*/A

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-03-02 16:19

Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\) skrev:

> [...]
> være dråben der får mig til at søge arbejde langt fra københavn hvor en
> garage er en overkommelig investering for mennesker med almindelig

Det forstår jeg godt, jeg ville aldrig i livet bo et sted, hvor man
udsættes for det du har oplevet
Du må have held og lykke med at finde et nyt sted at bo!
--
mvh Jes Vestervang - bosat langt væk fra alting
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 19-03-02 20:20

> Du er godt nok uheldig! Du må hellere købe dig en rystefølsom alarm
> med sirene/alarmsignal.
Ulp.. Det lyder sku ikke godt.
Thomas. Hvis din alarm går om lidt, så er det bare mig der smider en kæde
fra min til din maskine

Mvh

Timo

Fra : Thomas Makro

Dato : 19-03-02 21:59

On Tue, 19 Mar 2002 20:19:38 +0100, "Tim Hoffmann"
<news@marius-nielsen.dk> wrote:

>Thomas. Hvis din alarm går om lidt, så er det bare mig der smider en kæde
>fra min til din maskine
Slet ikke nogen dum ide, for det er ret besværligt at stjæle 2 MCere
der er lænket sammen. Men så husk lige at gi' mig en nøgle, så jeg kan
komme på arb.

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 20-03-02 22:55

> Slet ikke nogen dum ide, for det er ret besværligt at stjæle 2 MCere
> der er lænket sammen. Men så husk lige at gi' mig en nøgle, så jeg kan
> komme på arb.
Hmm... Hvis vi kan finde en kæde der er lang nok.. Så kan vi da sætte 3
sammen.. Det skal der da lige tænkes over.

Måske svigerfar handler med sårn noget kædeværk.

Ses fredag

Mvh

Tim

Fra : Jon Nielsen

Dato : 19-03-02 11:16

Word of advice:
Der stjæles næsten ingen MC'er i DK, og når det sker, så er det ofte ret
prof med ladvogne m.m., eller fjolser der har glemt at låse. Derimod stjæles
og hærges der MANGE knallerter, da næste alle unge lømler (og dem er der
vist mange af i Valby...) kører på sådan nogle. Køb en GS500E i stedes, og
en god lås, så sker der sku ikke mere !!

Jonz

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 19-03-02 22:32

"Jon Nielsen" <mail@jonnielsen.dk> skrev i en meddelelse
> Word of advice:
> Der stjæles næsten ingen MC'er i DK, og når det sker, så er det ofte ret
> prof med ladvogne m.m., eller fjolser der har glemt at låse.

Af ren nysgerrighed, har du noget der underbygger den påstand?

Derimod stjæles
> og hærges der MANGE knallerter, da næste alle unge lømler (og dem er der
> vist mange af i Valby...) kører på sådan nogle.

Det behøver du ikke underbygge, den køber jeg på stedet ......eller
måske rettere

--
Jacob indtil videre forskånet for hærværk tyveri

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 19-03-02 12:14

Hej Gruppe

Forbandet langfingeret fattigrøvs møguger. Det er åbenbart blevet svært at
nakke hele knallerter, så nu er det stumper !. Har du overvejet at hugge
alarm på ?.

Hilsen

H:P

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-03-02 12:35

> Har du overvejet at hugge alarm på ?.

Dert var der - men lyden i den gik i stykker et par dage før tyveriet ... Nu
gikker jeg på alarm med "pager" så jeg ikke risikerer at sove fra alarmen

/A

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 19-03-02 15:45

nyhedsmeddelelse:a777jg$dub$1@sunsite.dk...

> [...]
Nu
> gikker jeg på alarm med "pager" så jeg ikke risikerer at sove fra alarmen

Vi mangler stadig den friske fyr der prøver som den første at sætte Harald
Nyborgs sikkert udmærkede ko-hegn's dims på sin 45'er/knallert/MC. 20000
Volt over pølserne er ikke godt.

Anders

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-03-02 16:11

Anders Sune Jensen skrev:

> Vi mangler stadig den friske fyr der prøver som den første at sætte Harald
> Nyborgs sikkert udmærkede ko-hegn's dims på sin 45'er/knallert/MC. 20000
> Volt over pølserne er ikke godt.

