Har fået taget foto med for stor hastighed~
Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 18-03-02 21:15

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, så hvis det ikke er, må i gerne
smide mig det rigtige sted hen.

Tidligere i dag blev der taget et billede af mig fra en varevogn og jeg tro
unægtelig at det var politiet der tjekkede fartbøller.
Jeg kørte på motorvejen omkring Tårnby, Amager og der er netop noget
vejarbejde for tiden som gør at banerne er lidt snævre og at fartgrænsen at
sat ned til 70 km/t.
Jeg kørte i venstre bane og der kørte en lastbil i højre. Lastbilen kørte 65
km/t. Det blæste rimeligt så jeg kunne mærke at der blev revet lidt i bilen
på grund af den måde vinden kom og lastbilen kørte. Under alle
omstændigheder satte jeg farten op for at overhale lastbilen og jeg nåede
vel at komme op på ca. 80km/t, og lige da det forreste af min bil kom foran
lastbilen så jeg et glimt inde fra vejkanten hvor der holdte en mørkerød
varevogn. På vejen tilbage så jeg at der var nogle åbningen i bagruden på
varevognen, ligesom man har set på tv.

Nu er jeg lidt i tvivl om det i det hele taget er lovligt af mig og overhale
på den måde ? .... og hvis det er, så kan vinden jo ikke ses på billedet
eller omgivelserne generelt.

Håber der er nogen der gider hjælpe og om ik andet så sende mig et sted hen
hvor jeg har større chance for at få besvaret mit spørgsmål.

--
På forhånd tak
Brian Rosenkrantz

Fra : Henning

Dato : 18-03-02 22:20

>Nu er jeg lidt i tvivl om det i det hele taget er lovligt af mig og overhale
>på den måde ? .... og hvis det er, så kan vinden jo ikke ses på billedet
>eller omgivelserne generelt.

Næ - der er 70km begrænsning, så du må ikke køre mere end 70km/t.
Heller ikke selv om du liiige.... Rev vinden i bilen, så du ikke kunne
styre den, må man konkludere du ikke kørte efter forholdene.

I praksis skal du ikke regne med at se bøden, idet (har jeg fået
oplyst) politiet ikke sender billeder & bøder ud hvor der optræder to
biler, idet der kan opstå tvivl om det er den ene eller anden bil der
er målt.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 18-03-02 22:37

"Henning" wrote in message

> Næ - der er 70km begrænsning, så du må ikke køre mere end 70km/t.
> Heller ikke selv om du liiige.... Rev vinden i bilen, så du ikke kunne
> styre den, må man konkludere du ikke kørte efter forholdene.

Ja ok... min fejl :)

> [...]
> oplyst) politiet ikke sender billeder & bøder ud hvor der optræder to
> biler, idet der kan opstå tvivl om det er den ene eller anden bil der

Den forklaring håber jeg er rigtig. Jeg har nemlig været så dum at køre
beruset, så jeg har en 3 års ubetinget frakendelse af føreretten, og jeg
ville nødig af med mit kørekort :(

Mange tak for dit svar !

Fra : El Jayz

Dato : 18-03-02 22:43

"Brian Rosenkrantz" skrev:
> Jeg har nemlig været så dum at køre
> beruset, så jeg har en 3 års ubetinget frakendelse af føreretten, og jeg
> ville nødig af med mit kørekort :(

IDIOT!!!

/El Jayz
______________________________
Hvis du ikke kan sige hvad du mener,
så mener du aldrig hvad du siger.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-03-02 23:29

"El Jayz" <eljayz@Hotmail.com> wrote in

> IDIOT!!!

du glemte smiley'en...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Annette Skovbon

Dato : 19-03-02 02:38

> du glemte smiley'en...

Der bør fand*** ingen smiley være!!!

At køre spirituskørsel er det værste det findes. Det kan resultere i at
man slår sig selv ihjel, men ikke mindst andre.
Min veninde blev kun 18 år, takket være en fuld satan som havde sat sig
bag et rat!
Stod det til mig, burde der ikke være betingede bøder i forbindelse med
spirituskørsel.
Folk tænker ikke altid med hovdet når de HAR fået noget at drikke, men
det gør de FØR de drikker, og er man i9kke voksen nok til enten at sige
fra over for sprutten som vennerne lokker med, kan man sku da i det
mindste lade dytten blive hjemme! Så voksen BURDE man være, hvis man
mener man er voksen til at sidde bag et rat!!!
RASENDE hilsner Annette!!!!!!!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-03-02 03:14

On Tue, 19 Mar 2002 01:37:31 +0000 (UTC), "Annette Skovbon"
<barbara_jordfed@chicks.dk> wrote:

>Stod det til mig, burde der ikke være betingede bøder i forbindelse med
>spirituskørsel.
[..]
>Folk tænker ikke altid med hovdet når de [..]
[..]
>RASENDE hilsner Annette!!!!!!!

Folk tænker heller ikke altid med hovedet, når de skriver i vrede. Vil
man diskutere politik, er dk.politik nok et bedre sted.

