[OT] Bøde for i BIL ikke at sikre sit køre~
Fra : Henning Sørensen

Dato : 16-03-02 11:18

JAJA jeg ved godt det er den forkerte gruppe, men der er jo så meget der er
Off-topic her, og med den
potentielle viden denne gruppe har akkumuleret håber jeg I vil kommentere
alligevel

Jeg har fået en bøde på 500 kroner for at overtræde :

Færdelselovens §118, jf. §28, stk. 4, ved mandag den 11.marts 2002 fra kl.
00.55 til kl. 00.58 .....
at have parkeret sin personbil.....uden at træffe foranstaltninger for at
sikre, at køretøjet ikke uberettiget
kunne bruges af andre.

NU er mit spørgsmål til gruppen :

Iht. færdselslovens §118 må man ikke forlade sin bil ved standsning og
parkering uden at sikre den mod tyveri,
MEN er der en bagatelgrænse - 3 minutter ?? - Eller er det sådan, at en
standsning for aflæsning ikke er at
betragte som en standsning og parkering hvor § 118 træder i kraft ??

Bortset fra, at det er en - efter min mening - tåbelig bøde at få, så vil
jeg da mene, at såfremt alle standsninger
hvor bilen forlades kommer under §118, så burde postvæsnet hver eneste dag
modtage adskillige tusinde bødeforlæg
ligesom der kunne skaffes en solid indkomst ved at "tage" samtlige lastbiler
i samtlige gågader i det ganske danske land...

Enhver kommentar er mere end velkommen

Mvh Henning Sørensen
XS750 (210 km i år)

Fra : Robert

Dato : 16-03-02 11:56

"Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Off-topic her, og med den
> potentielle viden denne gruppe har akkumuleret håber jeg I vil kommentere

Forkert gruppe eller ej..
Det kunne være interessant at vide, hvad
forseelsen er:

Har du ladet nøglen sidde? - måske endda med
motoren startet ? Uanset hvad andre (også)
gør forkert i sådan en situation... så er det
ganske enkelt for dumt. En påmindelse
om dette faktum i kraft af en huskeseddel
på 500 kr. er yderst velanbragt... synes
jeg. Sidste år var der en MC-ist der
fik sin MC stjålet på en motorvejsrasteplads:
Stopper, stiger af, hjelm af.. går over i
nærmeste budskads for at træde af....
og hører lyden af maskinen der kører afsted.
han havde ladet nøglen sidde.. Surt, men
fgm også dumt. Aaalt for dumt.

Mvh
Robert

Fra : Henning Sørensen

Dato : 16-03-02 14:11

Ok - jeg vedkender, at det kan være meget dumt at lade bilen stå med motoren
kørende.
Dertil synes jeg dog skal tilføjes, at det vel afhænger af situationen - i
dette tilfælde en stille villavej
klokken 5 minutter i 1 om natten, og i et par minutter, hvor jeg var mindre
end 20 meter fra bilen.

Spørgsmålet er egentlig også mere definitionen af standsning og parkering,
jeg har en svag erindring om,
at der tidligere var en regel som sagde, at en standsning over 3 minutter
var en parkering, men mener
at denne regel er lavet om (?), således at en standsning er for
på-/aflæsning uanset varighed.
Samt naturligvis, om man også er forpligtet til at sikre sit køretøj under
en standsning.
Såfremt dette er tilfældet, så er det jo ligegyldigt hvor længe man er væk,
og statskassen kan således
få noget af en vitaminindsprøjtning ved at opkræve bøder for samtlige
postbude samt chauffører der hver
eneste dag gør sig til kriminelle (bøde - ikke afgift) ved at hoppe ud af
bilen for at aflever en pakke.

Måske skal jeg også tilføje, at jeg formodentlig aldrig havde fået denne
bøde, havde det ikke været fordi
jeg reagerede meget kraftigt på betjentens ordvalg :
1 : "Er det din bil ?"; svar : "Ja, det er det"
2 - "Du vil blive tiltalt for ikke at have sikret din bil mod tyveri"; svar
: "Nej nu må du fandme holde op !"
I mine ører lød det mest som nogen havde "tisset på hans sukkermad", og min
reaktion har ikke gjort
det nemmere for ham

/Henning.

