Gprs opkaldsnummer
Fra : Frank

Dato : 16-03-02 10:38

Er der nogen der ved hvilket opkaldsnummer der skal bruges med gprs og
Orange, når jeg skal på internet (Wannado)?

Frank

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-03-02 14:21

Hej Frank,

"Frank" <F.lhivbukserneafmig@oncable.dk> wrote in news:3c931286$0$92542
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Er der nogen der ved hvilket opkaldsnummer der skal bruges med gprs og
> Orange, når jeg skal på internet (Wannado)?

Det er specifikt for din telefon (Nokia har *99#). Desuden skal du sætte en
GPRS profil op på din telefon (hos Sonofon skal den hedde 'internet' -
brugnavn er 'sonofon' - ikke noget password).

** Lars

Fra : Frank

Dato : 16-03-02 15:27

> [...]
> GPRS profil op på din telefon (hos Sonofon skal den hedde 'internet' -
> brugnavn er 'sonofon' - ikke noget password).

OK...
Hos Orange er der ikke nogen der ved noget i weekenden ;-(

Og deres hjemmeside er alt andet end informativ ;-(

Frank

Fra : Orange

Dato : 16-03-02 16:46

- Internet GPRS for Orange web.orange.dk
Make in Windows a new Network and Dial-in connections
In properties-General
Phone number *99***1# (ikke kun til Nokia men også til Ericsson og
Motorola, jeg tror faktisk til alle telefon)
In Internet Protocol (TCP/IP) properties
Preferred DNS server   212.97.206.131
Alternate DNS server   212.97.206.161

Modem properties - advanced extra initialization commands:
+cdgcont=1,"IP","web.orange.dk"

- WAP GPRS send en sms med wapgprs til 888 og gem/install denne

Hvadfor en telefon har du?

http://www.kandu.dk/

Fra : Frank

Dato : 16-03-02 17:48

"Orange" <Orange.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Motorola, jeg tror faktisk til alle telefon)
> In Internet Protocol (TCP/IP) properties

Sådan!

> Modem properties - advanced extra initialization commands:
> +cdgcont=1,"IP","web.orange.dk"
>
> - WAP GPRS send en sms med wapgprs til 888 og gem/install denne

Sådan, sådan.

> Hvadfor en telefon har du?

Nokia 6310

Frank

Fra : Frank

Dato : 16-03-02 20:03

> [...]
> +cdgcont=1,"IP","web.orange.dk"
>
> - WAP GPRS send en sms med wapgprs til 888 og gem/install denne

Jeg har en 6310.

Frank

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-02 15:18

> Er der nogen der ved hvilket opkaldsnummer der skal bruges med gprs og
> Orange, når jeg skal på internet (Wannado)?

Ja, det gør Orange sikkert.....

Med venlig hilsen

Michael Kjærsgård
E.mail: webmaster@post10.zzn.com
Tel.: +45 51296626
Web: http://www.vindenand.dk
http://www.paasken.dk
http://www.funnysite.tk
http://www.vitsms.tk

Fra : Frank

Dato : 16-03-02 17:08

"Vindenand.dk - Michael Kjærsgård" <vindenand@paasken.dk> skrev i en
meddelelse news:3C935408.ED734EC4@paasken.dk...

> Ja, det gør Orange sikkert.....

Ikke dem der passer telefonen i weekenden ..;-(

Frank

Fra : Orange

Dato : 16-03-02 18:40

"Frank" skrev d. 16-03-02 17:08 dette indlæg :

> "Vindenand.dk - Michael Kjærsgård" <vindenand@paasken.dk> skrev i en
> meddelelse news:3C935408.ED734EC4@paasken.dk...

> Ikke dem der passer telefonen i weekenden ..;-(
>
> Frank

6310 og GPRS virker findt med IRda
Frank Virker din GPRS med dial-in ?

http://www.kandu.dk/

Fra : Frank

Dato : 16-03-02 19:57

> 6310 og GPRS virker findt med IRda
> Frank Virker din GPRS med dial-in ?

Det er lykkedes mig en gang at komme på nettet...... øhm men om det var med
dial-in?

