danske net bank
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-01-01 12:29

Hejsa

kan det virkelig passe at man ikke kan få danske netbank til at virke på
mac ? Jeg hørte/læste engang at en gut havde snydt netbank ved at pille
ved communicator, men jeg kan ikke huske finde vudden og om det ikke var
et hoax. jeg er bare ved at være grumt træt af at skulle ind i VPC hver
gang jeg vil chekke min konto....

hjælp..

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-01-01 14:23

Thomas von Hassel <t@NOSPAMgarbage.dk> wrote:

> [...]
> ved communicator, men jeg kan ikke huske finde vudden og om det ikke var
> et hoax. jeg er bare ved at være grumt træt af at skulle ind i VPC hver

Hvorfor skifter du ikke bare til Jyske Bank ? Der virker det som det
skal.

--
Ciao Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-01-01 13:08

> Hvorfor skifter du ikke bare til Jyske Bank ? Der virker det som det
> skal.

Fordi vi udover netbank er ret tilfredse med vores bank(rådgiver).

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 31-01-01 14:24

Thomas von Hassel <tvh@w4b.dk> wrote:

> Fordi vi udover netbank er ret tilfredse med vores bank(rådgiver).
>
> /thomas

Hej Thomas

Det kan jeg godt følge dig i, men synes du ikke at det er
kundernes/forbrugernes opgave, at gøre bankerne opmærksom på at deres
produkter ikke er tilfredsstillende/tidssvarende ?

Jeg synes personligt, at det er ufattelig arrogant og frækt af en bank
at diktere hvilken computer samt hvilken browser deres kunder SKAL
benytte.

Da både Jyske Bank, Lån & Spar samt en mere kan lave en
platformsuafhængig løsning, er det jo fordi det kan lade sig gøre, og
når resten af bankerne ikke gider, så er de jo på en eller anden måde
pisse ligeglade med dine valg/behov.

Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt at man skal investere i Virtuel
PC eller direkte i en gammel PC'er for at kunne bruge en netbank, når
man er superglad for sin Mac.

Det ville svare til at hvis du vil se TV2, så kan det kun lade sig gøre
med et Philips TV.

Jeg vil bestemt mene at der også findes gode bankrådgivere i Jyske Bank.

Hvis du ikke ved det, så havde vi i MacBruger sidste forår et møde med
Jyske Bank, hvor de demonstrerede deres netbank, og en del af de
fremmødte skiftede faktisk bank på den baggrund. Efterfølgende fik jeg
en mail fra en af deltagerne, som netop havde siddet i Dubai med sin
PowerBook og mobiltelefon og ordnet sine bankforretninger hos Jyske
Bank. Han var kanon tilfreds.

Jeg har selv ved årsskiftet opsagt et årelangt engagement hos BG Bank og
skiftet til Jyske Bank. Tænk BG Bank spurgte ikke engang hvorfor jeg
ikke længere ønskede at være kunde hos dem !! Jeg spurgte så
selvfølgelig hvorfor de ikke spurgte om grunden til min beslutning - jeg
fortalte ham om problemet med Mac, men det ragede ham en høstblomst.

Tænk at drive virksomhed på den måde ?!

--
Ciao Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-01 08:46

> Hej Thomas
>
> Det kan jeg godt følge dig i, men synes du ikke at det er
> kundernes/forbrugernes opgave, at gøre bankerne opmærksom på at deres
> produkter ikke er tilfredsstillende/tidssvarende ?

Jo, helt klart. Vi har da også spurgt til problemet og jeg tror ikke de
ansatte på gulvet ved hvad problematiken går ud på. Jeg tror heller ikke
de i support afdelingen ved hvad de snakker om. De har vel fået nogen
foreskrifter oppefra hvordan de skal tackle forskellige situationer og
kan åbenbart ikke se længere end deres egen næse tip.

> [...]
>
> Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt at man skal investere i Virtuel
> PC eller direkte i en gammel PC'er for at kunne bruge en netbank, når

Nu gør det mig ikke så meget jeg har adgang til det via arbejde, men jo
det er hammer irriterende, og heller ikke ligefrem hurtigt.