Fra : Pein

Dato : 16-03-02 18:09

"Henning Sørensen" wrote ...
> [...]
> dette tilfælde en stille villavej
> klokken 5 minutter i 1 om natten, og i et par minutter, hvor jeg var

Lod du bilen stå med motoren i tomgang i flere minutter på en stille
villavej kl. 00:55 natten til en hverdag?
Det var da ikke særlig hensynsfuldt overfor naboerne, der skal tidligt op og
på arbejde næste dag!

Ud fra beskrivelsen, synes jeg det er kanon, at det lige kostede 500 dask.

Mvh. Niels Pein

Fra : Armand

Dato : 17-03-02 11:32

Pein <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en

> Lod du bilen stå med motoren i tomgang i flere minutter på en stille
> villavej kl. 00:55 natten til en hverdag?
> Ud fra beskrivelsen, synes jeg det er kanon, at det lige kostede 500
dask.

Og det er måske også snarere dét der er årsag til den økonomiske
mobning:
Begrundelsen (som strengens indlæg tydeligt bekræfter eksistensen af) er
måske den enkleste at foreholde skyldneren i modsætning til noget mere
udefinerbart omkring støj og ulempe :-/
Prisen er sikkert den samme á mindste bødestørrelse, så dér er kan man
ikke være forfordelt!

--
Armand.

Fra : Hans Palbøl

Dato : 17-03-02 22:14

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> wrote in message

> [...]
> villavej kl. 00:55 natten til en hverdag?
> Det var da ikke særlig hensynsfuldt overfor naboerne, der skal tidligt op

Øhh, har folk i villakvarterer abnormt følsomme ører? En bil i tomgang kan
sgu da næppe høres endsige vække nogen.

> Ud fra beskrivelsen, synes jeg det er kanon, at det lige kostede 500 dask.

Det er da for dum en bemærkning.

Tja, og så er denne tråd vist lige så propfuld af dobbeltmoralske indlæg,
som i den med gutten med den korte bagskærm. Selvfølgelig skal loven
overholdes, men det handler vel om, at der i nogle tilfælde er tale om
komplet ubetydelige overtrædelser, som der aldrig burde blive spildt tid på.
Vi har så mange love (der er lavet 10.000 nye love de sidste 10 år), at der
*skal* prioriteres - og med al den vold, voldtægter og andet lort, så virker
dette og det med bagskærmen som latterlige petitesser.

Hans

Fra : Armand

Dato : 18-03-02 00:00

Hans Palbøl <hans@INGENSPAMpalboel.dk> skrev i en

> [...]
> overholdes, men det handler vel om, at der i nogle tilfælde er tale om
> komplet ubetydelige overtrædelser, som der aldrig burde blive spildt

Du har tildels ret; men du hár altså også gjort noget ulovligt!
Og så er der lige det om hvad du regnede med at opnå med et sådant
indlæg - En masse rygklapperi???
Dette er vist ikke lige stedet for 100% modtagelse af rygklapperi :-/

--
Armand.

Fra : Hans Palbøl

Dato : 18-03-02 07:52

> Og så er der lige det om hvad du regnede med at opnå med et sådant
> indlæg - En masse rygklapperi???
> Dette er vist ikke lige stedet for 100% modtagelse af rygklapperi :-/

Hvad sker der her?!?! Jeg deltager i en debat, som fik mig op af stole - det
er da for pokker ikke anderledes end når du selv kommer indlæg. Der er da
for mærkeligt....

Hans

Fra : Armand

Dato : 18-03-02 16:27

> [...]
stole - det
> er da for pokker ikke anderledes end når du selv kommer indlæg. Der er

Ups!
Det var rigtigt nok Henning Sørensen, der startede tråden. Og jeg
forvekslede dig med ham - Beklager!

--
Armand.

Fra : Pein

Dato : 18-03-02 00:52

"Hans Palbøl" wrote ...

>Øhh, har folk i villakvarterer abnormt følsomme ører? En bil i tomgang
>kan sgu da næppe høres endsige vække nogen.

Øhh, måske er din hørelse mindre god end min.
Om dagen generer lidt tomgang vist ingen, men om natten, når der i øvrigt er
stille, så hører man fra stort set alle biler i tomgang en ret generende
brummen. Det er en lavfrekvent lyd, så det er vel ikke alle der kan høre
den.

