Sikkert simpelt Baggrundsspørgsmål?
Fra : Jeppe Bech M.

Dato : 16-03-02 14:39

Hej derude...
Jeg skal have lavet mig et nyt site, og er løbet på et lille problem, som
jeg vidst aldrig har tænkt på før

I toppen af siden skal jeg have en tabel med baggrund i.
Tabellen er delt op i to kolonner. At sætte selve baggrunden så de passer
sammen i hver kolonne er ikke noget problem, men så skal jeg jo vælge
skærmstørrelse.
Jeg har så valgt at bruge procenter istedet for pixels, således at siden
hele tiden fylder maksimum af browseren.
Men hvordan skal jeg lave mit baggrundsbillede så det fylder 100% i bredde
hele tiden, uanset om den besøgende bruger en opløsning på 800x600 eller
opefter.....?

Håber der er en der kan hjælpe?

På baghånd tak, Jeppe Bech M.....

Fra : DennisP

Dato : 19-03-02 01:06

Må jeg have lov til at se baggrundsbilledet, da der måske er nogle
måder at håndtere det på (Skriv lige et link til baggrunden)

mvh
Dennis

Fra : Jeppe Bech M.

Dato : 19-03-02 13:44

Tak for svarene, men jeg har fundet ud af det
Den baggrund jeg havde lavet, var meget besværlig at "Strække-ud" på den
rigtige måde, så jeg lavede hurtigt en anden baggrund... (1del Flash, 2 dele
Gif, fordelt over kolonner

I kan se layoutet til siden indtil videre, på nedenstående link:
www.macfreak.zondo.dk

Mvh. Jeppe Bech M.

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-03-02 01:11

"Jeppe Bech M." <macfreak1999@hotmail.com> skrev:

> Men hvordan skal jeg lave mit baggrundsbillede så det fylder 100% i bredde
> hele tiden, uanset om den besøgende bruger en opløsning på 800x600 eller
> opefter.....?

Har du et link til et eksempel på det du allerede har lavet?

Du kan ikke strække et baggrundsbillede - kun gentage det - og jeg ved jo ikke
hvor meget det fylder. Jeg er nødt til at se et eksempel for at komme med en
løsning.

--
Allan