> Det ville svare til at hvis du vil se TV2, så kan det kun lade sig gøre
> med et Philips TV.

Heheh .så kan jeg se jeg har det rigtige fjernsyn ;)

> Jeg vil bestemt mene at der også findes gode bankrådgivere i Jyske Bank.

Hvis det bare var en lønkonto med lidt ved siden af så ville vi ha
skiftet hurtigere end den danske bank kan sige microsoft :) ..men vi har
købt hus og har realkredit m.m. gennem danske bank så ... ikke lige
foreløbigt :)

> Tænk at drive virksomhed på den måde ?!

tja...profit profit profit, og der er jo ingen der bruger mac
anyways.... *grrr*

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-02-01 10:05

> [...]
> skiftet hurtigere end den danske bank kan sige microsoft :) ..men vi har
> købt hus og har realkredit m.m. gennem danske bank så ... ikke lige

Nu peger du jo netop på hele problematikken ! Hvis vi nu leger at Danske
Bank er Microsoft og at Jyske Bank er Apple, så kan vi konkludere at
hvis du bruger Microsoft/Danske Bank, så bliver du også nødt til at
bruge Frontpage for ellers spiller det ikke rigtigt. Jyske Bank har ikke
deres egne kreditforeninger, men har samarbejde med kreditforeningerne
på markedet. Det giver valgfrihed - og det må vel være de bedste man kan
høre som Mac bruger.

Da vi i sin tid var til møde hos Jyske Bank, gav de et tilbud til
medlemmerne af MacBruger - nemlig at man kunne skifte til dem og endda
tjene penge på det.

Det er jo velkendt at folk er vane mennesker, og mange vælger
pakkeløsningerne i stedet for at vælge selektivt.

Hvis jeg var dig, ville jeg møde op i den nærmeste Jyske Bank, og så
høre hvad de egentlig kan tilbyde dig og hvordan du står med diverse
kreditforeningslån og så videre. Det er jo helt gratis og uforpligtende.

--
Ciao Jesper

Fra : Jan Jonasen

Dato : 01-02-01 19:22

> Jeg synes personligt, at det er ufattelig arrogant og frækt af en bank
> at diktere hvilken computer samt hvilken browser deres kunder SKAL
> benytte.

Det diktere de heller ikke, men de tilbyder et produkt, som kan bruges
på langt de fleste kunders maskiner. Tilsvarende, er det ikke
"ufatteligt arrogant og frækt" at Braun ikke laver barbermaskine
reservedele til Philips eller at Apple ikke laver iMovie til Windows?
Selvfølgelig er det ikke det, langt de fleste af ovennævntes kunder har
ikke brug for det.

> [...]
> platformsuafhængig løsning, er det jo fordi det kan lade sig gøre, og
> når resten af bankerne ikke gider, så er de jo på en eller anden måde

Ja, ligesom rundt regnet resten af erhvervslivet er med minoritetes
behov, det er ikke penge i det. Om det er fair osv. er en anden sag, men
ændre på det? Go' fornøjelse til de vovede.

> Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt at man skal investere i Virtuel
> PC eller direkte i en gammel PC'er for at kunne bruge en netbank, når
> man er superglad for sin Mac.

Til det kan der kun siges, opfylder leverandøren ikke en persons behov,
så skift. Hvis banken ikke lever op til personens overordnede krav, så
er der andre som måske gør, eller vendt om, hvis det betyder rigtigt
meget for en person at bruge netbank, så skulle denne nok ikke have
valgt en Mac og dermed afskåret sig fra muligheder.

> Det ville svare til at hvis du vil se TV2, så kan det kun lade sig gøre
> med et Philips TV.

TV 2 er public service, derfor kan den situation ikke opstå.

> [...]
> selvfølgelig hvorfor de ikke spurgte om grunden til min beslutning - jeg
> fortalte ham om problemet med Mac, men det ragede ham en høstblomst.