[Pein]

> Det er da for dum en bemærkning.

Det er sådan set ikke en bemærkning der er oppe til diskussion, for det er
såmænd bare min mening om den sag.

>Tja, og så er denne tråd vist lige så propfuld af dobbeltmoralske
>indlæg, som i den med gutten med den korte bagskærm.

Hvilket indlæg? Jeg ser ingen indlæg om bagskærme i denne tråd.

> [...]
>der *skal* prioriteres - og med al den vold, voldtægter og andet lort,
>så virker dette og det med bagskærmen som latterlige petitesser.

Jeg tror vi er ret enige der.
Jeg tog jo slet ikke stilling til det lovgivningsmæssige, men det kan jeg da
hurtigt gøre: Selve loven synes jeg burde kunne undværes, ligesom en lang
stribe andre love.
Min grundholdning er, at fremfor at se på om man overholder lovens bogstav,
skulle man hellere gå efter, om man generer nogen med sine handlinger.

I dette tilfælde synes jeg det er noget pjat, at man kan idømmes en bøde
alene for ikke at låse sin bil (for hvem generer man?), men til gengæld
synes jeg ikke (ifølge beskrivelsen) Henning har opført sig særligt
hensynsfuldt overfor beboerne i området.
I tilfældet "kort bagskærm", som vel stammer fra en anden tråd, synes jeg
det burde være lovligt at køre med kort bagskærm, isoleret set, men hvis man
derved skaber problemer for den øvrige trafik, f.eks. smadrer en rude på en
bagvedkørende, så skal hammeren falde.

/Pein

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-03-02 19:14

On Sat, 16 Mar 2002 14:10:45 +0100, "Henning Sørensen"
<hkks@privat.dk> wrote:

Hej Henning.

> [...]
>dette tilfælde en stille villavej
>klokken 5 minutter i 1 om natten, og i et par minutter, hvor jeg var mindre

Det er vel ikke særlig hensigtsmæssigt at forlade et køretøj med
motoren gående lige gyldigt hvor langt du bevæger dig væk fra den.
Men at der ligefrem findes en lov imod det kommer som en overraskelse.

Men hvorfor skulle der nu ikke det.
Her i landet er det ved at gå ind for "omvendt" lovgivning.
Vi straffer dem der ikke sikrer deres ejendele og lader dem der
stjæler gå fri.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 16-03-02 19:48

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> motoren gående lige gyldigt hvor langt du bevæger dig væk fra den.
> Men at der ligefrem findes en lov imod det kommer som en overraskelse.

Jeg læste for et ½-1 år siden i ,tror jeg nok, ingeniøren en artikel om en
gut, der en tidelig morgen havde fået stjålet sin bil. hver morgen ved 5.30
tiden kørte han forbi bageren på vej til arbejde. Men så en morgen da han
kom ud fra bageren var bilen væk. det anmeldte han.....men det skulle han
"ikke" have gjort for det det kostede 500 kroner, da han havde efterladt
bilen (som han jo nu ikke havde mere) med motoren kørende....

> Her i landet er det ved at gå ind for "omvendt" lovgivning.
> Vi straffer dem der ikke sikrer deres ejendele og lader dem der
> stjæler gå fri.

det er vel igrunden ikke noget nyt, nu ser vi bare hvordan man aktivt går
ind og straffer uskyldige. "vi" har jo længe taget os mere af de kriminelle
end af de ofre de efterlader.....

Er der forresten ikke noget med at i Århus amt, må man ikke have bilen
stående i tomgang end tre minutter af miljø hensym?

--
Jacob m. gixxer -der endnu ikke er blevet kriminaliseret

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-03-02 02:16

> Er der forresten ikke noget med at i Århus amt, må man ikke have bilen
> stående i tomgang end tre minutter af miljø hensym?

Det må du vist ikke nogen steder.. Enkelte byer har 1 minut som grænse. Det
gælder dog ikke, hvis man kører i tomgang f.eks. for at justere motor.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 16-03-02 14:42

> [...]
> bødeforlæg ligesom der kunne skaffes en solid indkomst ved at "tage"
> samtlige lastbiler i samtlige gågader i det ganske danske land...

Jeg kan godt følge dine tanker, men nu er historien som altid helt
ensidig!
Du må jo have forårsaget betjentens(?) bevågenhed på en eller anden
måde! Hvorledes??

