Problemer med dropdownmenu i en frame
Fra : Flemming C. Lund

Dato : 17-03-02 23:22

Jeg er igang med at arbejde på nedestående side:

http://www.invocator.com/skytten/index2.htm

Det skal lige siges, at ingen at linkene virker. Hele siden er opbygget i
frames. Således ligger billedet for oven i en frame for sig selv,
dropdownmenuen i en frame for sig selv og dernæst de 3 vertikale frames.
Problemer er, at når man tager musen hen over dropdown menuen, så kan man
ikke se punkterne der kommer frem, formentlig fordi menuen ligger i en frame
for sig selv. Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan jeg kan lave siden uden at
opbygge den, som jeg nu har gjort i frames. Mit spørgsmål er så: Hvordan kan
jeg få dropdownmenuen til at virke, så man kan se resultaterne i
dropdownmenuen?

Denne meddelelse er sendt til både dk.edb.internet.webdesign samt
dk.edb.internet.webdesign.html

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 17-03-02 23:40

"Flemming C. Lund" <fclund@esenet.dk> skrev
> [...]
kan
> jeg få dropdownmenuen til at virke, så man kan se resultaterne i

Jeg er ikke stødt ind i nogle færdige scripts til formålet. Dit problem er,
du via JavaScript skal fremkalde resten af menuen på en anden fysisk side.
Du kan ikke lave et layer der går ind over en anden fysisk side i et
frameset.

Jeg ville vælge ikke at lave siden i frames. Du skriver, det er din eneste
umiddelbare mulighed - det forstår jeg ikke. Microsoft kan f.eks. lave en
lign. opbygning uden at bruge frames.

Hvis du brændende ønsker din nuværende måde at strukturere din side på,
kunne du vælge at bruge iframes. Dem kan du z-indekse, hvilket er
understøttet fra IE 5.5 af som et lag under menuen.

> Denne meddelelse er sendt til både dk.edb.internet.webdesign samt
> dk.edb.internet.webdesign.html

Den rigtige gruppe til dit spørgsmål om selve menuen hører til i
news:dk.edb.internet.webdesign.clientside (JavaScript)

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 18-03-02 15:18

Det er nu mere fordi jeg ikke har erfaring med at opbygge sider med iframes,
men det vil jeg gå igang med nu. Kan godt se det måske er lidt smartere.

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 18-03-02 16:10

> [...]

iframes,
> men det vil jeg gå igang med nu. Kan godt se det måske er lidt smartere.

Som sagt ville jeg helt undlade frames - også iframes. Det kan ramme dig på
søgemaskinerne at du bruger frames, idet søgemaskinerne ikke er vanvittigt
dygtige til at indeksere framede sider. Der er mange andre overvejelser mht.
hvorfor man bør undlade frames - for de sider jeg administrerer er
søgemaskineargumentet dog det vigtigste.

Jeg vil med dette indlæg ikke bestemme hvad du skal gøre, men vil blot
pointere, hvad jeg mente med mit opringelige indlæg, og give et godt råd :)

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 18-03-02 19:25

Hvis man nu ikke skulle lave det i hverken frames eller iframes, har du så
et råd til hvordan man så skulle lave siden, jeg har linket til - altså hvis
opbygningen skulle være den samme?

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 17-03-02 23:45

"Flemming C. Lund" <fclund@esenet.dk> wrote in message
Mit spørgsmål er så: Hvordan kan
> jeg få dropdownmenuen til at virke, så man kan se resultaterne i
> dropdownmenuen?

Hvad med at have dem i samme frame som siden nedenunder. Du kan jo placere
dem i en tabel der er øverst på siden.

PS: Ved brug af frames, skal hver frame have sit eget navn, du har givet
alle frames samme navn, så kan du ikke bestemme hvilken frame et link skal
åbne i ved brug af target="" Target hører ikke hjemme i framesettet. Bruges
ved link eks. <a href="minside.htm" target="aaaaaa">Tryk nu på mig</a> Det
vil åbne minside.htm i den frame der har navnet aaaaaa.

<frame name="indhold" target="hovedramme" src="UntitledFrame-2.asp">
<frame name="indhold" target="_self" src="index3.htm">
<frame name="indhold" target="hovedramme" src="UntitledFrame-2.asp">

Bør i stedet være

<frame name="aaaaaa" src="UntitledFrame-2.asp">
<frame name="bbbb" src="index3.htm">
<frame name="cccc" src="UntitledFrame-2.asp">

(skift selv bogstaverne ud med noget du bedre kan forholde dig til)
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-03-02 00:37

Sun, 17 Mar 2002 23:22:21 +0100, skrev "Flemming C. Lund"
<fclund@esenet.dk>:

> [...]
>opbygge den, som jeg nu har gjort i frames. Mit spørgsmål er så: Hvordan kan
>jeg få dropdownmenuen til at virke, så man kan se resultaterne i

Jeg vil også foreslå en løsning uden frames, men du kan evt.
prøve DHTMLmenubuilder, som kan downloades i en funktionel
trialudgave.
Den kan bruges til frames.
<http://software.xfx.net/utilities/dmbuilder/index.html>
--