Koeb af computer der ikke virker...
Fra : Niels Sandholt Busch

Dato : 16-03-02 19:40

Hej

Jeg har koebt en baerbar computer igennem den blaa avis. Da saelger bor i
jylland, og jeg paa sjaelland, sendte han den til mig per efterkrav. Nu
viser det sig desvaerre at computeren ikke virker. Da jeg kontakter saelger,
siger han at den maa vaere gaaet i stykker under posttranstporten og at han
under ingen omstaendigheder vil tage en computer tilbage som ikke virker.
Jeg har en email fra ham, som beskriver computeren og hvor der staar at
computeren er 100% fejlfri. Hvilke muligheder har jeg for at faa mine penge
tilbage hvis det viser sig at vi ikke kan blive enige?

\Niels

Fra : Mari

Dato : 17-03-02 09:04

"Niels Sandholt Busch" <niels@diku.dk> skrev i en meddelelse news:KjMk8.4187$FT.169820@news010.worldonline.dk...

Købeloven gælder ikke for handel mellem private.
Det er et "civilt køb" - og du har bevisbyrden for at
varen er ubrugelig. Du får din ret i et "civilt søgsmål".
Dvs. du har brug for en advokat....... men først, når du
har fået en kvalificeret fagmand til at dokumentere at
fejlen ikke kan være opstået under/efter transporten.

<http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&q=civilt+%2Bk%F8b&btnG=Google-s%F8gning&lr=>

Mh

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-03-02 09:07

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev:

> Købeloven gælder ikke for handel mellem private.

Forkert. Købeloven gælder alle køb undtagen køb af fast ejendom.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Niels Sandholt Busch

Dato : 17-03-02 11:23

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

> Forkert. Købeloven gælder alle køb undtagen køb af fast ejendom.

Hvad betyder det for mig, om koebeloven gaelder eller ej?

\Niels

Fra : Peter G C

Dato : 17-03-02 11:57

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

[klpi]

> Købeloven gælder ikke for handel mellem private.

Det er da det helt vildt at påstå noget sådant. Det er helt sikkert forkert.

Læs mere om køb her: http://www.stevns.net/dkfritidbil/diverse/garanti.htm

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Mari

Dato : 17-03-02 13:45

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse news:3c944d66$0$73630$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Købeloven gælder ikke for handel mellem private.

Ja, der mangler et par ord........

Hvis der ikke er tale om forbrugerkøb, kan Forbrugerklagenævnet
ikke behandle sagen, og man må derfor anlægge almindeligt civilt
søgsmål imod sælgeren, hvis man ikke på anden måde kan komme
overens om sagen.

> [...]
> har fået en kvalificeret fagmand til at dokumentere at
> fejlen ikke kan være opstået under/efter transporten.

Men.... det ville man have opdaget ved at følge linket

Mh

Fra : Peter G C

Dato : 17-03-02 13:51

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ja, der mangler et par ord........

Ja. Udsagnet er forkert.

> [...]
> ikke behandle sagen, og man må derfor anlægge almindeligt civilt
> søgsmål imod sælgeren, hvis man ikke på anden måde kan komme

Ja ja. Og?

[klip]

> Men.... det ville man have opdaget ved at følge linket

Jeg får følgende svar: "Siden blev ikke fundet"

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : TGD

Dato : 18-03-02 13:00

> "Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Ja. Udsagnet er forkert.

Ja du ER klog Peter. Og fluen har fået ondt i rumpen!!!

Fra : Peter G C

Dato : 18-03-02 20:26

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ja du ER klog Peter. Og fluen har fået ondt i rumpen!!!

Det ér da helt forkert, det Mari skriver.

Ærlig talt.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com