Pudsemiddel til MC igen igen.
Fra : Thomas Hjort

Dato : 17-03-02 12:07

Altså, det er bestemt ikke fordi jeg er fanatiker eller rengøringsfreak, men
min gule SV650S ser fedest ud når den skinner nypudset.

Og det gør den efter den har fået voks.

Jeg bruger en voksfjerner først, til at fjerne voksrester, derefter selve
voksen og til sidst en voksforsejler.

Det skulle så (efter hvad der står på flasken (TurtleWax)) holde i op til 2
år.

Og det gør det sikkert også, og vandet perler fint af, men efter en uge
eller to, går glansen noget af.

Derfor vil jeg vide om der findes et "mellemprodukt" som man kan bruge i ny
og næ, uden at skulle hele voksmanøvren igennem.?

Mvh Thomas

Fra : Armand

Dato : 17-03-02 13:22

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en

> [...]
til 2
> år.
> Og det gør det sikkert også, og vandet perler fint af, men efter en

Måske at du bruger for aggressiv en sæbe (sulfo) når du vasker
motorcykel ?
Allerede som 14-årig blev jeg som svajer i en tøjforretning tudet ørene
fulde af at der kun skulle bruges shampoo og kun håndvarmt van når
mesters Mercedes skulle vaskes!
Køb den billigste æg-shampoo i supermarkedet til formålet, hvis ikke at
du da vil ofre pengene på en decideret (Turtle?) autoshampoo !

--
Armand.

Fra : Gaarde

Dato : 18-03-02 09:49

> Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en

> Køb den billigste æg-shampoo i supermarkedet til formålet, hvis ikke at
> du da vil ofre pengene på en decideret (Turtle?) autoshampoo !

Er det kun til de gule MC'er man skal bruge æg-shampoo ????

Mvh
Mogens

Fra : Armand

Dato : 18-03-02 16:36

Gaarde <mgaarde@grundfos.com> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Er det kun til de gule MC'er man skal bruge æg-shampoo ????

Nope!
Æg-shampooen er for mig billedet på den ultimative billig-shampoo!

--
Armand.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 18-03-02 18:58

> Æg-shampooen er for mig billedet på den ultimative billig-shampoo!

Hvad med en god omgang barberskum??

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Armand

Dato : 18-03-02 22:57

Claus Rolsted <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev i en
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med en god omgang barberskum??

Hæ!
Ja, Man skal høre for meget!

--
Armand.

Fra : Anneli

Dato : 17-03-02 22:48

> Køb den billigste æg-shampoo i supermarkedet til formålet, >hvis ikke at
> du da vil ofre pengene på en decideret (Turtle?) >autoshampoo !

Shell har en glimrende autoshampoo med voks til ca. 40,- Savagen får "hele
turen" ca. en gang pr. md.: skylle det værste af med haveslange og børste,
autoshampoo i lunkent / håndvarmt vand, skylle grundigt efter, tørre, voks,
polere, polere, polere og polere. Ruden får ruderens og voks. Vinylen får
vinylhalløj. Og det var det! Resten af tiden får den lige en tør eller
fugtig klud de mest udsatte steder, alt efter hvor slem den er.

Stor hilsen Anneli og Savage :0)))
www.friserverplads.dk/anneli
www.anneli.subnet.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 18-03-02 20:03

<snip>
> Derfor vil jeg vide om der findes et "mellemprodukt" som man kan bruge i
ny
> og næ, uden at skulle hele voksmanøvren igennem.?
<snip>
På min nimbus bruger jeg Hempels bådvoks, det holder fint og gør faktisk
også lakken benzin resistent.
Jeg fik ideen fra min fars båd, den bliver poleret en gang om året og står
faktisk ret flot hele sommeren (ligger i vandet hele sommeren)

Thomas