Morter m. støder i sten
Fra : .

Dato : 18-03-02 18:03

Jeg håber det er den rigtige gruppe jeg er havnet i.

Er der nogen som ved hvor man kan købe en morter & støder af
granit/sten/marmor i København/Storkøbenhavn. Det nærmeste jeg har
kunnet finde på nettet var i Scotland, og derfra koster transporten
næsten mere end selve morteren (p.g.a. vægten)!

Jeg er ikke interesseret i de små keramikmortere som f. eks. Eva Trio
laver - derimod en ordentlig fætter med en åbning på ca. 15 cm i
diameter. På forhånd tak.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-03-02 18:50

Karlshoj skrev:

> Jeg er ikke interesseret i de små keramikmortere som f. eks. Eva
> Trio laver - derimod en ordentlig fætter med en åbning på ca. 15
> cm i diameter.

Hvis det er størrelse snarere end materiale der er vigtigt, så kan jeg
anbefale en laboratoriemorter i porcelæn med tilhørende porcelænspistil,
som fås i snart sagt enhver størrelse. Det er så mange år siden jeg
anskaffede min at jeg ikke kan huske hvor jeg købte den henne, men måske
kan det give inspiration til surfing på danske sider.

// Klaus

Fra : Jan Boegh

Dato : 20-03-02 20:18

"Klaus Alexander Seistrup" <jakabov119@magnetic-ink.dk> wrote in message

> [...]
> anskaffede min at jeg ikke kan huske hvor jeg købte den henne, men måske
> kan det give inspiration til surfing på danske sider.

Sådan en fætter har jeg også - og jeg vil ikke undvære den for alt i verden.
Men de er temmeligt pebrede (!) i de store størrelser.

FIF: De pakker med blandede pebre, der bl.a indeholder rød peber (der vist
slet ikke er peber) og som ikke kan hældes i en alm. peberkværn bliver
himmelse, når de er nystødte. Jeg synes faktisk at frisk stødt peber er
bedre end kværnet - men det er nok bare en fiks ide.

mvh
jan

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-03-02 21:25

Jan Boegh skrev:

> FIF: De pakker med blandede pebre, der bl.a indeholder rød peber
> (der vist slet ikke er peber) og som ikke kan hældes i en alm.
> peberkværn bliver himmelse, når de er nystødte.

Ja, det er et hit.

// Klaus

Fra : Henrik

Dato : 18-03-02 19:08

Prøv i kinesiske madbutikker!
Jeg fik min på Nørre Vold, men der er snart mange år siden, så jeg ved ikke
om butikken ligger der endnu.
Mvh H.

Fra : .

Dato : 18-03-02 20:16

On Mon, 18 Mar 2002 19:07:57 +0100, "Henrik" <henrikc@spam.dk> wrote:

>Prøv i kinesiske madbutikker!
>Jeg fik min på Nørre Vold, men der er snart mange år siden, så jeg ved ikke
> [...]
Er der nogen som evt. kan opgive en adresse/navn/tlf. nr. på butikker,
som sælger sådan en morter + støder

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 19-03-02 06:06

"." <karlshoj@bigfoot.com> skrev i meddelandet...

> Er der nogen som evt. kan opgive en adresse/navn/tlf. nr. på butikker,
> som sælger sådan en morter + støder

Hvis det ellers og alligevel skulle have din interesse, så har Kvickly i
denne uge.. en morter i porcelæn, i flot cremefarvet fajance + støder i
træ..
Tilbud: Kun 39,95 (spar 30,00) €5,38
Se efter nærmeste butik: www.kvickly.dk

Elers prøv "Kunst & Køkkengrej" (Strøget)Østergade 26 (i Bernikow
Gården), 1100 Kbh. K, Tel. 33 13 29 28

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Tyggegummitygning kan være med til at gøre os klogere.
Det viser en ny engelsk undersøgelse.
www.netdoktor.dk/nyheder/index.asp?y=2002&m=3&d=14#id75240

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-03-02 15:20

Peter W. Bosse skrev:

> Hvis det ellers og alligevel skulle have din interesse, så har
> Kvickly i denne uge.. en morter i porcelæn, i flot cremefarvet
> fajance + støder i træ..

