badeværelsesfuger
Fra : Jørgen Nielsen/Mette~

Dato : 17-03-02 18:17

Fugerne mellem fliserne i min brusekabine, er grimme. Dels er de sorte efter
mug, dels er de i stykker flere steder.
Jeg overvejer at skrabe dem ud, og lave nye fuger. Er der nogen der har
erfaringer med det? Kan det gøres? Er det svært?

venlig hilsen
Mettemarie

Fra : J W Nielsen

Dato : 18-03-02 16:26

Hej Mettemarie !

> [...]
> mug, dels er de i stykker flere steder.
> Jeg overvejer at skrabe dem ud, og lave nye fuger. Er der nogen der har

Jeg har nu ikke ligefrem erfaringer med det - mit er ikke så gammelt endnu -
men, ja, det kan gøres !

> Er det svært?

Ham Leth fra TV gjorde det engang. Det er vist ikke særlig svært, men kræver
nogen tålmodighed alt efter arealet...
Man kan rense fugerne op manuelt med f.eks. en skruetrækker som passer i
fugens bredde.
Eller - man kan købe/leje en lille fræsemaskine som kan køre fugerne op...
Pas i begge tilfælde på ikke at skade klinkernes kanter !
Efterfølgende skal de naturligvis renses for løse ting og sager
(støvsuges) - og så fuger man igen på normal vis (det har jeg prøvet, og det
er rimeligt nemt !)

Jørgen Wulff Nielsen

"Man skal altid starte dagen med et smil - så er det da overstået"
W.C.Fields

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-03-02 00:07

> [...]
> Efterfølgende skal de naturligvis renses for løse ting og sager
> (støvsuges) - og så fuger man igen på normal vis (det har jeg prøvet, og

Jeg ville nu afsyre skidtet, reparere med noget af samme farve, og derefter
give det hele en hurtig gang fugefrisk, altså en ny fugefarve, velsagtens
bedst hvis den er mørkere. (Har ikke selv prøvet).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 23-03-02 20:26

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ham Leth fra TV gjorde det engang. Det er vist ikke særlig svært, men
kræver
> nogen tålmodighed alt efter arealet...

Hm, ligner ikke noget han har med at gøre. Der mangler winerkalk.
--

Mvh.
Kai Hoffmann

http://www.hoffmann.cc

Det kan godt være at mad er et modelune,
men jeg tror det er kommet for at blive.

Fra : Ulla Nygård Hansen

Dato : 23-03-02 19:59

"Jørgen Nielsen/Mettemarie Rasch" <rasch-nielsen@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> venlig hilsen
> Mettemarie
>
> Jeg bruger Brun sæbe, den der købes i en lille firkantet gennemsigtig
beholder, og det er helt stift. Så smøre jeg det på væggene og i fugerne,
lader det stå i en time og skrubber det ned med en stiv børste, så er fliser
og fuger som nye. Prøv det inden du bevæger dig ud i nye fuger.

Ulla