Spielberg-redigeringer
Fra : nikolaj borg

Dato : 18-03-02 14:13

I lyset af ændringerne af E.T. er der her en række forslag til, hvordan
resten af Spielbergs film kan blive rettet til, så de ikke skader nogen:

http://slate.msn.com/?id=2063191

F.eks. er der følgende korrigering til Saving Private Ryan:

"This is, obviously, the film that will take the most work to fix. The
opening invasion alone will have to be substantially retooled so that it
becomes a battle in which a contingent of brave American soldiers, armed
only with walkie-talkies, manages to claim a beach from a contingent of
nefarious hippies. But I think that we can all agree that-for the sake of
the children-it will be well worth it."

/Nikolaj
--
"Bender, dating you coworker - and primary mode of transportation - is
immoral, illogical, and a violation of interstellar shipping statute 437-B"

Fra : ottesen

Dato : 18-03-02 16:24

"nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in message
> [...]
hvordan
> resten af Spielbergs film kan blive rettet til, så de ikke skader

Hold kæft hvor griner!! Men i øvrigt mega nederen hvis han begynder at
lave "politisk korrekte" ændringer i Indiana Jones filmene...Det er da
totalt til grin, og jeg tvivler på at jeg i givet fald vil købe
DVD'erne som ellers kunne være fede at have..

Også fra http://slate.msn.com/?id=2063191:
Chindlers List:
"An alarming number of guns and children within the same frame here.
Change all of them to walkie-talkies. (The guns. Not the children.
Although changing the children to walkie-talkies would work, too, come
to think of it. Who'd have a problem with guns pointed at
walkie-talkies? )"

/ottesen

Fra : Morten DH

Dato : 18-03-02 17:49

> [...]
> totalt til grin, og jeg tvivler på at jeg i givet fald vil købe
> DVD'erne som ellers kunne være fede at have..

Helt enig, så kan han sgu beholde lortet hvis det skal være med den på...
why fix what aint broken...

Jeg er stadig ikke helt kommet mig over Greedo skød først i SW4

Fra : nikolaj borg

Dato : 18-03-02 19:08

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> wrote in message

> Jeg er stadig ikke helt kommet mig over Greedo skød først i SW4

Se evt.

http://www.arts.mcgill.ca/programs/polisci/faculty/rexb/greedo.html

om the Greedo Assassination conspiracy.

/Nikolaj

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 19-03-02 12:23

"nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en meddelelse

> Se evt.
>
> http://www.arts.mcgill.ca/programs/polisci/faculty/rexb/greedo.html
>
> om the Greedo Assassination conspiracy.

Eeejjjj........genialt fundet på !

He he he...

Thomas

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 19-03-02 12:24

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er stadig ikke helt kommet mig over Greedo skød først i SW4

Heller ikke mig.

Det holder jo ingensteder.

Thomas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-03-02 12:45

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> writes:

> Heller ikke mig.
>
> Det holder jo ingensteder.

Bortset fra at _ingen_ ville have haft noget at udsætte på det, hvis
det havde været sådan fra start.
--
Peter B. Juul, o.-.o "nej, folk vil ikke have nogen Playstation
The RockBear. ((^)) selv om der er mange der køber den."

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 19-03-02 13:02

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Bortset fra at _ingen_ ville have haft noget at udsætte på det, hvis
> det havde været sådan fra start.

Bortset fra at det sikkert havde været gjort på en måde så det rent faktisk
kunne passe / give mening.

Joakim

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-03-02 14:48

On 19 Mar 2002 12:45:19 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Bortset fra at _ingen_ ville have haft noget at udsætte på det, hvis
>det havde været sådan fra start.

Det var da et spøjst argument. Forskellen er jo netop, at det _ikke_
var sådan fra start. Det samme med E.T. og våben/walkies, der peger
mod børnene.