Nåeh, jeg kender da nogle få der kan tage ved en indhegningstråd med strøm
i uden at de kan mærke det!
Det minder mig om min farfar, der fortalte om hvordan man lavede elhegn i
gamle dage Dengang var elledningerne ikke så pokkers højt oppe, så man
smed da bare en kæde op over ledningen og ned til indhedningstråden
Dengang var strøm vist bare strøm for de fleste, men jeg ville nu nødigt
have fingrene på sådan en tråd
Hæ! Det minder mig lige om endnu en historie:
En bekendt af familien havde sammen med en anden en butik i Løkken ved
siden af et diskotek, med deraffølgende urinstank i gyden ved siden af.
Skiltning løste ikke problemet, men det gjorde en hegnstråd et par cm over
jorden derinde i den mørke gyde! Der har sgu nok været nogle stykker
der ikke lige skulle have en pige med hjem den aften
Nåja, lige en biting, mange volt nytter jo ikke meget, det der tæller er
hvor mange megajoule hegnstråden giver
--
mvh Jes Vestervang - der har fået 8 kV med nok joule temmelig mange gange,
man er vel vokset op på landet

Fra : Rapper

Dato : 20-03-02 00:21

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> [...]

> jorden derinde i den mørke gyde! Der har sgu nok været nogle stykker
> der ikke lige skulle have en pige med hjem den aften

LOL!!

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 21-03-02 19:19

Fra : Jakob Barfod

Dato : 22-03-02 09:29

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> wrote in message
> Watt, er lig volt*ampere * cos vinkel phi (p=u*i*cos phi)

Ah. Nu _vil_ jeg have forklaringen på phi! Er det fx den, der er grunden
til, at kapaciteten på en UPS (uninterruptible Power Supply) opgives i VA og
ikke i W?

--
Jakob

Fra : Peder

Dato : 22-03-02 12:04

On Fri, 22 Mar 2002 09:29:06 +0100, "Jakob Barfod"
<jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote:

> [...]
>til, at kapaciteten på en UPS (uninterruptible Power Supply) opgives i VA og

Det er det ligepræcis. Noget med tab i en trafo, jeg næsten har glemt,
men ihærdigt har prøvet at overbevise en tekniker om for nyligt. Netop
i forbindelse med dimensionering af UPS.

--
Peder m/Suzi
Sælger...

Fra : Bendt Grunge

Dato : 22-03-02 12:22

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote in message

> [...]
> men ihærdigt har prøvet at overbevise en tekniker om for nyligt. Netop
> i forbindelse med dimensionering af UPS.

Det er pga. der optræder en effekt forskydning i belastninger hvis de er
"induktive" eller "kapasative" enten en motor eller kondensator , spoler
o.lign. bla. derfor der er en kondensator i et lystofamatur sammen med
spolen for at modvirke den "gratis" strøm man får ved en spole.

en lampe eller et varmeelement giver VA = Watt da de ingen cos.Phi. har og
er linære i deres belastning, men de omtalt ting har en Cos.Phi. som ændre
lidt på forbruget, det er ikke meget måske 10% men det kan betyde noget ved
støre belastninger.

Bendt G

Fra : Jonas Holt

Dato : 22-03-02 12:30

> Det er det ligepræcis. Noget med tab i en trafo, jeg næsten har glemt,
> men ihærdigt har prøvet at overbevise en tekniker om for nyligt. Netop
> i forbindelse med dimensionering af UPS.

I stikkontakten er der en sinusformet vekselspænding (måles i volt) som
skifter mellem positiv og negativ (ser ud som en bakke og en dal = en
periode). Spændingen er positiv og negativ 50 gange i sekundet, og det siges
så at frekvensen er 50 Hz.

Spændingen driver en strøm (måles i ampere) ved at der er en forbindelse (en
belastning eller forbindelse) mellem "hullerne" i stikkontakten. Hvis
belastningen er alt andet end et varmelegeme, vil den sinusformede spænding
og den sinusformede strøm ikke følges ad, dvs. at de ikke går gennem nul
(går fra positiv til negativ eller omvendt) på samme tidspunkt.

Når en periode er 360º kan man bestemme den vinkel som strømmen er foran
eller efter spændingen (begge sinusformede) ved at se hvor langt der er
mellem nulgennemgangene. Denne vinkel er den såkaldte vinkel phi.

Ganger man VA-tallet med cos phi får man Watt-tallet.

Håber du fik den

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jakob Barfod

Dato : 22-03-02 12:47

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> wrote in message
> Håber du fik den

Ja, _så_ var den dér! Den effektforskydning, som Bendt omtaler, er altså en
tidsmæssig forskydelse af strømkurven i forhold til den påtrykte
spændingskurve med phi grader?

