hvor finder jeg en overskuelig offline new~
Fra : Jakob H K

Dato : 18-03-02 17:52

Hej

Jeg kommer fra mac verdenen og er vant til at bruge macsoup som newsreader.
Det er en meget overskuelig offline newsreader, hvor alle tråde kan følges
grafisk.

En sådan overskuelig newsreader vil jeg gerne have til min pc, er der nogen
forslag ?

Venlig hilsen

Jakob h K

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-03-02 18:06

In dk.edb.internet.software.mail+news, Jakob H K wrote:

> [...]
>grafisk.
>
>En sådan overskuelig newsreader vil jeg gerne have til min pc, er der nogen

Forté Agent - uanset om det er offline eller online. Den er super.
Free Agent er gratis, Agent koster 29$ (tror jeg). Free Agent er en
nedskaleret version af Agent, men den er stadigvæk god. Der er også
mange der er glade for Xnews (læs: Jeg kan ikke lide det program).

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-03-02 18:07

In dk.edb.internet.software.mail+news, Lars Stokholm wrote:

<snip>
>Der er også mange der er glade for Xnews...

Ups, den er vist online :) Det efterlader Agent...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-03-02 13:44

Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> skrev:

> Ups, den er vist online :) Det efterlader Agent...

Sæt XNews sammen med Hamster[1], så har du (endnu) et glimrende
offlineprogram.

1) http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-03-02 13:52

In dk.edb.internet.software.mail+news, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

>Sæt XNews sammen med Hamster[1], så har du (endnu) et glimrende
>offlineprogram.

Sæt et hvilket som helst program sammen med Hamster, og du har et
(....) offlineprogram.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-03-02 14:14

> Sæt et hvilket som helst program sammen med Hamster, og du har
> et (....) offlineprogram.

Notepad + Hamster? IE + Hamster?

Spøg til side - et hvilket som helst (Windows-) newsprogram kan
blive til et offlineprogram vha. Hamster - men kvaliteten af
Hamsterkombinationen afhænger temmelig meget af kvaliteten af
newsprogrammet.

Fra : Madsen

Dato : 19-03-02 16:41

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Sæt XNews sammen med Hamster[1], så har du (endnu) et glimrende
> offlineprogram.

Ja, jeg må sige at jeg bliver mere og mere begejstret for netop den
kombination. Godt nok er det ikke så meget offline-funktionen jeg
efterlyser mere, da jeg kører ADSL, men blot det at selv kunne
bestemme hvornår artikler skal udløbe på serveren, er noget jeg har
savnet længe.

Madsen.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 20-03-02 00:12

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>'s posting:

>efterlyser mere, da jeg kører ADSL, men blot det at selv kunne
>bestemme hvornår artikler skal udløbe på serveren, er noget jeg har

Det er vel også noget i samme stil, du kan def. i en off-liner?

--
CBH

Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.xml
Din browser ej forstår: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : Madsen

Dato : 20-03-02 00:20

Chr. Bohr-Halling skrev:

> Det er vel også noget i samme stil, du kan def. i en off-liner?

Ja muligvis i en "ægte" off-liner, som f.eks. Agent efter sigende
skulle være.

Madsen.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 20-03-02 06:04

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> schrieb...

> blot det at selv kunne bestemme hvornår artikler skal udløbe på ser-
> veren

There's Gold in them thar Networks! (rfc1402)
--
Look ma .sig

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-03-02 20:13

Hej Lars Stokholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Free Agent er gratis, Agent koster 29$ (tror jeg). Free Agent er en
> nedskaleret version af Agent, men den er stadigvæk god.

Du kan få et vue over lidt om forskellene her:
<http://www.forteinc.com/agent/features.php>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Byrial Jensen

Dato : 18-03-02 19:48

Jakob H K <ingen@mail.dk> skrev:
> [...]
> grafisk.
>
> En sådan overskuelig newsreader vil jeg gerne have til min pc, er der nogen

Jeg synes at slrn med slrnpull er en overskuelig nyhedslæser
<http://slrn.sourceforge.net/>. Den kan være svær at komme i
gang med (det går næppe uden at læse manualen), men det er
besværet værd.

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-03-02 21:56

Mon, 18 Mar 2002 18:48:28 GMT, Byrial Jensen <bjensen@nospam.dk>
wrote:

>Jeg synes at slrn med slrnpull er en overskuelig nyhedslæser
><http://slrn.sourceforge.net/>. Den kan være svær at komme i
>gang med (det går næppe uden at læse manualen), men det er
>besværet værd.

Har du lyst til at uddybe fordelene? Efter et hurtigt kig: den ligner
på overfladen en DOS-ting årg. 1982.

hilsen pl

Fra : Byrial Jensen

Dato : 18-03-02 22:56

Peter Loumann <p_loumann@hotmail.com> skrev:

> Har du lyst til at uddybe fordelene?

- Yderst fleksibel og konfigurerbar
- Hurtig at betjene
- Kan udvides/programmeres med makroer
- Regelbaseret udvælgelse og fravælgelse af indlæg (scoring)
- Fri (open source)
- Aktivt vedligeholdt. Rapportede fejl rettes meget hurtigt
- Stabil. Meget få fejl.

> Efter et hurtigt kig: den ligner på overfladen en DOS-ting årg. 1982.

Man skal ikke skue hunden på hårene.