Udskydelse af retsmøde?
Fra : Skyum

Dato : 18-03-02 18:37

Kan man få et retsmøde (færdselsforseelse) udskudt med ferie som eneste
begrundelse? For jeg er indkaldt til retsmøde onsdag i påsken og jeg ville
gerne tage på påskeferie (som er betalt) om søndagen.

Fra : Peter G C

Dato : 18-03-02 20:53

"Skyum" <skyum@iname.com> skrev i en meddelelse
> Kan man få et retsmøde (færdselsforseelse) udskudt med ferie som eneste
> begrundelse?

Nej.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henning

Dato : 19-03-02 02:11

On Mon, 18 Mar 2002 18:37:11 +0100, "Skyum" <skyum@iname.com> wrote:

>Kan man få et retsmøde (færdselsforseelse) udskudt med ferie som eneste
>begrundelse? For jeg er indkaldt til retsmøde onsdag i påsken og jeg ville
>gerne tage på påskeferie (som er betalt) om søndagen.

Spørg pænt - er der tale om en tilståelsessag, er det vel bare pro
forma? Send din bror - de kræver ikke legimation ved retsmødet

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 19-03-02 16:30

Scripsit Henning <newsmail@mailme.dk>

> Spørg pænt - er der tale om en tilståelsessag, er det vel bare pro
> forma? Send din bror - de kræver ikke legimation ved retsmødet

Jeg trækker lige min tidligere kommentar tilbage. Hvis det ikke er en
domsmands- eller nævningesag og den højst drejer sig om en bøde ser
det ud til at man kan sende sin bror (eller en anden) helt åbenlyst
med en skriftlig fuldmagt (RPL §934 stk 3).

--
Henning Makholm "PROV EN FORFRISKNING FRISKLAIL DEM"

Fra : Mic

Dato : 19-03-02 08:27

"Skyum" <skyum@iname.com> wrote in message
> Kan man få et retsmøde (færdselsforseelse) udskudt med ferie som eneste
> begrundelse? For jeg er indkaldt til retsmøde onsdag i påsken og jeg ville
> gerne tage på påskeferie (som er betalt) om søndagen.

Nej. Men SKULLE du gå hen og blive syg, skal du blot rige samme dag, og
derefter fremsende en læge erklæring inden 8 dage.

God bedring...

Mvh

Mic