når man er indkaldt.....
Fra : Jacob Jensen

Dato : 16-03-02 13:34

i retten som vidne skal man så sværge på at man taler sandt? og i så fald...
hvilke ord bliver der brugt helt præcist?

jacob
jayz@mail.dk

Fra : Reino Andersen

Dato : 16-03-02 13:52

"Jacob Jensen" wrote:

> i retten som vidne skal man så sværge på at man taler sandt? og i så
fald...
> hvilke ord bliver der brugt helt præcist?

Du skal ikke sværge på, at du taler sandt.

Dommeren siger, at du har pligt til at tale sandt, og at falsk forklaring er
strafbart ( i hvert fald noget i den stil).

--
Reino

Fra : TGD

Dato : 18-03-02 13:04

"Jacob Jensen" <ba1oo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> i retten som vidne skal man så sværge på at man taler sandt? og i så
fald...
> hvilke ord bliver der brugt helt præcist?

Du må ikke lyve i retten, hvis det er fordi du vil undgå at sige noget så
prøv med "åhhh det har jeg vist glemt", dommeren oplyser dig om dine pligter
eller rettigheder.

Til info skal det siges at du må lyve så vandet driver under en
politiafhøring, hvis du bare ikke bryder loven, alá injurie, falsk anklage
etc.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-02 13:13

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev:

>Du må ikke lyve i retten, hvis det er fordi du vil undgå at sige noget så
>prøv med "åhhh det har jeg vist glemt"

Det ville jo i så fald være løgn.

--
Bertel

Fra : TGD

Dato : 18-03-02 13:27

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville jo i så fald være løgn.

Ja! Men prøv du at bevise at manden ikke har glemt det.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-03-02 14:38

On Mon, 18 Mar 2002 13:27:26 +0100, "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk>
wrote:

>Ja! Men prøv du at bevise at manden ikke har glemt det.

Dette er nok mere undtagelsen end reglen, men det kan jo nå niveauer,
hvor det er "åbenbart usandfærdigt".

<URL:http://www.berlingske.dk/artikel:aid=149886:fid=100043276>

--
- Peter Brodersen

Fra : Carl Lorberg

Dato : 19-03-02 11:21

> Dette er nok mere undtagelsen end reglen, men det kan jo nå niveauer,
> hvor det er "åbenbart usandfærdigt".
>
> <URL:http://www.berlingske.dk/artikel:aid=149886:fid=100043276>
>
> --
Jeg tror dommerne blev nød til at skrive det for at kunne dømme Rasmus og
Thorsen

m.v.h.
Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-02 17:58

Carl Lorberg skrev:

>Jeg tror dommerne blev nød til at skrive det for at kunne dømme Rasmus og
>Thorsen

Nå.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-02 15:43

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev:

>Ja! Men prøv du at bevise at manden ikke har glemt det.

Hvis det ikke kan bevises at det var mig der stjal en million i
banken, må jeg så godt?

--
Bertel

Fra : TGD

Dato : 18-03-02 21:35

> Hvis det ikke kan bevises at det var mig der stjal en million i
> banken, må jeg så godt?

Og med det mener du? udover at det siger mere om dit mentale niveau