Import af mail fra netscape i Outlook Expr~
Fra : Aske Andersen

Dato : 18-03-02 14:47

Hej
Jeg vil gerne have mine mails og kontakter fra Netscape 4.79 over i
Outlook Expres 5.0.3.
Import funktionen kan ikke umiddelbart finde/se 'Netscape users'mappen
hvor alle infomation ligger.
Er det muligt selv(fx.vha. regedit) at definere hvor Outlook skal søge ?

(begge progs. er på engelsk og det er mit MacOS 9.1 også).
Netscape users ligger under Systemfolder->preferences (altså standard
placering).

Fra : Morten Reippuert

Dato : 18-03-02 15:10

Aske Andersen <NyrupSOM@gadefejer.dk> wrote:

> Import funktionen kan ikke umiddelbart finde/se 'Netscape users'mappen
> hvor alle infomation ligger.

Hvor ligger Netscape?

Alternativt kan du eksportere dine mailboxe og din adressebog fra
Netscape som text og importere dem som text i OE. Det kan være lidt
omstændigt, men jeg vil tro, at du på google kan finde et Applescript
der klarer opgaven, hvis du giver dig tid til det.

<icq:131382336>

Fra : Aske Andersen

Dato : 18-03-02 15:35

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> omstændigt, men jeg vil tro, at du på google kan finde et Applescript
> der klarer opgaven, hvis du giver dig tid til det.

Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfår placeringen af Netscape mappen
skulle betyde noget!?! - men den ligger under Applications/Netscape
Communicator/netscape.
Netscape kan KUN exporter som .ldif - dvs. man skal altså skal man
manuelt konvertere dem til text format :-/.
Desuden ser det ud til at man manuelt skal gemme hver enkelt mail som
text for derefter at importere dem.
Hvad der undre mig er at Outlook jo har en mulighed for at importere
Netscape 4.x 'settings'.

Jeg har søgt lidt på Google - uden held indtil.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 19-03-02 08:16

Aske Andersen <NyrupSOM@gadefejer.dk> wrote:

> Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfår placeringen af Netscape mappen
> skulle betyde noget!?!

Import funktionerne i OE's fætter Entourage insisterer på, at
programmerne der importeres fra skal være instaleret - Jeg tænkte at du
muligvis allerede havde slettet Netscape.

Har du prøvet at flytte Netscape indstillingsmappen til /Documents ?

> Netscape kan KUN exporter som .ldif - dvs. man skal altså skal man
> manuelt konvertere dem til text format :-/.
> Desuden ser det ud til at man manuelt skal gemme hver enkelt mail som
> text for derefter at importere dem.

Det er derfor du skal finde et script

> Hvad der undre mig er at Outlook jo har en mulighed for at importere
> Netscape 4.x 'settings'.

Prøv at installere en tidligere version af OE og netscape - jeg mener at
kunne huske at en bestemte kombinationer ikke virker. Jeg kan desværre
ikke tjekke, idet jeg ikke har et macfixit abonnement.

> Jeg har søgt lidt på Google - uden held indtil.

Hvis du kan finde et script der kan importere mbox format, kan du
importere dine mailboxe direkte. Jeg mener der er skrevet sådanne
scripts idet Eudora i lighed med netscape bruger mbox format. Det kan
være at du skal udskifte type/creator på filerne forinden.

<icq:131382336>

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-03-02 15:00

> [...]

> (begge progs. er på engelsk og det er mit MacOS 9.1 også).
> Netscape users ligger under Systemfolder->preferences (altså standard

Har du kun en konto i Netscape ? I så fald så lav et par screendumps af
din Addressbook og ryd så grundigt op i din inbox, så der ikke ligger så
mange mails tilbage. Slå funktionen med at hente mails fra i Netscape og
forward så hele balladen til dig selv.

Åbn dit nye mailprogram og hent din post.

Hvorfor skal det lige være Outlook Express ?
--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Aske Andersen

Dato : 19-03-02 15:26

> Hvorfor skal det lige være Outlook Express

Det skal det heller ikke men Outlook(til Exchange) kan kun importere fra
Express ikke Netscape.