Hvornår må jeg så græs??
Fra : Trine Piltoft

Dato : 18-03-02 22:16

Hejsa!

Jeg er den "lykkelige" ejer af en jordbunke, som gerne skulle
forvandles til en græspæne. På grund af dræning og oprettelse af en
sivebrønd mv., har der været en del gravearbejde i haven, og den ser
mildest tal forfærdelig ud (der var fliser før).

Nu vil jeg så gerne så græs, og jeg har hørt at det er bedst at vente
til september, men det er ensbetydende med at jeg skal glo på
mudderbunken hele sommeren :0(
Jeg har også hørt at man godt kan så om foråret, men nogen siger så
tidligt som mulig, og andre siger at jeg ihvertfald skal vente til
maj, så jeg er sikker på at frosten er gået af jorden.

Er der nogen der har et godt råd til hvornår jeg kan gå igang ???

På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen Trine

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-03-02 22:29

On 18 Mar 2002 21:16:15 GMT, Trine Piltoft
<piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote:

>Nu vil jeg så gerne så græs, og jeg har hørt at det er bedst at vente
>til september, men det er ensbetydende med at jeg skal glo på
>mudderbunken hele sommeren :0(

Nejda. Sådan er det ikke.

>Jeg har også hørt at man godt kan så om foråret, men nogen siger så
>tidligt som mulig, og andre siger at jeg ihvertfald skal vente til
>maj, så jeg er sikker på at frosten er gået af jorden.

Der er ikke spor i vejen for at så om foråret. Eneste mulige problem kan
være mangel på vand hvis det bliver en tør forsommer, men det problem
kan jo løses.

>Er der nogen der har et godt råd til hvornår jeg kan gå igang ???

Så snart du kan se at ukrudtet begynder at spire, så er jorden varm nok
og så er det ud med frøposen.

http://www.gartneriet.dk