Ordensmagtens muligheder for at prioritere~
Fra : Foobar

Dato : 18-03-02 12:36

Halløj,

Er jeg den eneste der sidder og undrer mig lidt over, at politiet i
København åbenbart har så travlt at de ind i mellem nægter at modtage
anmeldelser over små-kriminalitet som stjålne cykler osv. - imens politiet i
Esbjerg tilsyneladende har tilstrækkeligt overskud til at de kan deltage i
'eftersøgningen' af én der har efterladt sin gevinstgivende Lotte-kupon i en
kiosk?

Så vidt jeg lige kan gennemskue, så er den herreløse kupon jo ikke
resultatet af en kriminel handling - og personen der har efterladt den er
vel hverken til fare for sig selv eller andre...

Har politiet virkelig ret til at vælge selv-iscenesættende og -profilerende
opgaver, der i dén grad vel ligger på grænsen af deres opgaver - på
bekostning af det de egentlig burde koncentrere sig om?

/claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-02 13:11

Foobar skrev:

>Er jeg den eneste der sidder og undrer mig ...

Muligvis.

>Så vidt jeg lige kan gennemskue, så er den herreløse kupon jo ikke
>resultatet af en kriminel handling -

Det ved vi ikke.

>og personen der har efterladt den er vel hverken til fare for sig selv eller andre...

Det ved vi ikke.

>Har politiet virkelig ret til ...

Politiet har i al den tid jeg har levet taget sig af forsvundne
effekter og kørt en minimal service (hittegods) for at finde
ejermændene, og de har altid skullet sikre sig at uvedkommende
ikke kom og forlangte godset udleveret. Jeg kan ikke se at den
aktuelle hændelse falder uden for det gebet.

Prøv at se "Flying Doctors" i stedet for. Det kunne måske muntre
dig lidt op.

--
Bertel

Fra : Foobar

Dato : 18-03-02 13:35

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]

> ikke kom og forlangte godset udleveret. Jeg kan ikke se at den
> aktuelle hændelse falder uden for det gebet.

Men den service du refererer til er jo netop en 'passiv' service, hvor de
ikke ligefrem render rundt og stemmer dørklokker for at finde ejerne til de
bortkomne sager..?! Min anke er jo netop at den herreløse Lotto-kupon ikke
adskiller sig fra andet hittegods og vel derfor ikke skal behandles
anderledes?!

> Prøv at se "Flying Doctors" i stedet for. Det kunne måske muntre
> dig lidt op.

Tak for dit ikke-svar Bertel. Det var uhyre hjælpsommeligt af dig.

/claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-02 15:45

Foobar skrev:

>Men den service du refererer til er jo netop en 'passiv' service ...

Hvad ved du præcis om hvad Esbjerg politi har brugt af ressourcer
på sagen?

>Tak for dit ikke-svar Bertel. Det var uhyre hjælpsommeligt af dig.

Tja, når du kun vil lufte ufunderede teorier om andre mennesker,
spilder du din egen og vores tid. Derfor mit råd.

--
Bertel

Fra : Foobar

Dato : 18-03-02 16:25

> Hvad ved du præcis om hvad Esbjerg politi har brugt af ressourcer
> på sagen?

De har da tilsyneladende tid til at deltage i diverse nyhedsindslag på
indtil flere tv-stationer..-

> Tja, når du kun vil lufte ufunderede teorier om andre mennesker,
> spilder du din egen og vores tid. Derfor mit råd.

Så den bedste måde at bringe mig ud af, hvad du åbenbart tillader dig at
betragte som "åndeligt mørke" er at skrive sådan nogle morsomme
bemærkninger - og dermed spilde min tid? Hvis du mente at spørgsmålet var
ufunderet, hvorfor skrev du så ikke bare det?

/claus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-03-02 17:30

"Foobar" <intet@navn.com> wrote in

> De har da tilsyneladende tid til at deltage i diverse
> nyhedsindslag på indtil flere tv-stationer..-

tænk dig om - tror du det er de samme betjente som i givet fald
skulle efterforske sagerne, eller mon ikke der er nogen der har det
som opgave ? - desuden tror jeg ikke de ville gøre det hvis de havde
meget travlt

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Niels Henriksen

Dato : 18-03-02 21:12

> Hvad ved du præcis om hvad Esbjerg politi har brugt af ressourcer
> på sagen?

Der har netop været et interview idag, hvor en betjent siger at han ikke har
bestilt andet hele dagen.

Niels

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-02 18:01

Niels Henriksen skrev:

>Der har netop været et interview idag, hvor en betjent siger at han ikke har
>bestilt andet hele dagen.

Hvad siger det om hvor lang tid han har brugt på sagen?

Seriøst:
Okay, der bruges åbenbart ressourcer på det. Det er vel også
rimeligt at man ikke forærer 9 mio. til den første den bedste der
beder om det? At en betjent bruger al sin tid på det, viser bare
at folk strømmer til. Mener du at de skulle forbydes adgang til
politistationen?

--
Bertel