Kritikken går på at hvor man som udgangspunkt har lavet større
karakterbeskrivelser, som reflekteres igennem hele filmen, vælger man
nu lige at lave twists i enkelte scener, uafhængigt af resten af
filmen.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-03-02 14:51

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

> Det var da et spøjst argument. Forskellen er jo netop, at det _ikke_
> var sådan fra start. Det samme med E.T. og våben/walkies, der peger
> mod børnene.

Ja. Og jeg er altså enig, må lige indskydes. Den der pacifistiske
pladder-revisionisme (som også er det der gør at man har åh så travlt
med at fjerne referencer til WTC) er dum og plat.

Men præcis med Greedo-sagen er det jo sådan, at Han Solo _er_ en nobel
og ædel starut, på trods af hans fanden-i-voldske attitude. Ingen
ville altså have undret sig, hvis Greedo _oprindeligt_ havde skudt
først. Faktisk er Han's opførsel lidt Out Of Character.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-03-02 15:57

On 19 Mar 2002 14:51:05 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

> [...]
>ville altså have undret sig, hvis Greedo _oprindeligt_ havde skudt
>først. Faktisk er Han's opførsel lidt Out Of Character.

Sjovt, jeg ser det netop, at det er mere tydeligt at han går fra blot
at leve med at pleje sine egne interesser til også at ta' et ansvar. I
Ep.4 er han jo ikke ligefrem nobel, men mere interesseret i at komme
videre. Hans karakterskifte oplever man så igennem 4-6. Om det så er
fordi han "inderst inde er God" eller hvad, skal jeg nok undlade at
komme ind på.

Jeg ser blot at problemet er, at han i den nye udgave går fra at være
"God" til at være "God", dvs. ingen karakterudvikling. Her er han
netop ikke andet end lidt fanden-i-voldsk nu og da.

Det kunne selvfølgelig have været værre med at han fx stak af for at
understrege, at "Jeg er offer i våbenes verden, og jeg bruger dem kun
for at forsvare mig selv, og kun når folk skyder først, og jeg
foretrækker at løbe, så kommer ingen til skade".

--
- Peter Brodersen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-03-02 12:49

> Heller ikke mig.
>
> Det holder jo ingensteder.

På et tidspunkt blev der postet en opsamling af de forskellige ændringer
der var SW genudgivelserne. Det var ret lidt, der holdt. Forskellige lyd-
stumper blev genbrugt på tværs af filmene o.lign.

Det var en længere liste, der fik mig til at tage mig til hovedet. Måske
er der én, der kan lokkes til at poste den igen.

Mark
www.mandezonen.dk
- Når du er træt af Tidens Kvinder

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-03-02 20:42

undskyld hvis jeg er lidt sløv i opfattelsen, men hvad kommer alle disse
børnevenlige remakes af?... skal samtlige fremtidige dvd og
biografudgivelser ændres så det bliver politisk korrekte film vi ser?
Det ender vel osse med at vi ikke kan købe de gamle film som de udkom.
Jeg hørte at Peter Jackson var ved at ændre titlen på "The Two Towers" efter
WTC katastrofen, al respekt til dem der er involveret på den ene eller anden
måde, men helt ærligt hvad er det der foregår?!
Heldigvis kom Peter Jackson da på bedre tanker.

Jeg har stadig min gamle SW LD box med alle filmene og osse den nye box med
alle film i digitale udgaver og det eneste der er bedre i den i forhold til
den gamle box er at den er DD... de nye er da lisså gode men ikke bedre.
Så har jeg da dem hvis de beslutter sig for at ændre yderligere i filmene...
den her bølge med at filmene skal tilpasses så alle kan se dem er
skræmmende, for i sidste ende er det garanteret kun for at tjene penge på et
større publikum... æv hvor jeg dog hader censur... af samme grund har jeg 0
forventninger til Resident Evil... jeg frygter den er mere action end
Survival Horror... selv hvis Romero havde lavet den ville jeg forvente det
værste... en film som Dawn of the Dead ser man sikkert kun en af..

sniper_Nolight