GeForce 4 med en 850MHZ Celeron??????? PLE~
Fra : Sune Seeger

Dato : 16-03-02 16:28

Hej Gruppe

Jeg vil høre om der er nogen der kan give mig svar på om et GF 4
http://www.msi.com.tw/products/multimedia/vga/spec/8863.htm kan køre på min
maskine, eller kommer den til at køre dårligt eller er der nogen bestemte
ting man skal tage hensyn til, sløver den PC´en...... PLEASE HELP ME

soltek 65KV2-T MB
850MHZ Celeron
160Mb ram

i kan også skrive på obiwan@worldonline.dk

på forhånd tak Sune Seeger

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-03-02 16:38

"Sune Seeger" <frk.sorensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> kan køre på min
> maskine, eller kommer den til at køre dårligt eller er der nogen bestemte
> ting man skal tage hensyn til, sløver den PC´en...... PLEASE HELP ME

Jeg har meget svært ved at forestille mig, at det skulle sløve din PC...
hvorfor tror du det ?
Og naturligvis kan det køre - dit mobo har vel AGP-port ik ?
Tage hensyn til.... nøh hvad skulle det være?
Jeg kan ikke lige finde MSI på EDBpriser, så vær opmærksom på om der er
andre kort der er billigere (og iøvrigt magen til)...
Jeg ville personligt ikke selv købe et gfx-kort med blæser, men har nok
andre krav til hvad det skal bruges til, samt hvor meget støj min PC må
lave...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Sune Seeger

Dato : 17-03-02 14:31

Tak Søren

Jeg fik bare af vide af en ven at GF4 helst skulle bruge en CPU på 1000MHz
eller over. Jo mit mobo har AGP, hvis du under chipset vælger GeForce 4
MX460 på www.edbpriser.dk så kommer det kort jeg har tænkt på at købe, det
er et MicroStar til ca. 1900kr.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-03-02 14:55

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse
> bestemte

> Jeg fik bare af vide af en ven at GF4 helst skulle bruge en CPU på 1000MHz
> eller over.

Jeg kan jo tage fejl...
Men jeg synes at din ven skylder dig en forklaring på det han siger - han
kan jo ikke bare slynge det ud uden at forklare hvorfor...
Verden er fuld af påståelige mennesker, ikke mindst indenfor
computre-hardware-verdenen...

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det fra
som du ikke kommenterer ?
Læs evt. mere her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, nordkap m.m. !

Fra : TBC

Dato : 17-03-02 15:27

> [...]

> kan jo ikke bare slynge det ud uden at forklare hvorfor...
> Verden er fuld af påståelige mennesker, ikke mindst indenfor

Han har sikkert tænkt på benchmarks med Unreal 2 (Meget krævende grafisk).
Med det er alle processorkræter > 1 Ghz spildt ifht. selv den lave opløsning
640 x 480 (testet med Geforce 4 Ti 4600). Dvs at i højre opløsninger bliver
grafikkortet endnu hurtigere bottleneck (med Unreal 2)

Tag i betragtning at X-Box har en Pentium processor på 733 Mhz, sammen med
et "grafikkort" der performance mæssigt ligger omkring et Geforce 3 Ti500

TBC

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-03-02 16:36

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bliver
> grafikkortet endnu hurtigere bottleneck (med Unreal 2)

Jeg forstår ikke hvad du mener...
Skriver du at det er grafikkortet dre bliver flaskehalsen jo højere
opløsning han kører? For så har kammerater jo ikke ret i at en 850MHz CPU er
for lidt...

> Tag i betragtning at X-Box har en Pentium processor på 733 Mhz, sammen med
> et "grafikkort" der performance mæssigt ligger omkring et Geforce 3 Ti500

Øhhhh jow, og det ser formentlig endnu værre ud hvis man sammenligner med en
Cray grafik-station...
Hvad er din pointe med at nævne X-Box....???

Fra : TBC

Dato : 17-03-02 19:47

> Jeg forstår ikke hvad du mener...
> Skriver du at det er grafikkortet dre bliver flaskehalsen jo højere
> opløsning han kører?

Præsist

For så har kammerater jo ikke ret i at en 850MHz CPU er
> for lidt...

Kommer helt an på hvilket spil det er, og hvilken opløsning der køres,
hvorledes grafikkort og GPU scalerer ifht hinanden. Men jo højere opløsning
du kører, jo mere kræver det naturligvis af råkraft fra grafikkortet (og til
dels CPU'en). Naturligvis vil du få mere ud af en større processor i alle
tilfælde, men "for lidt" er en subjektiv vurdering der skal sættes i forhold
til hvad det er man bruger systemet til. Til eksempel er det jo bedrøvende
lige meget om du har 500 fps eller 200 fps i Counterstrike's højste
opløsning

> Hvad er din pointe med at nævne X-Box....???

X-Box'en minder rigtigt meget i opbygningom en PC, derfor er en
sammenligning forholdvis umiddelbar.

TBC

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-03-02 22:33

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse

> Præsist

Jamen.... hvilken relevans har det når hans spørgsmål relaterer sig til
størrelsen på hans CPU...?
Prøver du at dreje debatten over på at han er igang med skidt valg af
gfx-kort...?

Fra : TBC

Dato : 17-03-02 22:52

> Jamen.... hvilken relevans har det når hans spørgsmål relaterer sig til
> størrelsen på hans CPU...?

Den relevans at han netop godt kan få meget godt ud af et Geforce 4, med
hans CPU. -Særligt hvis han spiller i høje opløsninger. (eftersom det i høje
opløsninger afligevel hurtigst bliver grafikkortet der bliver flaskehalsen i
de fleste nyere spil)

You go figure. Hvis GF4 er bottleneck i Unreal 2 ifht 1Ghz CPU, hvad tror du
så f.eks et GF 2 vil være ?

Eller sagt på en anden måde, Grafikkortet er MEGET vigtig, selv ifht en
relativt langsom processor.

(Der er endog nogle der taler om en tommelfingerregel hvor det siges af
udgiften til grafikkort skal udgøre havdelen af et helt systems pris, hvis
det skal scalere nogenlunde ligeligt med resten - såfremt det er til
spilbrug vi taler om)

TBC

Fra : TBC

Dato : 17-03-02 23:05

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse

> Prøver du at dreje debatten over på at han er igang med skidt valg af
> gfx-kort...?

Hov, så først nu at det var et Geforce 4 MX kort og ikke et Ti kort han
talte om. Så gælder det endog i endnu højere grad at grafikkortet hurtigst
bliver flaskehals.

Den test af Unreal 2 hvor grafikkortet var flaskehals med alle processorer
fra 1Ghz og opefter selv i 640 x 480) var foretaget med Geforce 4 Ti4600
....Det største af de nye Geforce 4 kort

Et GF4MX kort er lidt groft sagt blot et pumpet GF2 kort, Så det behøver
slet ikke en CPU på 1Ghz eller over før det er dét der bliver flaskehals.

Det er altså langt fra et for stort kort at købe ifht til hans cpu. (nærmere
tværtimod)

TBC