HTML eller HTM
Fra : Stein Ove Korneliuss~

Dato : 28-01-01 13:00

Hei
I mange programmer har vi mulighet for å velge om vi vil lagre filene med
extension .htm eller .html. Har det noe å si, rent praktisk? Finnes det
nettlesere som ikke leser .htm? Er det noen grunn for at vi ønsker å lagre
filer som .html ? Jeg må si at jeg foretrekker det siste, altså å lagre
filene som .html, men det er mest av gammel vane.

Håper noen kan hjelpe meg med dette....

Mvh. Stein Ove Korneliussen

Fra : Troels Arvin

Dato : 29-01-01 18:06

I artikel <980769757.203729@news2.cybercity.dk>, skrev "Stein Ove
Korneliussen" <steino@c2i.net>:

> extension .htm eller .html. Har det noe å si, rent praktisk?
Nej.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-01-01 00:08

"Stein Ove Korneliussen" <steino@c2i.net> skrev:

>Hei
>I mange programmer har vi mulighet for å velge om vi vil lagre filene med
>extension .htm eller .html. Har det noe å si, rent praktisk?

Som Troels Arvin allerede har svaret: Nej.

Jeg vil tilføje at årsagen til de 2 endelser temmelig sikkert er
DOS/Windows' filsystems gamle konvention om at filnavne er på 8+3 tegn.
..HTML kan derfor ikke bruges på et FAT-system -> ergo tillader man .HTM.
Flere andre filtypebetegnelser er forkortet på denne måde: JPEG -> JPG,
MPEG -> MPG, TIFF -> TIF.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)