Hurra. Hvad man dog ikke kan lære i d.f.m.!

--
Jakob

Fra : Jonas Holt

Dato : 22-03-02 14:34

> Ja, _så_ var den dér! Den effektforskydning, som Bendt omtaler, er altså
en
> tidsmæssig forskydelse af strømkurven i forhold til den påtrykte
> spændingskurve med phi grader?

Jo, det kan man godt sige, selvom jeg vil foretrække at tale om en
vinkelforskydning istedet for en tidsforskydning.

Jeg glemte lige at skrive, at VoltAmpere-tallet ofte kaldes den
tilsyneladende effekt og at Watt-tallet kaldes effekten eller den effektive
effekt. Ude omkring i Danmark er der dog også folk der kalder VA-tallet for
effekten - så det...

> Hurra. Hvad man dog ikke kan lære i d.f.m.!

Ja, jeg ser frem til at jeg skal lære noget om lysestøbning og
blomsterpasning

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Peder

Dato : 22-03-02 12:45

On Fri, 22 Mar 2002 12:29:34 +0100, "Jonas Holt"
<jholt@norden-fjords.dk> wrote:

blah blah blah

>Ganger man VA-tallet med cos phi får man Watt-tallet.
>
>Håber du fik den
Jaja. Som jeg sagde: "næsten glemt". Det er ved at være nogle år siden
jeg slog mine folder som først automatikmekaniker og siden
elektroniktekniker.
Men det er nu rart nok at have i baghånden, når smarte autodidakte
teknikere vil nedgøre mig som "dum sælger"...
Hov! Solen skinner. Ahh. Val de Vienne. (ups sorry - on-topic

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-02 21:38

Jonas Holt skrev:
....hvad er VA for noget...
> Ganger man VA-tallet med cos phi får man Watt-tallet.
>
> Håber du fik den

Jeg gjorde! Jeg har ellers ikke fattet det ordentligttidligere, men nu
takket være din pædagogiske forklaring er jeg nu blevet oplyst (med en
glødetrådspære uden den slags dikkedarer
DFM strikes again

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-02 21:58

-[ F e r ]- skrev:

> From: "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk>

> Nu går der lige nørd i den....

Det bliver værre!

>watt=joule/sek...

Ved det godt Jeg har (også) gået på htx
Men smertefølelsen er ikke tidsafhængig, men derimod lidt ligesom vægt. Man
kan jo sammenligne det med løft. Hvis du skal holde 10 kg løftet svarer
joulene til hvor meget du spænder musklerne og wattene til hvor stor en
portion energi du bruger på at holde kiloene løftet i sekundet.
Det er også joule man bruger til at beskrive styrken af et elhegn, altså
hvor ondt det gør at få stød på det. Du ved vel godt at et elhegn kommer
med meget kortvarige stød ca. en gang i sekundet.

> Watt, er lig volt*ampere * cos vinkel phi (p=u*i*cos phi)

Jeps, jeps

> nu skriver du lige megejoule = en megawatt i 1 sek. (for at sammenligne
> denne kraft... så er det ca 1000kW (eller 1360 hk...)

Du har da vist ret i at det ikke er megajoule, det er nok
nærmere bare joule .-)

Tænker lige på skrift et regneeksempel ...det er den eneste måde at få
det til at hænge fast
8 kV er ca. standarden på elhegn. 1 joule i anslået 1/10 sek med 8kV:

w = j/s => j = w * s

j = 1 s=0,1

w = 1/0,1 = 10

i = p/u => i = 10/8000 = 0,00125 A

Man dør ved 300mA, hvilket vil sige at man kun dør (1/800)/0,3 = 0,00417 =
0,4% ved ovennævnte fiktive elhegn, og det er endda med 100%
jordforbindelse
Det minder mig om da jeg var 10 år og sad i vand til skuldrene i køernes
metaldrikketrug som stod i et smadderhul og rejste mig op i
indhegningstråden ..der var jordforbindelse =

Så jeg giver dig ret i at det nok ikke lige er _mega_-joule

> der ud over bestemmer du (læs den modstand du danner imellem jord og fase
> (lederen, eller hegnet) ) hvor mange watt der trækkes.

mmmm (ja).

> Jeg vil gerne komme med den påstand at der trækkes miliwatt igennem
> kroppen, når man røre et elhegn.

Helt sikkert!

