Jeg undrer mig sgu lidt
Fra : Bo S.

Dato : 19-03-02 00:01

Hej NG
Jeg undrer mig lidt over en ting, da jeg hentede min mc fra værksted
forleden
Det skal lige siges, at jeg altid nulstiller min triptæller når jeg tanker.
Altid. Og da jeg afleverede min mc til nedenstående forhandler, havde jeg
tanket op på vejen derind, og dermed nulstillet...

1. Jeg afleverede min mc til forhandleren
2. Jeg skrev lige ned, hvad maskinen hvade gået (ODO og triptæller) inden
jeg gav forhandleren nøglerne (lidt paranoia har man jo)
3. Jeg henter maskinen to dage efter. Både ODO 'en og triptælleren
indikerer, at mc'en ikke har været ude at køre i de to dage, forhandleren
har haft mc'en.
4. Da jeg kommer hjem lyser min benzinlampe, og der skal der påfyldes 13
liter benzin. I følge triptælleren, har min motorcykel kørt 95km ~ 7,3 km/l

Ingen tvivl om, at jeg har kørt 95 km. siden sidste optankning. Men da jeg
bla. har fået monteret nye dæk hos forhandleren, og dermed skal køre xtra
forsigtigt, har jeg overhovedet ikke fyret den af, og derfor undrer det mig,
at den kun har kørt 7,3 km/l - selv for en VTR er det i underkanten...

Har nogen erfaring med, om man tapper noget af tanken ved montering af
alarm, hvis de skal have den af?
Eller kan man tænke sig, at de på værkstedet piller kablet ud af
speedometeret og tager sig et par "(p)røveture".

Jeg synes, det er skummelt... Hvis de vil prøve min mc, så værsgo. Men de
skal sgu da ikke prøve at fuske sig til ture.
Men jeg er ikke mekaniker. Nogen bud på, hvad der kan være sket?
mvh Bo

Fra : Jens U

Dato : 19-03-02 00:32

Bo S. skrev ....
>Hej NG
>Jeg undrer mig lidt over en ting, da jeg hentede min mc fra værksted
>forleden
(cut)
> [...]
>skal sgu da ikke prøve at fuske sig til ture.
>Men jeg er ikke mekaniker. Nogen bud på, hvad der kan være sket?

Værkstedet er vel ikke NielsVejle MC ?

Se http://www.dmcn.dk under Anmeldelser værksteder

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Bo S.

Dato : 19-03-02 09:45

> Værkstedet er vel ikke NielsVejle MC ?
>
> Se http://www.dmcn.dk under Anmeldelser værksteder
>
> --
Nej

Fra : Asger Steffensen

Dato : 19-03-02 00:57

"Bo S." <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal sgu da ikke prøve at fuske sig til ture.
> Men jeg er ikke mekaniker. Nogen bud på, hvad der kan være sket?

Tjae, de har temmelig sikkert haft tanken af maskinen ved montering af
alarm. Som jeg ser det er der flere muligheder, bl.a.:
1) Tanken har stået og lækket, fordi de har stillet den skævt (den var jo
næsten helt fuld, ikke - overløb).
2) De har lige manglet en sjat benzin til et eller andet, og har taget det
nærmeste = din tank.
3) De har afmonteret forbindelserne til dine instrumenter og har fyret din
kværn TOTALT AF på frostkold motor. (Undskyld, det var ikke pænt gjort, nu
har du hjertebanken, ikke...

Helt ærligt, det er en branche med masser af fuskere, meeen, de fleste har
nok prøvet temmelig mange maskiner, og så speciel er en Firestorm altså
ikke, så de ville gide alle de krumspring for at snyde sig til en køretur.
Hvis jeg ville snyde mig til en tur på en kundes cykel havde jeg da bare
bildt kunden noget in, á la: "jeg synes den gik lidt ujævnt, så jeg
justerede lige karburatorerne, og tog en prøvetur, og NU går den bare godt".
Så havde du gået derfra og tænkt, "Fed service mand, jeg betalte ikke engang
for den justering".

Med mindre du eller andre har dårlige erfaringer med det pågældende værksted
ville jeg ikke være så nervøs. Der er såmænd nok en helt plausibel grund.

Asger
ZX-10

Fra : Bo S.

Dato : 19-03-02 09:50

Hej Asger

> [...]
> alarm. Som jeg ser det er der flere muligheder, bl.a.:
> 1) Tanken har stået og lækket, fordi de har stillet den skævt (den var jo

Det er sgu nok grunden... Tanken var fuld.

> [...]

> kværn TOTALT AF på frostkold motor. (Undskyld, det var ikke pænt gjort, nu

Den har godt af lidt smerte, den møgkøter

> Med mindre du eller andre har dårlige erfaringer med det pågældende
værksted
> ville jeg ikke være så nervøs. Der er såmænd nok en helt plausibel grund.

Jeg vil sige det således: Jeg har ikke hørt noget godt om pågældende
værksted efter at jeg har haft den derinde... Men hvis de har haft tanken af
og derfor tappet noget benz af, kan jeg ikke klage, må jeg indrømme.

> Asger
> ZX-10

Case closed...
mvh Bo

Fra : Pein

Dato : 19-03-02 20:11

"Bo S." wrote ...

> Og da jeg afleverede min mc til nedenstående forhandler, havde
> jeg tanket op på vejen derind, og dermed nulstillet...

Jeg har brugt Special i Ålborg mange gange (godt tilfreds), og tænkte aldrig
over hvornår jeg havde tanket. En dag vi hyggesnakkede kom det sådan
henkastet "sådan en tank er tung at håndtere når den er fuld og man skal
have den af for at lave service".

Det vink tog jeg til mig. Siden da sørgede jeg for at den kun var ca. 1/3
fuld når den skulle ind. Der skal jo også lige være til en eventuel
prøvetur.

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R