Hvordan ser man DIV-X film på mac?
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 29-01-01 11:48

Jeg har prøvet DIV-X player 1.0b9 uden held. Det virker ganske enkelt ikke!
Findes der ikke noget ordentligt?

Mvh
Gunnar

Fra : zty tom

Dato : 29-01-01 13:15

Det ser desværre stadigvæk ud til at du - selv - er nødt til at
konvertere "filmen" til et format Quicktime kan afspille ( husk blot på
at din DivX film vokser til mindst det dobbelte )
Så kan du se filmen.
Der skulle være nogle DivX plugs til Quicktime 5 Beta... men de virker
heller ikke !?
PS
Der er forøvrigt forbandet svært at konvertere DivX til MPEG (
QuickTime)
Tom

Alternativt må du vente til Mediaplayer fungerer !? på Mac ( virker ex
ikke ordentligt på 2x500 Mhz G4)

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 29-01-01 15:30

gunnar.kristiansen@image.dk,Ny-Internet writes:
>Jeg har prøvet DIV-X player 1.0b9 uden held. Det virker ganske enkelt
>ikke!
>Findes der ikke noget ordentligt?

Der findes et kit, som indeholder DivX-codecs til quicktime (med mere).
Det kræver, at man redigerer i divx-filen med en hex-editor, men virker
tilsyneladende. Jeg har lagt kit'et ud til download på
http://www.net.dialog.dk/~ben/DivX2MACKit-v1.sit - arkivet fylder ca. 600
kb og det indeholder så vidt jeg kan se ikke noget ulovligt/kommercielt.
Det betyder imidlertid ikke, at arkivet bliver liggende, så download NU,
hvis du er interesseret.

Mvh Ben

Fra : Niels Larsen

Dato : 30-01-01 20:49

Prøv Microsofts medieplayer 7
og husk at hente de patches som skal bruges til at læse div-x. kan hentes
gennem MSN.dk eller Microsoft.com

MVH Niels Larsen.

Fra : Henning Poulsen

Dato : 11-02-01 12:06

in article vVEd6.17480$fa3.900692@news010.worldonline.dk, Niels Larsen at
tudse@lystig.dk wrote on 30/01/01 20:49:

> Prøv Microsofts medieplayer 7
> og husk at hente de patches som skal bruges til at læse div-x. kan hentes
> [...]
Men med disse programmer, skal man ændre på nogle koder i filen, som man vil
se.
Det går ikke. Hvis filmen er på en cd, hvillket meget vel er tilfældet, da
de er for store til at have liggende på en HD, så kan man ikke se den,
medmindre man kopierer den over på harddisken. Min harddisk er ikke stor nok
til at kopiere film over på.
Hvad gør man så? Findes der virkelig ikke noget andet Windows Media Player
med DivX player? Eller må man bare vente på at QuickTime understøtter
formatet...
Jeg vil håbe at den endelige version af QuickTime 5.0 vil understøtte
afspilning af DivX film.

MVH
Henning Poulsen