> En gylden lille tommelfinger regel siger
> at det er spændingen(volt) der giver rappet, og det er strømmen
> (amperene) der bestemmer dødeligheden.

Ja, 300 mA er jo nok til at slå en mand ihjel!

Well, jeg har ikke helt styr på styr på det hele, men jeg tror at jeg har
ret i det meste af hvad jeg skriver

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Morten Christensen

Dato : 19-03-02 16:13

Kan knallerten tage skade af det??? Ellers vil jeg da overveje det...

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-03-02 17:18

> Vi mangler stadig den friske fyr der prøver som den første at sætte Harald
> Nyborgs sikkert udmærkede ko-hegn's dims på sin 45'er/knallert/MC. 20000
> Volt over pølserne er ikke godt.

Så er problemet bare at skaffe strøm til den. Men der er da både
gadebelysning og en telefonboks ....

/A
PS Armand: der x-postes stadig mellem dfm og dfk

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 20-03-02 07:35

> Så er problemet bare at skaffe strøm til den. Men der er da både
> gadebelysning og en telefonboks ....

Jamen sådan en fætter kører da på 12 volt. Og det er vist lige i nærheden

MVH Anders AREA51

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-03-02 08:27

> Jamen sådan en fætter kører da på 12 volt. Og det er vist lige i nærheden

Så skal jeg vist omnkring en camping-udstyr eller hifi biks efter sådan et
relæe tilat trække et lade et slave batteri. Uden kickstarter og med
slyngkobling er man lidt prisgivet når batteriet er fladt.... Desuden vil
jeg være lidt nervøs ved at lægge høje spændinger ud på knallertens stel -
Jeg tror ikke dimsen vil virke da den jo også vil komme til at forsøge at
lægge pulserne på dens egen 0. Men man kunne self. nøjes med at sætte strøm
på tændingslås og andre "strategiske" steder ...

/A

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 19-03-02 22:31

> [...]

> Nyborgs sikkert udmærkede ko-hegn's dims på sin 45'er/knallert/MC. 20000

en af mine kamerater har på ca 5 måneder fået stjålet to (pedal)cykler, hver
af en værdi på 11-14000 kroner.
han snakkede så om at sætte alarm på den.......
.....dette var en særlig alarm, han havde i tankerne....3 bbiiipp og
så....50.000 Volt!!!!!
det skulle nok kunne lære sådan nogle lømler, og hvis en af dem står af,
hvad så? så har vi jo én mindre at bekymre os om

--
Jacob m.baby gixxer og skiverbremse alarm

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-03-02 23:08

Jacob Stegelmann skrev:

> [...]
> han snakkede så om at sætte alarm på den.......
> ....dette var en særlig alarm, han havde i tankerne....3 bbiiipp og

En fiskesnøre mellem storetåen og stellet og et baseballbat skulle nu nok
kunne klare det... Jeg ville ikke tøve med at bruge tricket... eller battet
hvis det også skulle blive nødvendigt som selvforsvar :-/

--
mvh Jes Vestervang - der bliver helt knotten hver gang jeg igen hører om
nye tyverier/hærværk ;o( De skulle satme... *fnyyys* ;-(

Fra : Elbarto

Dato : 26-03-02 12:17

> [...]
> Nyborgs sikkert udmærkede ko-hegn's dims på sin 45'er/knallert/MC. 20000

Jeg melder mig frivillig ....

Fra : Flemming Ploug aka ~

Dato : 19-03-02 12:50

Bor selv i Valby og har haft straffet et par somali'narrøve der ville nasse
min runner.
Det gør de vist ikke igen......muahahahahahahahaha.
Jeg skal nok fortælle vennerne om din potte, og skal nok råbe højt hvis jeg
ser den.

Flemming

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 19-03-02 22:28

"Flemming Ploug aka RayBiez" <evile@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Bor selv i Valby og har haft straffet et par somali'narrøve der ville
nasse
> min runner.

Det er desværre det eneste de respekterer (ikke kun somali'er, men generelt
kriminelle lømler), en skam at man er nød til at ty til selvtægt, men når
der ikke er andre der er villig til at gribe ind, er man jo selv nød til
det.

> Det gør de vist ikke igen......muahahahahahahahaha.

he he, ja hvis der får en sådan overhalning at de ikke kan gå eller stå i en
uges tid, tænker de sig forhåbentligt mere om næste gang de bliver fristet.