I den sidste ende er en bøde jo kun et kompromis i fald at du kan
erkende din brøde. Hvis ikke, så koster det kun ulejligheden at trække
sagen i byretten - Hvor alle dine argumenter burde falde i god jord :-/

--
Armand.

Fra : Claus MC

Dato : 18-03-02 00:12

> I den sidste ende er en bøde jo kun et kompromis i fald at du kan
> erkende din brøde. Hvis ikke, så koster det kun ulejligheden at trække
> sagen i byretten - Hvor alle dine argumenter burde falde i god jord :-/

Hvorfor spilde samfundets tid og ressourcer på sådan en banal klokkeklar sag
?

Betragt det som dyre lærepenge i stedet

/Claus

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-03-02 00:37

On Mon, 18 Mar 2002 00:12:22 +0100, "Claus MC" <clausmc@ofir.dk>
wrote:

Hej Claus.

>Hvorfor spilde samfundets tid og ressourcer på sådan en banal klokkeklar sag
>?
Jeg kan til dels godt forstå dit argument.
Men - så er der mange der overtræder den lov hver dag.
Tænk på dem der bruger deres motor til at drive en læssekran eller en
læsseklap.
De lader motoren køre meget længe, forlader køretøjet for at styre
kranen via radio.
Loven er lige for alle, så de er også på den forkerte side ikk' ?
Med det antal love vi har er det vist nødvendigt at der er en vis
afvejning af tilfældet før "fars hammer" falder.
Så hvis man føler sig uretfærdigt behandlet er der kun een vej, og det
er rettens.
Og så er det for den sags skyld ligegyldigt hvor lille sagen måtte
være.
Så et er at tage sine klø for noget man ved man er skyldig i, noget
andet er at gå linen ud når man føler sig uretfærdigt behandlet.

Hele denne tråd minder mig om følgende historie:
En aldrende herre i Mercedes sidder og venter på sin kone der er ved
at tømme en butik.
Han har motoren kørende.
En dreng stiller sig op pisser på højre forskærm hvilket naturligvis
får manden ud for at klappe knægten en på roen.
Aldrig så snart han er ude af bilen hopper en anden ind og kører væk
med den.
Så med den i mende er det vist ligegyldigt hvorledes man klokker i'en

>Betragt det som dyre lærepenge i stedet

Hvis jeg følte mig uretfærdigt behandlet - aldrig i livet.
Det er loven også til for

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Claus MC

Dato : 18-03-02 11:51

> Hvis jeg følte mig uretfærdigt behandlet - aldrig i livet.
> Det er loven også til for

Jep, ganske enig I det konkrete tilfælde står det dog sort på hvidt, at
man ikke må forlade sin bil med nøglerne i ! Flueknepperi eller whatever -
jeg synes, at der er andre sager i samfundet der er vigtigere at få
ekspederet videre i retssystemet. De bliver kun forsinket af disse
"småsager".

/Claus

Fra : boe

Dato : 16-03-02 17:58

> [...]
> kunne bruges af andre.
>
> NU er mit spørgsmål til gruppen :
>
> Iht. færdselslovens §118 må man ikke forlade sin bil ved standsning og

Det er nu ikke rigtigt. §118 er bare strafbestemmelsen. §28 derimod siger:

Stk. 4. Når føreren af et køretøj forlader dette, skal det sikres, at
køretøjet ikke kan sætte i gang af sig selv. Føreren skal endvidere træffe
foranstaltninger for at sikre, at køretøjet ikke uberettiget kan benyttes af
andre. Påbudt anordning til tyverisikring skal være sat i funktion.
Trafikministeren kan fastsætte bestemmelser om, hvilke typer låseanordninger
der skal anvendes.

Som du ser, så er der ikke nogen begrænsninger i forhold til, hvor lang tid
køretøjet skal have været forladt - det skal bare være forladt.
Men du har i øvrigt ret i, at parkering regnes som over 3 minutter, med
mindre der er tale om aflæsning, som i nogle tilfælde heller ikke regnes som
parkering. Men hvis du hentyder til tidrummet i dit eget tilfælde, så kan
det jo være, at man regner både 00.55 og 00.58 med, og så er der tale om 4
minutter og dermed en parkering - hvis man ikke anerkender at der var tale
om af- og pålæsning. Men som sagt, så har det ingen indflydelse på
strafbarheden i dit konkrete tilfælde.

