såapparat
Fra : Camilla

Dato : 19-03-02 08:30

Hej!

Hvor kan man købe et såapparat, der kan rille, så og dække frøet?
Jeg har set et i min havebog, men er ikke stødt på et i butikkerne
endnu.

MVH
Camilla

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-03-02 09:01

On Tue, 19 Mar 2002 08:30:27 +0100, Camilla <mille-stig@worldonline.dk>
wrote:

>Hvor kan man købe et såapparat, der kan rille, så og dække frøet?
>Jeg har set et i min havebog, men er ikke stødt på et i butikkerne
>endnu.

Der er jo flere typer af sådanne maskiner...
Danfrø-butikkerne har svjv en af de mindre, (en Helge Petersen-model) af
plast til omkring 300 kr. Den fungerer godt, men der skal sættes et
træskaft på i stedet for det vakkelvorne plast-skaft den leveres med.

Adresser på danfrøforhandlere kan findes på min hjemmeside,
http://www.gartneriet.dk/adresser/

http://www.gartneriet.dk

Fra : Egon Svane

Dato : 19-03-02 21:40

Hej Camilla.
Jeg har netop i dag med posten modtaget en lille såmaskine som du beskriver.
Den kostede kr. 228,- + forsendelse kr. 39,- = ilat kr. 267,-. Jeg er noget
spændt på, hvordan det kommer til at virke, men umiddelbart ser det
fornuftig ud.
Købt hos Holchers Frøhandel, Algade 105, 4760 Vordingborg, tlf. 55370028.
Jeg ringede til frøhandlen og de sendte mig den - uden problemer.
Venlig hilsen - Egon Svane