nokia 6310 --> infrarød --> Dell inspiron ~
Fra : ~~Martin~~

Dato : 16-03-02 16:31

Hej NG,
Jeg kan ikke få kommunikation mellem min bærbar og nokia 6310. Jeg har
aktiveret infrarød i mobilen, men jeg aner ikke hvordan jeg aktiverer den
infrarøde port på min bærbar. Jeg har win2000 og dell'en har en indbygget
infrarød port.

Hvordan kommer jeg videre...

-Martin

Fra : VisseVasse

Dato : 16-03-02 18:02

Til Martin

Win2k kræver en IRCOMM update for at fungere med en Nokia over IR-porten -
"ModemSetupWin2000Update1"
Updaten har tidligere været tilgængelig på www.nokia.dk.
Jeg har tidligere benytte ovenstående update med min 7110/8210 og bærbar m.
Win2k.

V/H

Jacob Gunst

Fra : VisseVasse

Dato : 16-03-02 18:06

Prøver igen..
Du skal ikke aktivere IR-porten i Win2k/på din bærbar, men blot placere din
mobil overfor porten med IR-overførsel aktiveret indenfor en afstand af
2-30cm.

Jacob

Fra : Martin Thillerup

Dato : 19-03-02 10:05

IR skal være aktiveret i BIOS for at virke.

- Martin