Et dilemma....
Fra : Henrik Andersen

Dato : 18-03-02 06:22

Hvis en mand - i mit tilfælde, ikke særligt hypotetisk - vejer 115 kg og er
172 cm,
vil finde sig en dejlig Kvinde....

Mener i så at man bør smide en masse kilo eller at satse på en Kvinde der
accepterer én som man er,
også fysisk

Dilemmaet består i at hvis jeg prøver at finde en Kvinde der accepterer mig
i min
nuværende tilstand, rent fysisk, så er det som regel Kvinder i samme
vægtklasse,
og dét kan jeg ikke, tro mig, jeg har prøvet, jeg Kærestede lidt med en i
Jylland,
men dét gik ikke, dels pga. vægtklassen....

Personligt mener jeg bare at jeg skal se at få fingeren ud og svede kiloerne
af +
komme i form, vil bare godt ha' lidt input...

Kærligst Henrik

Fra : Girlie

Dato : 18-03-02 07:19

> jeg Kærestede lidt med en i
> Jylland,
> men dét gik ikke, dels pga. vægtklassen..

Det er sjovt du selv nævner det - jeg læste lige første del af mailen og gik
derfor fra pc'en for at ordne noget, mens jeg funderede og min første
indskydelse var netop, at svaret afhænger af, hvilken pige du vil have.
Man kan diskutere om, hvorvidt det er fair eller ej, men den barske sandhed
er nu engang, at de fleste bliver tiltrukket af kvinder/mænd, der er
nogenlunde slanke, og desværre en smule frastødt af kinder/mænd, der er
meget overvægtige. Ikke fordi de ikke er dejlige mennesker, men for at få et
forhold til at køre er det lidt vigtigt at man ikke blot tænder på det
indre, men også på det ydre. Det betyder ikke, at man hver især nødvendigvis
skal ligne modeller, for vi har alle forskellig smag (jeg tænder f.eks. ikke
på mænd, der er for benede, kan bedst lide de "tætte" typer.) Men der er en
grænse for mit vedkommende. Jeg har oplevet, at det fysiske simpelthen
overskyggede det indre.

Min point er: hvis DU er glad og tilfreds med det du ser i spejlet og det,
du mærker når du lader en hånd glide over din krop, så skal du ikke tabe
dig. Vægttab skal være for din egen skyld, ikke fordi du tror det vil
forbedre dine chancer. Tænk istedet over det du får ud af at være overvægtig
og det, du får ud af at være slank..:)
Men det er sandt når du siger, at det afhænger af, hvilken pige du vil have.
Mange overvægtige finder sammen - hvorfor? Tjaa....du har jo selv svaret.

Det handler om, at man skal forelske sig i det indre, men tænde på det ydre
(såvel som det indre, naturligvis). Men man skal ikke underkende betydningen
af fremtoningen, selvom det er blevet så politisk korrekt at lade som om vi
ikke har kroppe, kun personligheder:)

Mit råd er derfor: for dine egen skyld, skab dig en krop som du selv er helt
vildt glad for og synes er lækker. Så vil gevinsten være en helt ny
fremtoning og selvtillid (også selvom du har masser af det i forevejen evt.)
Og en sidegevinst kunne måske netop være en pige, der blev tiltrukket af dig
mentalt og fysisk.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-03-02 09:03

On Mon, 18 Mar 2002 06:22:02 +0100, "Henrik Andersen"
<dk8008@NOT-hotmail.com> wrote:

> [...]
>af +
>komme i form, vil bare godt ha' lidt input...

Hej Henrik,

Der er aldrig noget galt i at komme i bedre form, smide nogle kilo,
men først og fremmest skal du kunne lide dig selv, som du er! Kvinder
er supergode til at opfatte mænds signaler, og hvis du ikke er
tilfreds med dig selv, så er kvinderne knapt så interesserede.

For en 6-7 år siden så jeg Alex Nyborg Madsen en del privat, og jeg
var altid overrasket over alle de kvinder, som fandt ham sexet og
yderst interessant. Hvorfor? Måske delvist fordi han dengang var en
kendt radiopersonlighed, men mest fordi han udstrålede en utrolig
energi og folk bare accepterede ham, som han var.

