[DVD] Pagten
Fra : Peter Larsen

Dato : 18-03-02 19:48

Hejsa

Jeg købte Pagten i lørdags og var meget spændt på at se hvad alt hysteriet
var omkring.

Den så da også meget lovende ud, indtil jeg efter et kort stykke tid lagde
mærke til at lyden i center højtaleren ikke var synkron med billedet.

Sådan noget jams!

Det er den danske DVD udgave jeg har købt og vil høre om der er andre der
har haft samme problemer?

Jeg har sendt en mail til Nordisk film, men har endnu ikke fået svar endnu,
så det kan godt være at det kun er min der er noget i vejen med, men jeg
synes lige i skal vente med at hoste op med pengene indtil de har meldt
tilbage.

Den er forresten købt i Axel music og jeg har smidt min kvitering væk, så
hvis Rasmus lige ville droppe mig en mail? :\

Hilsen

Peter

Fra : Michael Westi

Dato : 19-03-02 16:13

Hvor langt inde i filmen?
Jeg lagde ikke umiddelbart mærke til noget med min kopi!!!!!!!
Og jeg har lige checket den igen. Det er også den danske kopi.

Mvh Michael

Peter Larsen <????Trump@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c963610$0$244$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jesper Winding

Dato : 22-03-02 09:49

Jeg ville lige høre om der er opfølgning på denne post - Jeg havde tænkt mig
en fransk aften med Blodrøde Floder og Pagten - er der andre der har haft
problemer med deres Pagten i Region 2 DK? sådan lige inden jeg
invisterer......

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Erik

Dato : 31-03-02 18:57

Peter Larsen wrote:

> [...]
>
> Sådan noget jams!
>
> Det er den danske DVD udgave jeg har købt og vil høre om der er andre der

Jeg har lige set denne knaldhamrende film idag,
og jeg havde også problemer med at lyden var ude af sync.
Dette var med DTS lyd.
Jeg prøvede at slå om på DD5.1 lyd, og her var der sjovt nok ingen
problemer.
Måske det er afspillerens skyld?

--
Erik

Fra : Henrik Rytter

Dato : 01-04-02 09:57

In article <3c963610$0$244$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> wrote:

> [...]
>
> Den er forresten købt i Axel music og jeg har smidt min kvitering væk, så
> hvis Rasmus lige ville droppe mig en mail? :\

Jeg havde samme problem. Cirka halvejs (jeg kan huske det var starten af
kapitel 7) inde i filmen starter DTS-lydpsoret med at gå ud af synch med
billedet. Ærgerligt fordi Dolby Digital-sporet var mærkbart dårligere,
men her passede synchen i det mindste. Senere i filmen (den sidste halve
time vil jeg tro) begyndte Dolby Digital-sporet at irritere mig fordi
lydeffekter, skud, slag etc ikke var helt i synch. Så jeg skiftede
tilbage til DTS-lydsporet som pludselig passede.

Meget mærkværdig oplevelse med en ellers overdådig og kulørt
adventure-film. Ikke mindst var det interessant bagefter at høre
Christophe Gans' velovervejede tanker om filmens multietnicitet. Jeg gad
godt at have set lidt mere af det ekstramateriale, der ledsagede de
overvældende franske specialudgaver af filmen .. og altså ikke mindst
en masse interviews med en veltalende Gans.

Jeg vil meget gerne høre hvis du får svar fra Nordisk Film. Har selv
tænkt på at henvende mig.

mvh
Henrik

Ps: Jeg har en Pioneer 717.

Fra : Jakob Jensen

Dato : 01-04-02 10:22

Desværre er det ofte sådan at en del reg. 2 film er så dårligt optaget
på dvd'erne at sådanne problemer opstår. Desuden er lyden og billede ikke
nær på højde med reg 1. Dog overraskede Pagten mig også, der er virkelig god
dybdebas på DTS lydsporet. Måske lidt for meget, men det lød da fedt.

mvh
Jakob