tale i mobiltelefon under kørsel på cykel
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-03-02 20:45

Man må jo som bekendt ikke tale i en håndholdt mobiltelefon mens man
kører bil.
Hvordan forholder det sig mht. cyklister ? - eller folk på
rulleskøjter/skateboard og lign. ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : jpo

Dato : 17-03-02 21:59

"Henrik Stidsen" <s-p-a-m@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rulleskøjter/skateboard og lign. ?
>
> --
> Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Færdselslovens § 55 a.
Førere af køretøjer må under kørsel ikke benytte sig af håndholdte
mobiltelefoner

Færdselslovens § 2.
I denne lov forstås ved:
9. Køretøj:

indretning på hjul, bælter, valser, meder eller andet, som er indrettet til
kørsel på vej, og som ikke løber på skinner. Færdselsreglerne for kørende
gælder, i den udstrækning de kan anvendes, også for ridende samt dem, der
fører heste eller driver kreaturer

Altså man må ikke køre på cykel og tale i mobiltelefon.

JPO

Fra : Foo Bar

Dato : 17-03-02 22:59

> kørsel på vej, og som ikke løber på skinner. Færdselsreglerne for kørende
> gælder, i den udstrækning de kan anvendes, også for ridende samt dem, der
> fører heste eller driver kreaturer

- Er jeg den eneste der sidder og smiler lidt i stilhed over, at det ikke er
tilladt at drive kreaturer og snakke i ikke-håndfri mobiltelefon
samtidig..?!

/claus

Fra : Erik G Christensen

Dato : 17-03-02 23:07

Foo Bar wrote:

> - Er jeg den eneste der sidder og smiler lidt i stilhed over, at det ikke er
> tilladt at drive kreaturer og snakke i ikke-håndfri mobiltelefon
> samtidig..?!

Vidste du ikke, at vi er et meget reguleret erhverv

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Peter Hansson

Dato : 18-03-02 09:52

"Foo Bar" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> tilladt at drive kreaturer og snakke i ikke-håndfri mobiltelefon

Hvad med "meder": Julemanden får det også svært, med alt det han skal nå!!

PH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-02 11:33

Peter Hansson skrev:

>Hvad med "meder": Julemanden får det også svært, med alt det han skal nå!!

Han har ikke tid til at bruge en mobil. Han overskrider i
forvejen mange gange lysets hastighed og brænder op med en sols
temperatur hvis han skal overkomme at dele gaver ud til alle
børn.

--
Bertel

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 18-03-02 15:41

On Mon, 18 Mar 2002 11:32:38 +0100,
Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote:

> Han har ikke tid til at bruge en mobil. Han overskrider i
> forvejen mange gange lysets hastighed og brænder op med en sols
> temperatur hvis han skal overkomme at dele gaver ud til alle
> børn.

Jeg troede kun det var de artige børn der skulle have gaver, og så kan
det jo ikke være så slemt :)

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk

Fra : Søren

Dato : 18-03-02 10:21

> [...]
er
> tilladt at drive kreaturer og snakke i ikke-håndfri mobiltelefon

"Goddag, hvad skulle det være?"

"Ja, jeg vil gerne se på en håndfri mobiltelefon til mine kreaturer."

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-03-02 01:20

"jpo" <pregeh@adslhome.dk> wrote in

> Altså man må ikke køre på cykel og tale i mobiltelefon.

tak for det - mente nok der var noget om det, men ahvde også en
mistanke om at have hørt det kun galdt for motorkøretøjer, men der
tog jeg så fejl ;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 18-03-02 08:08

> [...]
> rulleskøjter/skateboard og lign. ?
>
> --
> Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Færdselslovens § 55 a. og køretøj def. i §2.

Konklusionen er at man heller ikke må tale i håndholdt mobiltelefon, hvis
man er kørestol-bruger, men godt må, hvis man er lokofører.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-02 08:26

Carsten Overgaard skrev:

>Konklusionen er at man heller ikke må tale i håndholdt mobiltelefon, hvis
>man er kørestol-bruger

Stakkels mennesker ... de skal leve et helt liv uden mobil?

Hvis man ikke selv fører rullestolen, må man godt tale i mobil.
Hvis man styrer den selv, adskiller situationen sig ikke fra de
andre tilfælde.

>men godt må, hvis man er lokofører.

Man må også hvis man sætter sin kørestol op på skinnerne og farer
derudad.

--
Bertel

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 18-03-02 08:41

Er ikke 100-meter-mester til jura, men jeg har en kammerat (og nej , det er
IKKE mig , der to gange har fået 400,- i bøde for at snakke i mobil på
cykel...

--
....::Michael Kjeldsen::....
==>www.criterius.dk<==