I dk.videnskab.jura må det vel være relevant at forholde sig til
juraen, og lade domstolene om at straffe. Alternativt ville man kunne
risikere, at det ikke var til at skrive indlæg, fordi folk forholder
sig til irrelevante ting, og er ligefrem frisk på at flame, hvis det
skulle være.

(fut: dk.politik)

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter G C

Dato : 19-03-02 07:48

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Der bør fand*** ingen smiley være!!!

I er off topic. Læs http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-03-02 13:43

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> wrote in

> Der bør fand*** ingen smiley være!!!

jo - eller nej, du burde slet ikke have skrevet!

> At køre spirituskørsel er det værste det findes. Det kan
> resultere i at man slår sig selv ihjel, men ikke mindst andre.

du lagde ikke mærke til at han skrev han havde været dum ? (= han ved
godt han ikke skulle have gjort det!)

FUT : dk.admin.netikette (mail hvis du skriver, jeg abonnerer ikke på
gruppen!)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 21-03-02 23:32

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> skrev i en meddelelse

> Der bør fand*** ingen smiley være!!!
>
> At køre spirituskørsel er det værste det findes.

Vi må gå ud fra at han var ædru ved benævnte hændelse.

Fra : Henning

Dato : 19-03-02 16:59

On Mon, 18 Mar 2002 22:37:22 +0100, "Brian Rosenkrantz"
<lalleglade@hotmail.com> wrote:

>Ja ok... min fejl :)

>Den forklaring håber jeg er rigtig. Jeg har nemlig været så dum at køre
>beruset, så jeg har en 3 års ubetinget frakendelse af føreretten, og jeg
>ville nødig af med mit kørekort :(

Det risikerer du ikke ved en 10-20km overskridelse. Først ved +70%
kommer kortet i fare, dvs. 119 km/t - og så stærk kørte du
forhåbentlig ikke?
Ved mindre fartforseelser slipper du med en bøde, som ikke påvirker
din tidligere dom.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 19-03-02 20:03

"Henning" wrote in message

> [...]
> forhåbentlig ikke?
> Ved mindre fartforseelser slipper du med en bøde, som ikke påvirker

Ok. Så kan jeg forhåbentlig begynde at sove roligere om natten nu hvor du
har fået dæmpet min nervøsitet en smule :)

Men hvad er det så der påvirker en "betinget" frakendelse af føreretten nu
hvor en fartforseelse ikke påvirker dommen ??
(Håber ikke det gør den store forskel at jeg kom til at skrive _U_betinget i
mit tidligere indlæg)

Tak for dit svar.

-------------
Nu hvor jeg alligevel svare på et indlæg, vil jeg lige undskylde over for de
folk som er sure over jeg har kørt beruset.
Jeg vil lige påpege at jeg aldrig nogensinde i mit liv, har kørt beruset
før, og jeg har altså taget min bil med til MANGE fester, så jeg fatter ikke
hvad der gik galt med mig denne gang.
Undskyld mange gange! ... jeg kan heller ikke selv fordrage hvis folk køre
beruset !!
-------------

Fra : Henning

Dato : 19-03-02 21:25

On Tue, 19 Mar 2002 20:02:32 +0100, "Brian Rosenkrantz"
> [...]

>hvor en fartforseelse ikke påvirker dommen ??
>(Håber ikke det gør den store forskel at jeg kom til at skrive _U_betinget i

Endnu en betinget dom udløser straffen (to gule advarsler = rødt
kort
Så kører du væsentligt for stærkt, overholder du ikke din vigepligt
eller andet "farligt", ryger kortet.
(Jeg havde end ikke set du skrev ubetinget - jeg tog som en selvfølge,
at du mente betinget.)

Hvis fotoet bliver til noget, får du det i løbet af en uges tid.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 19-03-02 21:31

"Henning" wrote in message

> Endnu en betinget dom udløser straffen (to gule advarsler = rødt
> kort
> Så kører du væsentligt for stærkt, overholder du ikke din vigepligt
> eller andet "farligt", ryger kortet.

Ok. Så blev jeg det klogere :) .... man skal jo op til en kontrollerende
køreprøve når man får en betinget frakendelse af føreretten, så jeg er
allerede begyndt at øve mig på at køre skolevognskørsel :)

> Hvis fotoet bliver til noget, får du det i løbet af en uges tid.

Ok.... på den anden side har jeg ikke noget billede af mig selv som er yngre
end 10 år, men ok... det bliver et dyrt billede hvis det er :)

Endnu en gang tak for dine besvarelser.

--
Med Venlig Hilsen
Brian Rosenkrantz

Fra : Carl Lorberg

Dato : 20-03-02 00:26

>Lastbilen kørte 65
>jeg nåede vel at komme op på ca. 80km/t,

Lastbilen må kører 50 km i timen, da det er inden for tættere bebygget
område.

Derfor tror jeg det er lastbilen som er taget.

m.v.h.
Carl

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 20-03-02 10:01

"Carl Lorberg" wrote in message

> Lastbilen må kører 50 km i timen, da det er inden for tættere bebygget
> område.

Det var jo på motorvejen !?

Fra : Carl Lorberg

Dato : 20-03-02 23:45