Udenlandsk kørekort - tillægsspørgsmål
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-03-02 09:08

Hej alle,

Min kone er finsk, og har boet her i DK 10 år nu. Hun har stadigvæk kun sit
finske kørekort, men jeg er nu begyndt at fundere over, om det i grunden er
lovligt at hun som herboende ikke har et dansk kørekort ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : TGD

Dato : 18-03-02 12:54

"Andreas M. Hansen" <nokke9@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> lovligt at hun som herboende ikke har et dansk kørekort ?

Mon ikke det virker, nu har Finland været medlem af EU siden 1995.

Fra : TGD

Dato : 18-03-02 13:13

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Andreas M. Hansen" <nokke9@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> sit
> er
>
> Mon ikke det virker, nu har Finland været medlem af EU siden 1995.

Ellers kan hun få det byttet til et dansk

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 18-03-02 13:49

On Mon, 18 Mar 2002 09:08:24 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke9@hotmail.com> wrote:

>Min kone er finsk, og har boet her i DK 10 år nu. Hun har stadigvæk kun sit
>finske kørekort, men jeg er nu begyndt at fundere over, om det i grunden er
>lovligt at hun som herboende ikke har et dansk kørekort ?

Hej.

I forbindelse med min kones ombytning til DK kørekort, skulle Aalborg
Politi have en lægeerklæring, kopi af opholdstilladelse, det gyldige
original kørekort og Dkr. 260.00.

Desuden skal de have en oversættelse af kørekortet, hvis den ikke er
på Engelsk, Tysk eller Fransk. Oversættelsen skal laves af en tolk,
godkendt til formålet.

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Mic

Dato : 18-03-02 15:36

> [...]
er
> lovligt at hun som herboende ikke har et dansk kørekort ?

Rent juridisk foreskriver gældende regler at kortet ombyttes inden for tre
måneder efter tilflytningen til Danmark, så mon ikke det er ved at være på
tide??

Mvh

Mic

Fra : TGD

Dato : 18-03-02 21:33

"Mic" <mico@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> måneder efter tilflytningen til Danmark, så mon ikke det er ved at være på

Prøv at slå op på udenrigsministeriets sider, der står at indenfor EU du
kortet hele tiden, er det en person uden EU satsborgerskab er det 3 mdrs
reglen...

Hvis hun stadig er finsk statsborger så skulle det virke lige så lang tid
som det er gyldigt i!

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-03-02 22:10

snip

> Prøv at slå op på udenrigsministeriets sider, der står at indenfor EU du
> kortet hele tiden, er det en person uden EU satsborgerskab er det 3 mdrs
> reglen...

EU, gælder det også Norge ?? (ja, jeg ved godt at de ikke er medlem -endnu )
Men der er jop så mange særlove de skandinaviske lande imellem !!

Jakob

Fra : TGD

Dato : 18-03-02 23:14

"Jakob Andersen" <jakob@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> snip

> EU, gælder det også Norge ?? (ja, jeg ved godt at de ikke er
medlem -endnu )
> Men der er jop så mange særlove de skandinaviske lande imellem !!

Ja mon ikke der findes en eller anden aftale! De skandinaviske lande
imellem, men det kunne ske at en sådanne aftale er blevet ugyldig efter
Schengen!