> [...]
lastbiler
> i samtlige gågader i det ganske danske land...

Ja, det har du ganske ret i (bortset fra, at det altså er §28), hvis
køretøjerne efterlades med nøglen i tændingslåsen - men det hjælper jo
desværre ikke dig.
Hvordan havde du generet betjenten siden du fik en bøde?

Bo, VF1000F

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 16-03-02 19:57

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
> [...]
tid
> køretøjet skal have været forladt - det skal bare være forladt.

Så er spørgsmålet bare; hvordan definerer man "forladt"??? mindre end tyve
meter væk???....hvis der hele tiden var frit udsyn til bilen vil jeg nok
ikke definere det som forladt.....
Derudover sker det da også at jeg "efterlader" min motorcykel i tomgang
i min indkøsel fx hvis motoren skal varmes op eller lign. og hvis der så kom
en betjent og ville give mig en bøde for det, vil jeg nok komme med en
reaktion der var noget mere heftig end den Henning kom med...

--
Jacob m. gixxer - begge med temperament, til tider

Fra : Lars Nielsen

Dato : 17-03-02 02:08

"Jacob Stegelmann" <stegelmann(@)privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en betjent og ville give mig en bøde for det, vil jeg nok komme med en
> reaktion der var noget mere heftig end den Henning kom med...

- I din egen indkørsel... - Tror rent faktisk ike de kan opponere imod det,
da det er på privat område, og de derfor skal have en dommerkendelse for at
straffe, eller forseelsen skal være af særlig grov karakter´, smat bestyrket
mistanke...
Mon ikke al det der om standsning og parkering kun gælder på offentligt
område???

Fra : boe

Dato : 17-03-02 14:06

"Lars Nielsen" <dsl8938@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bestyrket
> mistanke...
> Mon ikke al det der om standsning og parkering kun gælder på offentligt

Det gælder alle steder hvor færdselsloven gælder. Og det gør den med
overvejende sandsynlighed i din indkørsel

Bo, VF1000F

Fra : Claus MC

Dato : 18-03-02 00:13

> [...]
> standsning for aflæsning ikke er at
> betragte som en standsning og parkering hvor § 118 træder i kraft ??

Det er ikke en parkeringsbøde, du har fået, hvorfor den desværre ikke går
;-(

/Claus

Fra : Henning Sørensen

Dato : 18-03-02 10:13

Næ - jeg forstår nu også lovens ord sådan, at uanset hvor længe man er væk
og uanset hvor
langt man er fra sit køretøj, så må den ikke forlades uden at den er sikret
mod tyveri.
Dette er jo nok grunden til, at jeg blev lettere ophidset, fordi i så fald
er loven da tåbelig -
forstået på den måde, at mange overtræder den hvere eneste dag - måske endda
uden at være
klar over det.
Hmmmm...måske en af dem de kan bruge på Discovery channel.........

Jeg betaler naturligvis bøden - jeg har jo gjort noget kriminelt - men synes
altså stadig at det
konflikter med min retfærdigheds sans.
Som det allerede er konstateret her i tråden, så findes der et hav af
umulige love, og vi ser også
tit eksempler på, at folk der bevidst overtræder loven ikke bliver straffet
overhovedet.
- Desuden er jeg sikker på, at havde jeg haft tungen ude - istedet for at
sige min mening til
betjenten, så havde det ikke kostet mig en øre....

/Henning

Fra : Claus MC

Dato : 18-03-02 11:52

> - Desuden er jeg sikker på, at havde jeg haft tungen ude - istedet for at
> sige min mening til
> betjenten, så havde det ikke kostet mig en øre....

Elementært, kære Watson LOL

/Claus

Fra : boe

Dato : 18-03-02 13:05

"Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> wrote in message
> - Desuden er jeg sikker på, at havde jeg haft tungen ude - istedet for at
> sige min mening til
> betjenten, så havde det ikke kostet mig en øre....

Så du lod din bil stå med tændt motor, en betjent kom forbi og gjorde
opmærksom på, at du ikke må forlade din bil med tændt motor. Derefter
starter du så en diskussion med ham om rimeligheden i, at han påtaler
forholdet. Efterfølgende undrer du dig over, at han, for at bevise at hans
tolkning af loven er den rigtige, pålægger dig en bøde. Tsk, tsk, tsk. Var
du fuld?