Det gik i øvrigt så langsomt at jeg tror at det var med det indbyggede modem
og ikke Gprs.

Frank

Fra : Orange

Dato : 17-03-02 11:05

> [...]
var med
> dial-in?
>
> Det gik i øvrigt så langsomt at jeg tror at det var med det indbyggede

Langsom!!!! Det lyder helt forkert
Check ventligst

Konfigurer telefonen
Programmer APN navnet i telefonen
-menu 4-7-1-1 select first profile
-menu 4-7-1-1 vælg første profil
-menu 4-7-2-1 Orange Web
-menu 4-7-2-2 web.orange.dk

Konfigurer PC
Vælg ikonet my computer på desktoppen eller start knap
-vælg &#8220;network add dial-up connections&#8221;
-opret ny forbindelse
-vælg &#8220;dial-up to a private network&#8221;
-vælg Infrarød modem port
-phone number *99#
-for all users
-navngive &#8220;mobile Internet&#8221;
-knap &#8220;properties&#8221;
-vælg fra i &#8221;options&#8221;
- &#8221;prompt name og password&#8221;
- &#8221;prompt for phone number&#8221;

Aktiver IR på telefon
-menu 9

opret forbindelse via &#8220;start&#8221;

tekst på ikon speed 28.8 Kbps er bar en tekst din hastigheden med 6310
kan vare op til 40,2 kbits/sec.
Praktisk kan du nå mellem 30-35 kbs gennemsnit, no guarantee GPRS er
&#8221;best effort&#8221;

L.

http://www.kandu.dk/

Fra : Frank

Dato : 17-03-02 12:49

Mange tak!

Med din vejledning er jeg nu kommet på nettet med min IPaq.

Der er dog stadig et par problemer:

Efter et stykke tid lukker Gprs forbindelsen af sig selv.... er det en slag
timeout, som jeg kan ændre?

Når Gprs forbindelsen har været åben og efterfølgende er lukket, er jeg nødt
til at slukke telefonen og tænde den igen for at oprette en ny forbindelse.

Jeg kan stadigvæk ikke få det til at virke med min bærbar pc, men det er
helt andre problemer.

Jeg kan slet ikke få installeret ir modemdriverne.
Jeg får at vide at der findes et patch hos microsoft, som jeg ikke kan
finde.
Jeg har af anden vej fået at vide at det patch er inkluderet i windows 2000
sp2 som er installeret.

Frank

Fra : Orange

Dato : 21-03-02 17:33

"Frank" skrev d. 17-03-02 12:49 dette indlæg :
> [...]
> finde.
> Jeg har af anden vej fået at vide at det patch er inkluderet i windows

There is no timer in GPRS but there can be a timer in your phone or PDA.
Does you PC "sees" the phone if yes it should work
simply make new connection and so on.
Can you PC see the PDA?
If those are not the fact it is behond my knowlegde
You can always try a cable connection which maybe will solve your IR
problems

Let me know your findings

http://www.kandu.dk/

Fra : Frank

Dato : 22-03-02 19:34

> There is no timer in GPRS but there can be a timer in your phone or PDA.
> Does you PC "sees" the phone if yes it should work
Når forbindelsen har været afbrudt og jeg igen prøver at få forbindelse kan
jeg på telefonen se at min PDA for forbindelse og at det senere afbrydes,
uden at opnå forbindelse til nettet.
Dette sker med Bluetooth, ikke med kabel forbindelse

Frank

Fra : König

Dato : 26-03-02 20:37

Hmm. hvilken tlf bruger du?

Hvis du bruger Ericsson så skal den have en opdatering, som ikke er kommet
endnu, for at du ikke skal genstarte den hvergang at den "logger" dig af.

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-02 21:25

> Hmm. hvilken tlf bruger du?
Nokia 6310!

Frank

Fra : König

Dato : 28-03-02 21:42

OK. du skal hente en opdatering på compaqs hjemme side, til bluetooth..
mener at den kom for et par dage siden. DA jeg ikke har set vejledningen kan
jeg ikke sige om du gør noget galt der.

/K

Fra : HSK

Dato : 19-03-02 19:12

hehh.. de er sgu så snot-dumme hos Orange...