Det er da meget naturligt, nok mest et spørgsmål om, hvilken værdi du
har for banken. Uden at kende til din privat økonomi vil jeg skyde på en
knap så stor, hvilket betyder at dit kundeskab fra eller til nok ikke
vælter (øh) banken

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Hardware (n): The kickable part of a computer.

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-02-01 22:02

In article <1eo4bdf.16xinfh5o3dsiN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Jonasen) wrote:

> [...]
> reservedele til Philips eller at Apple ikke laver iMovie til Windows?
> Selvfølgelig er det ikke det, langt de fleste af ovennævntes kunder har

Næh, så skulle det jo også være "ufatteligt arrogant og frækt" at Apple
ikke tilbyder en computer der passer mine behov og min økonomi.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Tina H.

Dato : 29-01-01 17:14

in article 1enzx9c.1xs9wf2mxoha0N%t@NOSPAMgarbage.dk, Thomas von Hassel at
t@NOSPAMgarbage.dk wrote on 29/01/01 12:29:

> [...]
> ved communicator, men jeg kan ikke huske finde vudden og om det ikke var
> et hoax. jeg er bare ved at være grumt træt af at skulle ind i VPC hver

Hej Thomas,

Jeg bruger selv Nextbank, som er Lån & Spar Banks HomeBanking. Det er jeg
meget tilfreds med. Renterne er osse langt bedre end Jyske Bank. Du får
Dankort med VISA, så du har slet ingen problemer.

De bruger et specielt udviklet Java program til Mac, som skulle være langt
bedre end det de først udviklede til Windows.

Læs mere her. http://www.nextbank.dk

hilsen

Tina H.

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 29-01-01 18:31

> kan det virkelig passe at man ikke kan få danske netbank til at virke på
> mac ? Jeg hørte/læste engang at en gut havde snydt netbank ved at pille
Nixen, det står på
<http://www.danskebank.dk/Link/macintosh>

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 29-01-01 18:33

> kan det virkelig passe at man ikke kan få danske netbank til at virke på
> mac ? Jeg hørte/læste engang at en gut havde snydt netbank ved at pille
Det er rigtigt. Det står på

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-01 02:06

Hej Thomas

Du har fuldstændig ret. Det kan ikke lade sig gøre at bruge Den danske
Banks netbank på en Mac, uden at man bruger VPC / Softwindows, - og at man
samtidig er forpligtet på / tvungen til at bruge MSIE 4.5 eller nyere.

Du er ikke den eneste, der er træt af det. Jeg har flere gange nu skrevet
direkte til deres IT afd., - men de har ikke engang gidet gøre sig den
ulejlighed at svare, - og det selv om jeg satte en 'reply request' på!

Og da jeg ringede til dem og spurgte, om det virkelig kunne være rigtig,
var det lakoniske svar blot et 'ja!', og ved mit næste spørgsmål, om det
kunne være rigtig, at man skulle tvinges til at bruge en bestemt
computerplatform og et bestemt program, var svaret lige så lakonisk, - 'ja,
det kræver Microsoft!' - Og da jeg spurgte, om jeg havde hørt rigtig,
svarede han, 'Ja, det er jo Microsoft, der betaler, så...'

....Så hvis jeg ikke havde haft en så god og dygtig bankrådgiver og en god
afd. som jeg har, så var jeg for længst flyttet til en anden bank.

mvh. Erik Richard

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> ved communicator, men jeg kan ikke huske finde vudden og om det ikke var
> et hoax. jeg er bare ved at være grumt træt af at skulle ind i VPC hver

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Gunnar Holse

Dato : 30-01-01 16:04

[...]

Hva' s*****? Er du bare sådan til salg Erik?

/aspirerende pc-trold.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-01 17:12

Hej Gunnar

Jeg skifter ikke bare bank, for at kunne bruge netbank, når jeg ellers er
tilfreds med den resterende service, jeg får.

mvh. Erik Richard

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 31-01-01 16:41

jesper@gylling.net,Ny-Internet writes:
>Tænk at drive virksomhed på den måde ?!
>
>--
>Ciao Jesper

Jeg kan kun give dig ret i alt hvad du skriver.

Hilsen Hanne