Trafikregler:
Fra : Rookie

Dato : 16-03-02 14:04

Ok, jeg ved godt dette er et totalt rookie spørgsmål, men here goes anyway:

- Hvordan udfører man et korrekt venstresving på en scooter?
Altså skal man trække over i venstre side af vejbanen og vente på at
modkørende kører forbi, ligesom i bil, og dermed danne en kø af biler bag
sig? Eller hvordan?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-03-02 14:14

Sat, 16 Mar 2002 14:04:10 +0100, skrev "Rookie" <overvejen63@mail.dk>
noget i retning af:

> [...]
>Altså skal man trække over i venstre side af vejbanen og vente på at
>modkørende kører forbi, ligesom i bil, og dermed danne en kø af biler bag
Ja, men pas paa bagfrakommende. Den venstresvingende faar vist altid
skylden ved paakoersler.
--
Thomas Jensen

Og nej, jeg skifter ikke til ISO Charset !

Fra : Tommy Fer

Dato : 16-03-02 17:22

"Thomas Jensen" <t2j@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget i retning af:

> Ja, men pas paa bagfrakommende. Den venstresvingende faar vist altid

Øhh... nu skal vi lige passe lidt på.... :

Knallert 30:
Som cykel. Holdende i højre side ventende til der er fri bane.

Knallert 45:
Som i bil. Holdende i venstre side.

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250
http://fer.adsl.dk
tommy@fer.com

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-03-02 13:14

Sat, 16 Mar 2002 14:13:37 +0100, skrev Thomas Jensen <t2j@hotmail.com>
noget i retning af:

Ups....sorry, Jeg gik automatisk ud fra at det var en 45, der var tale
om, eftersom Rookie skrev "ligesom i bil", regnede jeg med at han
havde A/B-koerekort.

Fra : Gundersen

Dato : 16-03-02 18:32

Hejsa...

Her er det meget forskel på om det er en 30'er eller er en 45'er (det er
pladens skyld)

> [...]
> Altså skal man trække over i venstre side af vejbanen og vente på at
> modkørende kører forbi, ligesom i bil, og dermed danne en kø af biler bag

Hvis det er en 45'er, så Ja.

Men hvis det er en 30'er, skal man gøre lige som Cyklister! altså køre
over til det modsatte hjørne af krydset, og vente til der er klar bane,
og så køre lige over!

Konklusion:
30'erne skal tage svinget i 2 dele, hvor 45'eren kan tage det lige som
en bil!

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 17-03-02 19:01

> Konklusion:
> 30'erne skal tage svinget i 2 dele, hvor 45'eren kan tage det lige som
> en bil!

45'eren skal i enhver henseende opføre sig som en motorcykel, dog med den
begrænsning at de ikke må køre på motorvej og motortrafikvej.

MVH Anders AREA51

Fra : Claus Rolsted

Dato : 17-03-02 19:23

"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> 45'eren skal i enhver henseende opføre sig som en motorcykel, dog med den
> begrænsning at de ikke må køre på motorvej og motortrafikvej.

... og ikke må køre mere end 45 km/t (+10%) - ehem

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Brian/Hekto

Dato : 18-03-02 12:39

Forkert!!!! Der er 45Km/t hastighedsbegrænsning, på en 45'er!!! Det betyder
45,000000Km/t!!!! Eneste 'rabat' er 3% fejlvisning på selve målingen.
Det er dermed førerens ansvar IKKE at fremføre køretøjet med en højere
hastighed end 45,0000Km/t!!
Fuldstændig som det gælder for arbejdsredskaber, anhængere, lastbiler
o.s.v., selv om de KAN køre stærkere, MÅ de ikke.

/Brian

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-03-02 15:48

Mon, 18 Mar 2002 12:38:32 +0100, skrev "Brian/Hekto" <hekto@hekto.dk>
noget i retning af:

> [...]
>45,000000Km/t!!!! Eneste 'rabat' er 3% fejlvisning på selve målingen.
>Det er dermed førerens ansvar IKKE at fremføre køretøjet med en højere
Det er sgu ogsaa derfor at jeg typisk koerer 50-65 km/t i byen. Det
bliver man noedt til, hvis man ikke vil klemmes af de tunge
trafikanter.
Men nu saelger jeg ogsaa snart min Speedfight, og saa er det op paa
racercyklen igen. (Den maa man pudsigt nok godt koere 50 km/t paa -
uden koerekort)

Fra : PHK

Dato : 18-03-02 19:43

> [...]
> Men nu saelger jeg ogsaa snart min Speedfight, og saa er det op paa
> racercyklen igen. (Den maa man pudsigt nok godt koere 50 km/t paa -

Ikke inden for bebygget område.

--
_
|_|

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-03-02 11:40

Mon, 18 Mar 2002 19:42:53 +0100, skrev "PHK" <phk@esenet.dk> noget i
retning af:

>Ikke inden for bebygget område.
As if I cared....

Fra : Claus Rolsted

Dato : 18-03-02 18:09

"Brian/Hekto" <hekto@hekto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fuldstændig som det gælder for arbejdsredskaber, anhængere, lastbiler
> o.s.v., selv om de KAN køre stærkere, MÅ de ikke.

Ja, du har selvfølgelig ret. My mistake..... Jeg var vist lidt for hurtig på
aftrækkeren der.
Det jeg mente var, at de max. må kunne køre 45 km/t + 10%, når de forlader
forhandleren. Hvis de kører mere end 49,5 km/t bliver de pillet fra. Sådan
fortalte min gamle forhandler det i al fald.