Fænomen ->Bundfrossen Karbu. på varm dag ?~
Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 17-03-02 13:48

Hej Gruppe.

Kørte hjem udefra en kammerat, i går eftermiddag. Nået omkring 6-7Km og så
spassede "bunken" fuldstændigt ! ! !.
Den lød nærmeste som en gammel 1-cyl. diesel motor, nul træk absolut 0 ingen
ting ville den. Holdte ind til siden, og kiggede efter i det verse
elektriske ting og sager. Nææææ, men hov.....hvordan _h....._ er det
kaburatoren ser ud. Fuldstændigt dækket af rimfrost ?, den er bundfrosen
nærmest !. Ok, det er et problem, og har tænkt på om den suger falskluft et
eller andet sted !.
Er min konklusion rigtig eller ?

Hilsen

H;P

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !

Fra : Bendt Grunge

Dato : 17-03-02 16:12

> kaburatoren ser ud. Fuldstændigt dækket af rimfrost ?, den er bundfrosen
> nærmest !. Ok, det er et problem, og har tænkt på om den suger falskluft
> [...]

Put noget kaburatorsprit i så skulle du kunne klare problemet, det er luften
som bliver kølet når den kommer igennem kabuen og blandes med bensin, jeg
tror ikke du har noget med falsk luft, ellers ville den æøre dårligt hele
tiden.

Fra : RpR

Dato : 17-03-02 16:19

> [...]
> kaburatoren ser ud. Fuldstændigt dækket af rimfrost ?, den er bundfrosen
> nærmest !. Ok, det er et problem, og har tænkt på om den suger falskluft

Næh, det er skam bare karburator is du har.
I med noget karburator sprit i tanken, så er den fin.

Det kan optræde helt op til 5 grader celcius, det er ihvertfald min
erfaring. Blvier værre jo mere luft der passerer gennem venturien på
karburatoren, så du kan godt køre uden sprit, bare ikke med bundgas.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-03-02 15:48

Sun, 17 Mar 2002 16:19:23 +0100, skrev "RpR" <rpr@mopedgallery.com>
noget i retning af:

>Det kan optræde helt op til 5 grader celcius, det er ihvertfald min
>erfaring. Blvier værre jo mere luft der passerer gennem venturien på
>karburatoren, så du kan godt køre uden sprit, bare ikke med bundgas.

Min Peugeot-mekaniker fortalte mig i vinter, at karburatoris kan
forekomme helt oppe ved +10 grader (det var vist noget med
luftfugtigheden).
--
Thomas Jensen

Og nej, jeg skifter ikke til ISO Charset !

Fra : RpR

Dato : 18-03-02 21:17

> Min Peugeot-mekaniker fortalte mig i vinter, at karburatoris kan
> forekomme helt oppe ved +10 grader (det var vist noget med
> luftfugtigheden).

Det vil jeg slet ikke udelukke, her er det bare kun sket til 5 graders
varme.
Min Derbi GPR 50R havde slet ikke de problemer.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com