regex i java erstat [% navn %] med kim
Fra : Kim Schulz

Dato : 18-03-02 12:14

hejsa
jeg sidder og roder lidt med java og kunne godt bruge lidt forklaring på
hvordan jeg gennemsøger en tekst for f.eks. [% navn %] tags og så
erstatter dem med en anden streng. jeg har en variabel streng inde
imellem [% %] og ordet erstattes ud fra en liste i en anden fil hvor jeg
har "navn kim" stående på en linje for sig selv.

nogen der kan sende mig lidt i retningen af hvordan man laver regex og
søg/erstat i java.

mVH
Kim Schulz

--
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | Money is truthful. If a man
www.guadec.org - tapas, beer and gnome | speaks of his honor, make him

Fra : MHA

Dato : 18-03-02 13:39

In article <20020318121357.43e213b9.kim@schulz.dk>, kim@schulz.dk
says...

> nogen der kan sende mig lidt i retningen af hvordan man laver regex og
> søg/erstat i java.

import java.util.regex.*;

public class RegularExpressionTest {
public static void main(String[] args) throws Exception {
// Create a pattern to match cat
Pattern p = Pattern.compile("cat");
// Create a matcher with an input string
Matcher m = p.matcher("one cat, two cats");

StringBuffer sb = new StringBuffer();
boolean result = m.find();

// Loop through and create a new String
// with the replacements