Overdragelse af personlige effekter ved dø~
Fra : Steen Høgfeldt

Dato : 16-03-02 20:48

Kan man inden dødsfald udpege forskellige personlige effekter (møbler,
malerier, figerur, frimærkesamlinger m.m.) til navngivne personer.

Kan dette indregnes under tvangsarv?

Kan det gives til personer uden for arverækken, og i givet fald er der en
beløbsgrænse, og hvem fastsætter værdien af de forskellige effekter?

På forhånd tak

Steen

Fra : VisseVasse

Dato : 16-03-02 22:15

Til Steen Høgfeldt

Vil du venligst definere "man"..

V/H

Jacob Gunst

Fra : Steen Høgfeldt

Dato : 17-03-02 19:00

Hej.

"Man" betyer i dette tilfælde mig.

Altså en person som gerne vil have indflydelse på hvem der skal arve hvad af
personlige effekter.

Steen

Fra : VisseVasse

Dato : 17-03-02 21:11

Til Steen Høgfeldt

> "Altså en person som gerne vil have indflydelse på hvem der skal arve hvad
af
personlige effekter."

Din indkræsning hjælper mig ikke meget..
Er du/"man" lig testator, arving eller legatar mv.?
Såfremt du ønsker et konkret skøn bedes du beskrive situationen nærmere.
Størrelsen af friarven, formueordning, værdi samt formueart af de aktiver
som du (?) ønsker at testere til tredjemand ect.

Venlig hilsen

Jacob Gunst

Fra : Steen Høgfeldt

Dato : 19-03-02 19:32

Hej igen Jacob.

Jeg kan godt se hvad du mener, og skal prøve at forklare mig ordentligt.

Jeg er den som gerne vil bestemme hvad hvem skal have ved mit dødsfald.

Her tænker jeg på arvestykker fra min egen familie, som gene skulle gå til
mine søskende, eller måske til min kones børn. (jeg har ingen børn selv).

Er der nogle beløbsgrænser vedr. sådanne ting, og hvem skal stå for
vurderingen?

Steen Høgfeldt