--
Jacob

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-03-02 23:04

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> skrev i en meddelelse

> he he, ja hvis der får en sådan overhalning at de ikke kan gå eller stå i
en
> uges tid, tænker de sig forhåbentligt mere om næste gang de bliver
fristet.

Hvis de er frække går de resolut hen på den nærmeste politistation og melder
dig for vold - det kan give dig en fængselsstraf og en plet på
straffeattesten som ikke alle arbejdsgivere kan se det morsomme i. Det
kender jeg pt. desværre 2 aktuelle eksempler på, så tænk dig nøje om før
selvtægten.

Rittig

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 19-03-02 23:22

> [...]
> straffeattesten som ikke alle arbejdsgivere kan se det morsomme i. Det
> kender jeg pt. desværre 2 aktuelle eksempler på, så tænk dig nøje om før

jep, det er rigtigt, men problemet er jo blot det at der ikke er nogen
(inden for ordens "magten") der interesserer sig for (motor) cykel tyveri,
eller andet godstyveri. Eller rettere: der bliver ikke uddelt ordentlige
straffe for det :-/
så er der jo ikke andet for at give ham så mange tæsk at hen ikke kan gå ned
på politistationen
....og mens vi nu er igang kan vi jo ligeså godt myrde ham, det giver jo
(stort set) ikke længere straffe end vold.....nå men det er jo nok nærmere
en sag for dk.politik.dårlig.justits :-/

--
Jacob

Fra : Steffler

Dato : 20-03-02 09:45

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> wrote in message

> ...og mens vi nu er igang kan vi jo ligeså godt myrde ham, det giver jo
> (stort set) ikke længere straffe end vold.....nå men det er jo nok nærmere
> en sag for dk.politik.dårlig.justits :-/

Bare husk at hvis du vil myrde skoddet, så drik dig fuld først og
stjæl naboens bil til det.. Så får du hjælp bagefter i stedet for straf..

/S

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 20-03-02 17:08

"Steffler" <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en meddelelse
> "Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> wrote in message

> Bare husk at hvis du vil myrde skoddet, så drik dig fuld først og
> stjæl naboens bil til det.. Så får du hjælp bagefter i stedet for straf..

nå ja, alletiders ide
Danmark er vist det eneste land hvor "det perfekte mord/den perfekte
forbrydelse" ikke nødvendigvis indebære at man ikke bliver opdaget

--
Jacob -Der ikke er registreret nogen steder på den konto...endnu

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-03-02 17:09

> [...]

> eller andet godstyveri. Eller rettere: der bliver ikke uddelt ordentlige

Fuldstændig enig!
Jeg mistede 100.000,- da min Harley blev stjålet, og så skulle jeg lægge øre
til en betjents belæring om at hvis jeg satte tyverialarm op der larmede
kunne jeg få en bøde...

> så er der jo ikke andet for at give ham så mange tæsk at hen ikke kan gå
ned
> på politistationen

Jeg har altid ment at en gang tørre tæsk var løsningen næste gang (det er
ikke første gang et motorcykeltyveri koster mig en større stak 1000 kr
sedler). Men efter at både en kollega og en kammerat har fået ubetinget
fængsel, den ene for noget der var selvforsvar i mine øjne, den anden for at
afværge et tyveri, ja, så har jeg ændret holdning.

Rittig

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 20-03-02 17:34

> Jeg mistede 100.000,- da min Harley blev stjålet, og så skulle jeg lægge
øre
> til en betjents belæring om at hvis jeg satte tyverialarm op der larmede
> kunne jeg få en bøde...

Øøøøhhh, hvad så med de husalarmer der hyler?...eller en bilalarm for den
sags skyld, de larmer da også????
Hans belæring giver da ikke mening som du fremstiller den der!

> [...]
at
> afværge et tyveri, ja, så har jeg ændret holdning.

hhhmmm, det ser jeg næsten kun som en provokation
jeg vil nu stadig forsvare mine ting/mit hjem med næb og kløer.

det kunne jo tænkes at man skulle lave nogle organiserede indbrud på
udvalgte politikeres ejendomme således at de får øjnene op for problemet.

....og forresten: sådan en massiv hoveddør giver jo et pænt blåt mærke, nå
man "kommer" til at åbne den netop som indbrudstyven er på jeg ud
....eller trappen er glat når det har regnet....eller den er lige blevet
bonet
Der findes jo mange gode undskyldninger

--
Jacob

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 21-03-02 08:34

> [...]
> man "kommer" til at åbne den netop som indbrudstyven er på jeg ud
> ...eller trappen er glat når det har regnet....eller den er lige blevet

10 Min i en Polle-kanindragt foran Rittigs KTM skulle være nok.

Anders AREA51

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-03-02 18:11

> øre
>
> Øøøøhhh, hvad så med de husalarmer der hyler?...eller en bilalarm for den
> sags skyld, de larmer da også????
> Hans belæring giver da ikke mening som du fremstiller den der!

Det var nu det han sagde. Hvis min alarm larmede og nogen klagede over
larmen, kunne jeg få en bøde. Om det er rigtigt ved jeg ikke, jeg tjekkede
ikke, men idag ligner mit hjem Fort Knox, og jeg kan love dig at min alarm
kan høres!

> at
>
> hhhmmm, det ser jeg næsten kun som en provokation
> jeg vil nu stadig forsvare mine ting/mit hjem med næb og kløer.

Er du villig til en måned i spjældet for at forsvare det? Hvor meget mister
du i løn nør etaten indkalder dig til at sidde?

> det kunne jo tænkes at man skulle lave nogle organiserede indbrud på
> udvalgte politikeres ejendomme således at de får øjnene op for problemet.

Den er jeg med på! Det er mit klare indtryk at ofrene er væsentlig dårligere
stillet end synderne i tyveri-sager, og det synes jeg er ret urimeligt.

> [...]
> man "kommer" til at åbne den netop som indbrudstyven er på jeg ud
> ...eller trappen er glat når det har regnet....eller den er lige blevet

Dem er dommeren bare ret ligeglad med, hvis tyvens historie er at du bankede
ham. Det er ikke "påstand mod påstand", det er fysiske tegn på overlast mod
din historie.
Jeg kan afsløre at man kan blive meget overrasket over dommen.

Rittig

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-03-02 18:27

> Det var nu det han sagde. Hvis min alarm larmede og nogen klagede over
> larmen, kunne jeg få en bøde.

Det er korrekt - Det er ret begrænset hvor længe en alarm må køre. Jeg kan
ikke huske reglerne præcist men for bilalarmener er det noget med maks 30
sekunder og maks 7 gange (noget eu halløj som en alarm reklamerede med at
den overholdt) Så tyven skal bare sparke til bilen 7 gange hvor efter der er
fred og ro til at bryde ind ....

På faste installationer skal alarmer være tilmeldt en godkendt alarmcentral

/A

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 21-03-02 18:27

> [...]
> ikke, men idag ligner mit hjem Fort Knox, og jeg kan love dig at min alarm

Og det bør den også kunne
jeg tror nu ham politimanden har været fuld af løgn, eller fået det forkerte
ben ud af sengen den morgen.

> Er du villig til en måned i spjældet for at forsvare det? Hvor meget
mister
> du i løn nør etaten indkalder dig til at sidde?

Jeg er studerende, den slags bekymringer har jeg ikke

> Den er jeg med på! Det er mit klare indtryk at ofrene er væsentlig
dårligere
> stillet end synderne i tyveri-sager, og det synes jeg er ret urimeligt.

fint nok, vi starter vel med nogle SF'er ikke? de plejer altid at være så
hellige

> [...]
bankede
> ham. Det er ikke "påstand mod påstand", det er fysiske tegn på overlast

Hallo! en pæn pæn profil i panden taler jo sit eget tydelige sprog: det var
en DØR der ramte ham.

> Jeg kan afsløre at man kan blive meget overrasket over dommen.

Ja det kan jeg desværre forestille mig

--
Jacob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-03-02 23:22

Claus Rittig skrev:

> Jeg mistede 100.000,- da min Harley blev stjålet, og så skulle jeg lægge
> øre til en betjents belæring om at hvis jeg satte tyverialarm op der
> larmede kunne jeg få en bøde...

Sådan et svin ...rent ud sagt :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 20-03-02 16:56

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> [...]
> melder dig for vold - det kan give dig en fængselsstraf og en plet på
> straffeattesten som ikke alle arbejdsgivere kan se det morsomme i.

Så er der snart kun én løsning:
Ligger de livløse på jorden efter udløsning af en gang nervegas kan de
jo ikke gå til sheriffen

--
Armand.
(der mindes at en anden tid i et andet land klyngede man

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 20-03-02 17:26

> Armand.
> (der mindes at en anden tid i et andet land klyngede man
> "transportmiddel-tyve" op i det nærmeste træ!)

Ja det var sgu tider dengang

--
Jacob