Tilbagedatering
Fra : Carl Lorberg

Dato : 18-03-02 09:51

Hvis en arbejdsgiver aflevere et ansættelsesbevis 3 måneder forsent og
derfor har tilbagedateret den, for at slippe for en retsag, er det så
strafbart?

M.v.h.
Carl

Fra : Henning Makholm

Dato : 18-03-02 12:03

Scripsit "Carl Lorberg" <lorberg@tdcadsl.dk>

> Hvis en arbejdsgiver aflevere et ansættelsesbevis 3 måneder forsent og
> derfor har tilbagedateret den, for at slippe for en retsag, er det så
> strafbart?

Næh, det er bare dumt. Det er jo datoen hvor beviset er *udleveret*
der tæller, ikke den dato som arbejdsgiveren ensidigt har skrevet på
papiret.

--
Henning Makholm "Khanivore is climbing out of its life-support pod."

Fra : TGD

Dato : 18-03-02 13:36

> Scripsit "Carl Lorberg" <lorberg@tdcadsl.dk>

> Næh, det er bare dumt. Det er jo datoen hvor beviset er *udleveret*
> der tæller, ikke den dato som arbejdsgiveren ensidigt har skrevet på
> papiret.

Hvis man beviseligt påfører beviset en forkert dato, for at slippe for at
betale 5000 kr i bod eller 10000 kr hvis der tvivl om ansættelsesforholdet,
så er det da straffebart, eller rettere det er da bedrageri hvis man
forsøger at "bedrage"...

Fra : boe

Dato : 18-03-02 13:39

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> wrote in message

> [...]
ansættelsesforholdet,
> så er det da straffebart, eller rettere det er da bedrageri hvis man

Har intet med bedrageri at gøre. Læs § 279...

Mvh Bo

Fra : Carl Lorberg

Dato : 18-03-02 14:28

> ansættelsesforholdet,
>
> Har intet med bedrageri at gøre. Læs § 279...

Jeg tog ansættelsesbevis, fordi det var nemt at forholde sig til.
Spørgsmålet er om det at påfører en anden dato end den korrekte (for egen
vindings skyld) er strafbart eller ikke.

m.v.h.
Carl

Fra : boe

Dato : 18-03-02 14:37

"Carl Lorberg" <lorberg@tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg tog ansættelsesbevis, fordi det var nemt at forholde sig til.
> Spørgsmålet er om det at påfører en anden dato end den korrekte (for egen
> vindings skyld) er strafbart eller ikke.

Det *kan* det være. F.eks. som dokumentfalsk efter straffelovens §175.

Mvh Bo