Med en støder i træ lyder det mest som om dimsen er beregnet som
pynte- snarere end brugsgenstand.

// Klaus

Fra : Flemming

Dato : 18-03-02 20:04

prøv www.madgal.dk der har de en på bud netop nu i ægte sort granit (jamie
Olivier model)
M.v.h Gitte Jahns

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 19-03-02 13:34

Flemming skrev: (messageID: <news:a75d8r$krb$1@news.cybercity.dk>)

> prøv www.madgal.dk der har de en på bud netop nu i ægte sort granit
> (jamie Olivier model)

Den samme model kan købes væsentligt billigere hos en asiatisk
købmandsbutik.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 20-03-02 12:29

>prøv www.madgal.dk der har de en på bud netop nu i ægte sort granit (jamie
>Olivier model)

Hej alle.

Er der nogen der har købt den omtalte model. Jeg har nemlig forelsket
mig ret så kraftig i den og overvejer at købe den.
Er det f.eks. en ok størrelse og kvalitet ?

M.v.h. Karina

Fra : Jesper Jensen

Dato : 18-03-02 21:11

> [...]
>
>Jeg er ikke interesseret i de små keramikmortere som f. eks. Eva Trio
>laver - derimod en ordentlig fætter med en åbning på ca. 15 cm i

Jeg fandt en på ca. den størrelse i POD på Sankt Peders Stræde 22,
1453 København K.
Den er ikke i granit, men virker rimelig solid.

Hvis du finder en i granit må du gerne skrive det her i gruppen.

Jesper.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-03-02 21:29

"." wrote:

> [...]
>
> Jeg er ikke interesseret i de små keramikmortere som f. eks. Eva Trio
> laver - derimod en ordentlig fætter med en åbning på ca. 15 cm i

Der ligger to asiatiske butikker på Banegårdspladsen i Århus, de ser ud
til at være af granit. De koster mellem 150 og 200 kroner.

Mvh Trine

Fra : Charlotte & Jesper

Dato : 18-03-02 21:35

Danske Netbank har en på tilbud i øjeblikket.
VH
Jesper

Fra : kim rasmussen

Dato : 18-03-02 23:49

"." <karlshoj@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> diameter. På forhånd tak.
> hej Jeg har købt min granit morter på kræmmermarked,den er magen til den
Jamie oliver bruger i sine udsendelser,jeg gav 200kr for den
hilsen kim

Fra : kf

Dato : 19-03-02 07:56

check http://www.madgal.dk (Jamie Oliver model)

Fra : kf

Dato : 19-03-02 08:05

> [...]

>Jeg er ikke interesseret i de små keramikmortere som f. eks. Eva Trio
>laver - derimod en ordentlig fætter med en åbning på ca. 15 cm i

prøv på http://www.madgal.dk De har en "jamie Oliver favorit" på små 5
kg til små 395 kr. De kan også levere en 7,5 kg til 495 kr

Bliv medlem af forbrugerliv.dk - det kan godt betale sig

/klaus

Fra : kf

Dato : 19-03-02 08:05

Check lige http://www.madgal.dk De har en jamie oliver model

Fra : Sofie Kurland

Dato : 20-03-02 02:03

Granitmortere til ca. 200 kr. fås i:

Thailandsk Supermarked, Istedgade 134, 1650 København V, 33 79 43 45

Vh.

Sofie Kurland

Fra : vagn torup

Dato : 20-03-02 16:30

Hej
Subj. kan købes for ca. 300 kr. i de thailandske supermarkeder ved
Hovedbanegården/Stampesgade. De er i granit. Har selv en.
MVH Rikke
.. <karlshoj@bigfoot.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c961ccf.11136443@news.cybercity.dk...