hardwarebaseret Direct3D understøttelse
Fra : Jens Didriksen

Dato : 16-03-02 22:04

Jeg har netop måtte sande at min ellers ok pc ikke kan spille det nyeste
børnespil... - lyder det bekendt ?

Fejlkilden er selvfølgelig mit grafikkort (Matrox MGA-G200 AGP) som ellers
er ok til de fleste ting, men som nu giver op over for kravet om 8 mb ram
med 3D-acceleration. Jeg går ud fra at vi her snakker hardwarebaseret
Direct3D understøttelse?

Jeg gider ikke opgradere hele pc'en da den alligevel skal udskiftes med en
ny monster pc om et år eller to, så spørgsmålet er kun hvordan jeg lige
snegler mig igennem tiden indtil da uden at blive flået økonomisk og uden at
investerer i et kort som resten af pc'en ikke kan udnytte alligevel.

Min pc: 400 mhz Pentium II, 256 mb ram, 10 gb HD og Matrox MGA-G200 AGP
grafikkort.

Jeg er interesseret i et kort til omkring en 500-lap. Nogle forslag?

Takker

Jens

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-03-02 22:56

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev

> Min pc: 400 mhz Pentium II, 256 mb ram, 10 gb HD og Matrox MGA-G200 AGP
> grafikkort.
>
> Jeg er interesseret i et kort til omkring en 500-lap. Nogle forslag?

Et Geforce2 MX400 baseret kort ville nok være det mest oplagte. Hurtigere
kort vil alligvel være hæmmet af processorhastigheden.

mvh
Peter