Jeg bor i et land (USA), hvor mange mennesker er overvægtige .En af
mine kones veninder er en stor dejlig pige. Hun vejer sikker langt
over 150 kg, men hun udstråler en selvsikkerhed, der ikke er til at
tage fejl af! Hun har aldrig problemer med at finde en kæreste!

Hvis du gerne vil tabe dig, så gør det for din egen skyld. Ikke fordi
du tror pigerne så kommer løbende. Tro på dig selv! Jeg kender masser
af piger, som synes at en "bamse" fyr er utroligt tiltrækkende!!

Lars

Fra : kat

Dato : 18-03-02 09:57

"Henrik Andersen" skrev:
> [...]
> 172 cm,
> vil finde sig en dejlig Kvinde....
>
> Mener i så at man bør smide en masse kilo eller at satse på en

En klog mand eller kone sagde engang "at klæder skaber folk". Dette er
en stor sandhed med modifikationer: Du skal selv være glad for sit tøj
og føle, at det er behageligt. MEN det nytter sku ikke noget med
tennissokker, joggingbukser og gummisko o.l. (med mindre at du lige
har været ude og løbe - naturligvis). Næ du, nogle smarte klæder og en
god potion selvtillid (som Lars Ehlers skriver om i sit indlæg) og en
lækker frisure (eller kronraget), så vil du også kunne føre dig frem
og score de damer, som du selv tænder på!
Jeg har kendt både alm. størrelse fyre og et par overvægtige og ens
for dem alle var, at de havde styr på _det_, havde min type humor og
charme og klædte sig pænt til lejligheden (og det kan jeg f.eks.
li´!).
Så måske du kunne gøre noget ved dit ydre og indre UDEN at skulle
igennem en massiv kur, hvis du ellers er glad for din vægt!?
--

/kat
---

Fra : Lille mig

Dato : 18-03-02 14:55

Hejsa.

Det bør være det indrer der tæller men selvom det ikke har med kærlighed at
gøre bør du tabe dig alligevel - rent sundhedsmæssigt. Jeg vil mene du bør
finde en kvinde som kan accepterer dig for den du er men når nu du selv har
det sådan at du ikke rigtig kan sammen med en overvægtig kvinde så bør du
tabe dig.

VH Helle

Fra : Puk

Dato : 18-03-02 16:33

"Henrik Andersen" <dk8008@NOT-hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis en mand - i mit tilfælde, ikke særligt hypotetisk - vejer
115 kg og er
> 172 cm,
> vil finde sig en dejlig Kvinde....

Så går han på rov ligesom de fleste af os andre *G*.

> Mener i så at man bør smide en masse kilo eller at satse på en
Kvinde der
> accepterer én som man er,
> også fysisk

Klart bør du satste på at finde en kvinde, der accepterer dig som
du er. Du skal nok bare være opmærksom på, at der sikkert er
lidt længere mellem de kvinder, som tænder på en overvægtig mand
end dem som ikke gør. Sådan er det i hvert fald med omvendt
fortegn så at sige.

> [...]
lidt med en i
> Jylland,
> men dét gik ikke, dels pga. vægtklassen....

Og hvorfor så prøve? Personligt er jeg død træt af, så død
korrekte alle vi mennesker helt skal være. Blot fordi man er
overvægtig tænder man jo ikke nødvendigvis på at andre er det.
Mange tænder faktisk slet ikke engang på, at de selv er det.
Sådan en pige er jeg selv. Jeg har altid haft lidt rigeligt på
sidebenene, men det har da ikke betydet, at jeg er tiltrukket af
mænd som også har det, hvorfor skulle det dog det?

> Personligt mener jeg bare at jeg skal se at få fingeren ud og
svede kiloerne
> af +
> komme i form, vil bare godt ha' lidt input...

Hvis det er sådan du selv har det, så stemmer det nok meget godt
med, hvad du burde gøre. Jeg tror egentlig de fleste af os godt
ved, hvad vi helst vil i den slags situationer, det er bare også
rart at høre andres input.

Men jeg vil råde dig til at tage udgangspunkt i dig selv, når du
får igang med svederiet. Du er nødt til at have nogle stensikre
mål, ellers så ryger motivationen som regel ret hurtigt. Med
'stensikre' mener jeg mål, som kun du selv kan komme til at
forpurre. At få flere damer til at finde dig tiltrækkende er jo
noget, som du selv kun har meget lidt indflydelse på. Men
eksempelvis at gå en størrelse ned i bukser (dem du måske plejer
at købe. Jeans eksempelvis er jo noget folk tit køber i det samme
mærke igen og igen), det har du fuld kontrol med, og så er det
kun dig selv som kan skuffe dig. Sagt på en anden måde, så
ligger al magten til at få det du ønsker dig hos dig selv, og det
er om noget en fed fornemmelse.

Som et ps kan jeg da lige tilføje, at du måske endda slet ikke
behøver at svede så død meget. Jeg gruede selv lidt for, hvor
meget jeg egentlig måtte kæmpe. Men jeg har lagt spisevanerne om
og får 30 minutters motion hver morgen og 30 hver aften (plus det
løse som gåture og cykelture ned for at købe ind og den slags),
og jeg har altså nu tabt lidt over 10 kg. Det er en superfed
fornemmelse, hvis det er noget man virkelig ønsker sig, og 1
times motion hver dag er da til at overse *S*.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-03-02 21:05

[Henrik Andersen | Mon, 18 Mar 2002 06:22:02 +0100]

Hej Henrik,

>Hvis en mand - i mit tilfælde, ikke særligt hypotetisk - vejer 115 kg og er
>172 cm, vil finde sig en dejlig Kvinde....

Du skal starte med at beslutte om DU er tilfreds med din
højte/vægtkombination... hvis du ikke er, må du ud og tabte nogle kilo,
men hvis DU er tilvfreds, må du finde en partner der også er det...

>og dét kan jeg ikke, tro mig, jeg har prøvet, jeg Kærestede lidt med en i
>Jylland, men dét gik ikke, dels pga. vægtklassen....

Beklager at sige det, men hvis det var et problem, var det da noget af
en overfladisk gimpe!

>Personligt mener jeg bare at jeg skal se at få fingeren ud og svede kiloerne
>af + komme i form, vil bare godt ha' lidt input...

Fint, hvis det er det DU vil, så se at komme igang - men det er med den
slags som med andre store (!) beslutninger her i livet; det er ikke
noget du skal gøre for andre, men for dig selv.

(-: men da jeg i løbet af det sidste 3/4 år selv smed knap 20 kg. var
det både for min egen og min kærestes skyld, men mest min egen

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Girlie

Dato : 18-03-02 22:13

> Beklager at sige det, men hvis det var et problem, var det da noget af
> en overfladisk gimpe!

Øhh..jeg tror, at det var HAM, der ikke kunne med hende..:)

Fra : Henrik Andersen

Dato : 19-03-02 04:50

"Girlie" <girlie@hotmail.com> wrote in message

> Øhh..jeg tror, at det var HAM, der ikke kunne med hende..:)

Hej Girlie

Du har ret...

Henrik

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 19-03-02 22:11

[Henrik Andersen | Tue, 19 Mar 2002 04:50:11 +0100]

>Du har ret...

Ærgeligt...

Så du mener at du ikke kan 'klare' at være kærreste med en pige der er i
din vægtklasse?

Hvorfor i alverden dog ikke det? Hvis du respekterer hende som den hun
er (intet ville være mere naturligt), vil de få kilo hun vejer for
meget, jo være fuldstændig betydningsløse?

Eller er det nu *dig* der er en overfladisk stodder... :-?

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Henrik Andersen

Dato : 20-03-02 04:56

Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message
> [...]
> meget, jo være fuldstændig betydningsløse?
>
> Eller er det nu *dig* der er en overfladisk stodder... :-?

Well, det er et godt spørgsmål!

Sagen er den at jeg faktisk er enig med dig, men jeg HAR det anderledes med
det end jeg mener er rigtigt,
gir det mening?

Og det er forbandet svært at ændre på hvordan jeg har det med det...

