Kan jeg køre gamle DOS pascal-filer i Delp~
Fra : Steffen

Dato : 16-03-02 15:51

For 12 år siden havde jeg lavet et hav af programmer i Turbo Pascal 5.5, som
jeg havde købt med studierabat i Lyngby. Jeg havde programmet på 4 stk. 5¼"
disketter, som jeg senere lagde over på en 3½" disket, men - hulk - nu kan
jeg ikke finde den diskette. Jeg har prøvet at afspille en af de gamle
*.pas - filer i Delphi for Windows (som jeg ikke kender noget til), men det
kan man tilsyneladende ikke - eller kan man? Hvis man kan, vil jeg være glad
for at få et tip om, hvilken menu jeg skal ind i, eller om der en
kommandobaseret pascaloversætter, der kan oversætte nogle af de gamle*.pas
filer til eksekverbare filer.
Hilsen
Steffen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-03-02 17:28

Det afhænger meget af hvad dine programmer gør. Generelt skal du rette
*.pas til *.dpr og så vil du sikkert få brug for en erstatning for det
gamle crt unit. Prøv én af disse:
http://www.simtel.net/pub/pd/11929.html eller besøg
http://www.zieglersoft.dk og prøv crt32 eller win32crt.

Der kan også være behov for at du retter andre ting i programmerne.

Du kan også blot hente TP5.5 gratis fra Borland:
http://community.borland.com/article/0,1410,20803,00.html

Hilsen
Uffe

Fra : Steffen

Dato : 16-03-02 20:44

Også tak til dig!
Steffen

Fra : MHA

Dato : 16-03-02 17:36

In article <3c935c17$0$18520$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
steff@newmail.dk says...
> [...]
> for at få et tip om, hvilken menu jeg skal ind i, eller om der en
> kommandobaseret pascaloversætter, der kan oversætte nogle af de gamle*.pas

Du kan downloade Turbo Pascal 5.5 (gratis) fra Borland's website:

http://community.borland.com/article/0,1410,20803,00.html

Fra : Steffen

Dato : 16-03-02 20:40

Det var dejligt. Tak skal du ha' for den gode oplysning!
Steffen