Winfinans Pro, fakturatilpasning ?
Fra : Mik

Dato : 18-03-02 22:10

Hej
Hvordan pokker tilpasses den elendige standardfaktura som ligger Winfinans
Pro (Access 2000 udgaven) ?

Jeg har åbnet Faktura2k.mdb i Access og ser en rapport der hedder "Faktura".
Jeg har tidligere ændret direkte i denne men så påvirker det alle
firma-ID'er så alle firmaer bruger rapporten. Det aktuelle firma har ID 1001
og så er det noget med at der skal være en rapport der hedder RH_1001 men
hvad skal man gøre - er den een der kan give en udførlig vejledning ?

Jeg har vejledningen fra Egholm men jeg fatter ikke en brik, fordi
vejledningen er skrevet begyndere i edb. Ja det lyder underligt men jeg
forstår det kun hvis man bruger de rigtige termer og engelske ord. Det
fremgår ikke af vejledningen om RH_1001 skal ligge i Faktura2k.mdb eller
Wf2kdata.mdb ? Jeg har frøvet det hele og der kommer runtime error o.s.v.

Er der nogen der ved om der opstår afviklingsproblemer ved at installere WF
programfiler og datafiler sammen i en anden folder end standard, og så
afinstallere run time modulet for Access så det hele kører fuldt på Access ?

Mvh Mik

Fra : Th. Christensen

Dato : 25-03-02 21:20

Hej Mik
Ja det hjælper nok ikke noget at spørge hos Egholm, de har selv svært ved at
finde ud af deres egne programmer.
Vi har et Winfinans Pro fra 1998, når vi udskriver en kredit-nota bliver
antallet ikke lagt til på lageret - det har de stadig ikke rettet.
Desværre betalte vi for pogrammet med det samme, og det har ikke
efterfølgende været muligt at få det rettet.
Vi nåede at skrive omkring 80 breve til dem omkring rettelser - inden vi
opgav.

mvh
Christian
www.ki-ma-import.dk

Fra : Cameo2

Dato : 09-05-02 23:02

Hej Mik,

De er såmænd ikke så elendige - det er helt almindelige Access rapporter
- jeg tror blot du skal være glad for at du ikke skal betale en rygende
formue for at folk med de rette hemmelige koder gør det for dig.

Det eneste Winfinansspecielle er at faktura rapporten vælges på baggrund
af indstillinger i firmaopsættet - således at der vælges mellem faktura
med fik/girokort eller uden betalingskort. Så du skal lige være sikker
på du får fat i den rigtige faktura rapport.

Hvis du gerne vil bruge rapport hovederne til dit firmalogo etc skal du
tage en kopi af rapporten og kalde den feks RH_1001 for at benytte den
på rapporter tilhørende firmaid 1001. Når du har lavet dine ændringer og
gemt rapporten starter du winfinans op på almindelig vis og beder den om
at vise dig en faktura på skærmen - husk at klikke af at du vil anvende
brevhovede - ellers kommer den selvsagt ikke med.

Hvis du laver ændringer i resten af rapporten ud over brevhovedet, så er
det en god idé ikke at slette felter men i stedet skjule uønskede felter
- der kan være noget vb-kode som refererer feltet. Slet kun felter hvis
du kan finde ud af at slette evt. tilhørende kode. Det er formodentlig
derfor du får en runtime fejl.

Hvis du skjal lave radikale ændringer i rapporten som kun skal gælde for
ét firma, mens øvrige firmaer skal bruge den almindelige faktura
(elendig eller ej , så skal du omdøbe rapporten til navnet på en af
de øvrige fakturarrapporter (f.eks. den med girokort - det er der snart
ikke nogen der bruger mere - adios BG Bank) og så i det specielle firma
klikke af at den benytter girokort - også selvom der ikke er et kort på
din tilrettede rapport.

Hvis du har en fuld version af Access 2000 på din maskine, kan du nøjes
med at kopiere mdb-filerne ind fra cd'en (husk at fjerne
skrivebeskyttelsen

http://www.kandu.dk/