Bo, VF1000F

Fra : Henning Sørensen

Dato : 18-03-02 19:56

Næ - der var absolut ingenting at diskutere, og det var heller ikke nogen
påtale.
Derimod var hans 2. sætning : "Du får en bøde for..."
Mit udbrud ("Nu må du f...") var nærmest noget jeg ikke kunne holde tilbage.
Jeg har ellers stor tiltro til politiet og meget stor sympati for deres
arbejde.
Desuden også en stor tiltro til min egen retfærdighedssans, også således at
jeg
uden at kny accepterede at ville betale en bøde for engang at have købt en
stjålet
computer. Jeg fandt _selv_ ud af at den var stjålet, hvorefter jeg meldte
såvel mig
selv som hæleren (der viste sig at være tyven), og derved mistede 5800,-
Politiets anklager var iøvrigt _meget_ glad for mig; de fik optrævlet en
bande de ellers ingen
spor havde af, og som havde foretaget adskillige indbrud for at stjæle
computere.
Det er ikke økonomien i dette spørgsmål der er interessant for mig, men
nærmere at jeg
mener dette er at gå i "for små sko"...
Mit indledende spørgsmål til gruppen var egentlig også bundet i, hvorvidt
der
findes (burde findes ?) en minimumsgrænse for, hvornår det er en kriminel
handling
at forlade sit køretøj uden at sikre mod andres brug.
Betjenten lagde vægt på at bilen havde holdt i tre minutter, ligesom det af
bødeforelægget
fremgår, at bilen er observeret fra 00.55 til 00.58. Loven siger imidlertid
ingenting om intervaller,
men fortolkning derhen, at når man stiger ud af sin bil gør sig selv til
kriminel ved ikke at sikre
mod andres brug, uanset om man skal ud og tilse en overkørt kat, som postbud
for at tømme
postkassen, som lastbilchauffør for at aflevere en pakke, som taxichauffør
for at aflevere
fru Hansen der er dårligt gående ved sin hoveddør eller som i mit tilfælde
aflevere en pakke
hos en kammerat - hmmm ja, dét synes jeg faktisk er overreaktion - desuden
er der vel ingen
der frivilligt får deres ting stjålet ??
(Er iøvrigt fuldstændig uenig i at bilen holdt i 3 minutter...hvor lang tid
kan det tage at gå 2x20mtr..)

Eller sagt med andre ord :
Hvis man parkerer sit køretøj : Ja - det er rimeligt at man kan straffes for
ikke at sikre...
Hvis man standser : Nej - det er ikke rimeligt at man skal straffes for ikke
at sikre...

Hvad er mon iøvrigt politiets fremgangsmåde hvis jeg ikke var kommet ?
Var bilen blevet fjernet ?? Dét var jo nok blevet væsentlig dyrere..med de
priser Falck har

/Henning
XS750 - 350 km i år.

news:3c95d7e6$0$17387> Så du lod din bil stå med tændt motor, en betjent kom

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-03-02 22:04

"Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Næ - der var absolut ingenting at diskutere, og det var heller ikke nogen
> påtale.

Er du ikke nok sød at svare under det du svarer på, og skære overflødig
citering væk? Det er komplet umuligt at se sammenhængen i dette indlæg, og
jeg ville ellers gerne læse det.

Rittig

Fra : Henning Sørensen

Dato : 19-03-02 11:25

> [...]
> citering væk? Det er komplet umuligt at se sammenhængen i dette indlæg, og

Hmm troede ellers jeg gjorde alle en tjeneste ved netop at skrive over, så
man ikke
skal gennem lange citater, men det ved jeg godt der er lidt delte meninger
om.
Men der kan vel snart heller ikke koges mere suppe på denne historie

/Henning
XS 750 - (stadig) 350 km i år, hvor blev foråret af

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-03-02 22:57

"Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse

> /Henning
> XS 750 - (stadig) 350 km i år, hvor blev foråret af

Det faldt desværre i februar.

Rittig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 20-03-02 14:52

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article

> Det faldt desværre i februar.

Så var det godt vi nåede at køre en masse....
--
Søren
http://motortosse.dk