Data fylder mere på G4
Fra : Lars Hult

Dato : 17-03-02 10:27

Hej

Jeg kopierede data fra en G3 med 6 gb disk og MacOS 9.0 til en G4 med 10 Gb
disk og MacOS 9.1, da jeg fik meldingen om at disken på G4 var fuld???

Det er der vel ikke noget i vejen for andet end der kun var installeret
styresystemet på G4'ren, så der burde være rigelig plads.
En nærmere undersøgelse viste at flere af de kopierede biblioteker fyldte
mere på G4, eks et der fyldte 95 Mb på G3 fyldte 305 Mb på G4 maskinen, så
hvis alle data fylder 2-3 gange mere på G4 kan jeg godt forstå der ikke er
plads.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er gået galt.???

hilsen Lars

Fra : macsteen

Dato : 17-03-02 10:39

in article MjZk8.4807$FT.184282@news010.worldonline.dk, Lars Hult at
hult@image.dk wrote on 17.03.2002 10:27:

> [...]
> plads.
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er gået galt.???

For det første fylder data generelt mere på større diske, men her er der nok
tale om at disken i G4'eren har HFS filsystem i stedet for HFS+.
Du er nødt til at initialisere disken for at ændre det - med mindre du kan
finde software frem der kan konvertere (Alsoft har noget).

Fra : Morten Reippuert

Dato : 17-03-02 11:01

Lars Hult <hult@image.dk> wrote:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er gået galt.???

Diskene er formateret med forskellig blokstørrelse.

<icq:131382336>