Mystik om QuickTime ???
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-01-01 22:53

Halløjsa

Vi har 2 Mac - en 7500 samt en G3 - begge har QT plug-ins. G3 har en QT
Pro (købt og betalt) 7500 har en freeware.

Når jeg 7500 modtager en .avi-3 og så trækker den ud på skrivebordet, så
ændre den sig automatisk til at have et QT logo og kan afspilles ved et
simpelt dobbeltklik.

Når Birgitte G3 modtager den samme fil, så bliver det bare til et gråt
ikon med samme endelse, men kan ikke afspilles.

Weird.

Vi har ingen problemer på Apples site med at se film trailers, men på
fx. www.jader.dk (ja jeg ved godt at det er underlødigt - man er vel
mand), der kan jeg sagtens klikke på en .mpg og så starter filmen, men
på Birgittes går den igang med at downloade film uden at afspille den.

Jeg har kigget i pref., men kan ikke se problemet ?!

What's wrong ?!

--
Ciao Jesper

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 28-01-01 23:13

> [...]
> på Birgittes går den igang med at downloade film uden at afspille den.
>
> Jeg har kigget i pref., men kan ikke se problemet ?!

Har du kigget på browserens plugin-indstillinger?

F.eks. Internet Explorer under Preferences > Receiving Files: File
Helpers. Find .mpg i listen (klik på overskriften Extensions for at få
sorteret listen) og kontroller indstillingen under Handling: How to
handle. Er den sat til "View with Plug-in" og er den korrekte plug-in
valgt?

Hvis ikke, så ret indstillingerne og prøv igen.

Thomas Tvegaard

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-01-01 14:20

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> [...]
> valgt?
>
> Hvis ikke, så ret indstillingerne og prøv igen.

Nu har jeg lige for sjovt prøvet med min Explorer 4.5, og den går straks
i gang med at downloade på www.jader.dk, men ikke på www.apple.dk,
derimod foregår det rigtigt nok i Birgittes Explorer 5.0, men i hendes
Explorer 4.0.1, vil www.jader.dk slet ikke køre - den kommer med "the
attempt to............"

Gad vide om der er noget galt med måde www.jader.dk er lavet ?!

FUT: dk.edb.internet.webdesign.html

--
Ciao Jesper

Fra : tille3787@my-deja.co~

Dato : 05-02-01 22:41

det er ren silikone

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-01-01 14:09

> [...]
> valgt?
>
> Hvis ikke, så ret indstillingerne og prøv igen.

Nu har gennemgået prefs. på vores Netscape og de er identiske. Jeg
fatter intet.

--
Ciao Jesper

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 29-01-01 15:36

> [...]
> på Birgittes går den igang med at downloade film uden at afspille den.
>
> Jeg har kigget i pref., men kan ikke se problemet ?!

Check lige efter at browser QT plug-in'en er samme version som den QT
der er installeret.
--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities