Må banken det?!
Fra : Jan

Dato : 16-03-02 16:08

Hej gruppe!

Danske Bank kom ved en fejl til at indsætte et beløb på min konto.
Godt en uge efter fandt de åbenbart ud af det. Derefter hævede de
beløbet igen.

Må Danske Bank det uden min tilladelse?!

Med venlig hilsen
Jan

Fra : Lars

Dato : 16-03-02 16:05

"Jan" skrev:

> Må Danske Bank det uden min tilladelse?!

Ja.

- Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-02 18:39

"Lars" <ab@cd.de> wrote in message

> Ja.

Ok da...

Men da jeg skiftede bank,, kom der åbenbart 300 kroner for meget ind på den
nye konto..

Hvorefter der ca. 3 måneder efter, kom et brev jeg skulle underskrive. Jeg
skulle nemlig give tilladelse til at de kunne overføre penge.. Jeg har
desuden "glemt" at sende den retur, hvorefter der ikke er sket noget...

Ellers har de måske fundet ud af, at de 300 kroner alligevel skulle have
havnet på min konto.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-02 16:30

Jan skrev:

>Danske Bank kom ved en fejl til at indsætte et beløb på min konto.
>Godt en uge efter fandt de åbenbart ud af det. Derefter hævede de
>beløbet igen.

>Må Danske Bank det uden min tilladelse?!

Prøv at knibe dig selv i armen.

--
Bertel

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-03-02 17:13

On Sat, 16 Mar 2002 15:08:25 GMT,
Jan <jan_bjarke@hotmail.com> wrote:
> Danske Bank kom ved en fejl til at indsætte et beløb på min konto.
> Godt en uge efter fandt de åbenbart ud af det. Derefter hævede de
> beløbet igen.

Forventer du ikke at få dine penge tilbage hvis der sker en
fejl ? Hvem skulle ellers betale ? Har du aldrig fået penge
tilbage i en butik, hvor du har lagt 100 kr på disken ? Eller
mener du at butikken frit kan beholde restbeløbet, altså det
beløb du har sat ind på deres konto ved en fejl ?

> Må Danske Bank det uden min tilladelse?!

Ja.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-03-02 16:23

Den Danske Bank kom engang til at sætte mit kontonummer ind på min konto....
Og nej jeg gav ikke tilladelse til at de måtte rette fejlen, men det var de
ret ligeglade med.
Selvfølgelig må de rette en fejl.

Når det handler om overførsel mellem andre banker, skal der skrives et
trækseddel og den kræver kundens underskrift.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Carl Lorberg

Dato : 18-03-02 09:56

> Danske Bank kom ved en fejl til at indsætte et beløb på min konto.
> Godt en uge efter fandt de åbenbart ud af det. Derefter hævede de
> beløbet igen.
>
> Må Danske Bank det uden min tilladelse?!

Jeg kan godt forstå spørgsmålet. Jeg kom engang som arbejdsgiver til at
indsætte 1300 kr. på en fratrådt medarbejders konto. Jeg fandt fejlen 2
timer senere og bad banken om at sætte pengene ind på min konto, da det var
en fejl, men fik svaret at hvis jeg ville have de penge igen skulle jeg
henvende mig til den fratrådte medarbejder og bede hende om at sætte dem
tilbage og hvis hun ikke ville det var der ingen vej uden om byretten.
Men der er nok forskel på om det er en privatperson eller banken som laver
en fejl.

M.v.h.
Carl

Fra : Jakob Paikin

Dato : 18-03-02 10:03

On Mon, 18 Mar 2002 09:56:15 +0100, "Carl Lorberg"
<lorberg@tdcadsl.dk> wrote:

>Men der er nok forskel på om det er en privatperson eller banken som laver
>en fejl.

Ja da. For hvis banken laver en fejl kan banken selv foretage en
fuldstændig bedømmelse af om det var en fejl eller ej.

En privatperson der henvender sig om "en fejl" kan måske have skumle
hensigter og så vil banken ikke "lege domstol".

Umiddelbart forekommer det fornuftigt nok.

--
Jakob Paikin

Fra : Peter G C

Dato : 18-03-02 17:32

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Umiddelbart forekommer det fornuftigt nok.

Jeg tror nu nok, at bankernes praksis grunder i de almindelige regler om
modregning.

/Peter

--
http://www.grauslund.com