Men det giver mig dog en forståelse af hvorfor mange Kvinder siger og rent
faktisk mener det når de siger,
'Det er det indre der tæller' etc. men hvor praksis er helt anderledes,
nemlig at der ingen kø af Kvinder er
udenfor min dør hvor jeg før nærmest var nødt til at have dem på
'venteliste'....(Dét var tider...)

FYI: Jeg har taget 30 Kg på de sidste 4 år, stoppede med at arbejde som Smed
og gik over til IT og kører for tiden Taxi....

Kunne ske at man skulle skifte til fysisk arbejde, trænger sgu også til at
komme i form....

Henrik

Fra : Puk

Dato : 20-03-02 06:53

> Well, det er et godt spørgsmål!

Tænk jeg synes nu ikke man behøver at være overfladisk som sådan
blot fordi man har visse preferencer til det fysiske. Faktisk
synes jeg det er lidt sindsygt, at vi som samfund er gået så
meget over i, at det ikke er acceptabelt/politisk korrekt OGSÅ at
fokusere på, hvad man godt kan lide fysisk. Der er jo ingen som
siger, at det ene skulle udelukke det andet vel? *S*

> Sagen er den at jeg faktisk er enig med dig, men jeg HAR det
anderledes med
> det end jeg mener er rigtigt,
> gir det mening?

Jep men det er jo også fordi du ligesom alle os andre hele tiden
får at vide, at hvis du har preferencer til det fysiske, så er du
overfladisk etc. Sådan fungerer det bare ikke i praksis efter
min mening *S*.

> Og det er forbandet svært at ændre på hvordan jeg har det med
det...

Selvfølgelig og hvorfor skulle du dog det?

> [...]
anderledes,
> nemlig at der ingen kø af Kvinder er
> udenfor min dør hvor jeg før nærmest var nødt til at have dem

Tænk jeg tror faktisk, at det i praksis er præcis som vi alle
siger. Folk 'glemmer' bare, at der jo altså skal være et eller
andet som gør at vi bliver interesseret i at lære det indre at
kende. I praksis tror jeg, at det er de færreste som ville
forlade en partner de elskede, fordi han/hun tog på, mistede et
ben eller noget helt andet. Men vi elsker jo ikke automatisk
alle mennesker vi møder. Vi skal lige lære dem at kende og i en
romantisk sammenhæng betyder det i hvert fald for mig, at jeg
skal finde personen fysisk tiltrækkende.

> [...]
arbejde som Smed
> og gik over til IT og kører for tiden Taxi....
>
> Kunne ske at man skulle skifte til fysisk arbejde, trænger sgu

Ingen tvivl om, at fysisk arbejde sikkert hjælper en del på det.
Men man behøver nu ikke ligefrem at skifte job, hvis man er glad
for det man laver. Der er jo altså andre muligheder for at få
noget motion. Generelt sover folk i 8 timer om dagen, arbejder i
8 timer om dagen og det efterlader så 8 timer til alt muligt
andet. Der er jo plads til motion. *S*.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-03-02 22:08

[Henrik Andersen | Wed, 20 Mar 2002 04:56:20 +0100]

>Sagen er den at jeg faktisk er enig med dig, men jeg HAR det anderledes med
>det end jeg mener er rigtigt, gir det mening?

Ja, det giver mening hvis jeg forstår det sådan at du egentlig er
ubekvem over at du har det sådan, men at det ikke flytter på det faaktum
at du HAR det sådan (hvis det giver mening).

På sin vis kan jeg godt forstå dig - selvom problemstillingen slet ikke
er den samme, har jeg den opfattelse af usympatiske mennesker at de ikke
er gode til deres job - det er sikkert en fejltagelse af mig, men hvis
jeg mener at et menneske er usympatisk, har jeg heller ikke tillid til
dets arbejdsevne...

>'Det er det indre der tæller' etc. men hvor praksis er helt anderledes,
>nemlig at der ingen kø af Kvinder er udenfor min dør hvor jeg før nærmest var nødt til at have dem på
>'venteliste'....(Dét var tider...)

Det ER det indre der tæller, men det er så sandelig også ens udtråling,
så hvis man ikke selv virker som én der har balance og udståling, er med
med til at "skæmme" sig selv.

René
www.rene.hjorth.com