Et godt grafikkort ?
Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 29-01-01 10:24

Hej

Jeg sidder på en arbejdsplads, hvor jeg i 99 % af alle tilfælde har brug for
et skærmkort, som kan lave KANON 2D grafik.
Jeg kunne i enkelte tilfælde godt bruge 2 skærme på samme maskine.

Jeg er blevet anbefalet et MATROX G400.

Jeg kan se, at man også kan få et MATROX G450.

Hvad skal jeg vælge ?
Hvorfor ?

Hvor får jeg mest for pengene ?

Michael

Fra : T. Ahm

Dato : 29-01-01 13:13

Hej

Jeg er den tilfredse ejer af et G400 kort som jeg synes er meget fleksiblelt
med hensyn til brug af to skærme.

Du kan helt uafhængigt køre med forskellige opløsninger og frekvenser på de
to skærme og billedet står meget pænt og klart.

Til 3D spil m.m. er kortet mindre stærkt og jeg tror at G450 alene er
fremkommet for at give lidt bedre 3D ydelse.

Jeg har nogle gange hørt klager over at matrox ikke er så flinke til
opgradere deres drivere, men jeg har ikke selv oplevet det som et problem.

Alt.comp.periphs.videocards.matrox er en NG der alene henvender sig til
matrox brugere. Der kan du få indblik i de problemer brugerne løber ind i.

mvh Thorkild Ahm

Fra : Madsen

Dato : 29-01-01 15:00

> [...]

> Jeg er blevet anbefalet et MATROX G400.
>
> Jeg kan se, at man også kan få et MATROX G450.

Har et Matrox G400 Max og en 24" Wide monitor.
G400 er et af de kort der kan gå op i de høje opløsninger,
som sådan en skærm kræver, uden at tabe nævneværdig
kvalitet i billedet. Jeg er ovenud tilfreds.
Du kan evt. læse om forskellen på deres kort her:
<http://www.matrox.com/mga/products/comp_chart/g400_vs_g450.cfm>

(Personligt kan jeg ikke pege på nøjagtig hvad forskellen
er, men det er der nok andre der kan ;)

G450 er vist nok billigere end G400 Max.

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)