/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Luftskrueindstilling på Katana
Fra : Kent Johansen


Dato : 16-03-02 10:18

Hej NG!

Er der nogen der kender til standartindstillingen på luftskruen/blandeskruen
på en
Suzuki GS650G ?

Mvh Kent Johansen

--
"There are only three sports: bullfighting, motor racing, and
mountaineering; all the rest are merely games."
- Ernest Hemingway




 
 
Egon Østergaard (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Egon Østergaard


Dato : 16-03-02 12:58


"Kent Johansen" <kentj@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:a6v2ik$9q6$1@eising.k-net.dk...
> Hej NG!
>
> Er der nogen der kender til standartindstillingen på
luftskruen/blandeskruen
> på en
> Suzuki GS650G ?
Efter min håndbog så skriver de at den er indstillet fra fabrikken, og at
der skal specialværktøj til for at stille den.
Jeg har aldrig haft brug for at stille min. (Jeg har osse kun haft den i 1
år.)

--

Hilsen
Egon Østergaard
DMCN #7
Suzuki GS 650G Katana
egon.oe@mail.dk





Armand (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-03-02 14:17


Egon Østergaard <egon.oe@mail.dk> skrev i en
news:3c933374$0$92562$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Kent Johansen" <kentj@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> news:a6v2ik$9q6$1@eising.k-net.dk...
> >
> > Er der nogen der kender til standartindstillingen på
> > luftskruen/blandeskruen på en Suzuki GS650G ?
> Efter min håndbog så skriver de at den er indstillet fra fabrikken, og
at
> der skal specialværktøj til for at stille den.

Ikke desto mindre prøvede en kammerat til mig det med stor succes da
hans GS550 havde passeret 60.000 km.

Men er det ikke blot synkronisering af karburatorerne at du (Egon)
mener??

Almen brug/justring på luftskruerne foregår som følgende:
Først og fremmest ud fra et fuldt syncroniseret karburator-batteri!
- Tag én luft skrue af gangen og drej den ind/ud indtil det punkt hvor
motoren går med højeste omdrejninger og giv den ¼ omgang ind derfra!
Stil om nødvendigt tomgangsomdrejningerne ned inden at samme procedure
foretages med næste karburator, og så fremdeles!

--
Armand.



Egon Østergaard (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Egon Østergaard


Dato : 16-03-02 19:55


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a6vgg8$2mtr$1@news.cybercity.dk...
>
> Men er det ikke blot synkronisering af karburatorerne at du (Egon)
> mener??
>
Jeg har lige kikket efter, og der står
(citat)
CAUTION:
Do not disturb the pilot screw. This component is preset at the factory by
the very specialized equipment.
(citat slut)
eller er det mit engelske der ikke er godt nok??

--

Hilsen
Egon Østergaard
DMCN #7
egon.oe@mail.dk





Armand (17-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-03-02 12:41


Egon Østergaard <egon.oe@mail.dk> skrev i en
news:3c939541$0$92550$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:a6vgg8$2mtr$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Men er det ikke blot synkronisering af karburatorerne at du (Egon)
> > mener??
> Jeg har lige kikket efter, og der står
> Do not disturb the pilot screw. This component is preset at the
factory
> eller er det mit engelske der ikke er godt nok??

Nej, du læser godt nok; men der hvor jeg vil hen er om du allerede har
synkroniseret karburatorerne på "normal" vis, eller om det er arbejdet
med luftskruerne at du blander sammen med det at synkronisere!?

--
Armand.




Egon Østergaard (17-03-2002)
Kommentar
Fra : Egon Østergaard


Dato : 17-03-02 19:07


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a7209g$1n9m$12@news.cybercity.dk...
> Nej, du læser godt nok; men der hvor jeg vil hen er om du allerede har
> synkroniseret karburatorerne på "normal" vis, eller om det er arbejdet
> med luftskruerne at du blander sammen med det at synkronisere!?
>
Det jeg forstår med det er at når karburatorerne er synkroniseret så skulle
det ikke være nødvendigt at stille på luftskruerne.
Jeg skal da ikke forsværge at det er mig der er galt i byen, jeg skrev bare
det der står i manualen.

--

Hilsen
Egon Østergaard
DMCN #7
egon.oe@mail.dk





Armand (17-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-03-02 22:39


Egon Østergaard <egon.oe@mail.dk> skrev i en
news:3c94db78$0$92561$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:a7209g$1n9m$12@news.cybercity.dk...
> > Nej, du læser godt nok; men der hvor jeg vil hen er om du allerede
har
> > synkroniseret karburatorerne på "normal" vis, eller om det er
arbejdet
> > med luftskruerne at du blander sammen med det at synkronisere!?
> Det jeg forstår med det er at når karburatorerne er synkroniseret så
skulle
> det ikke være nødvendigt at stille på luftskruerne.
> Jeg skal da ikke forsværge at det er mig der er galt i byen, jeg skrev
bare
> det der står i manualen.


OK!
Back to basic:
At synkronisere karburatorerne således at de alle trækker lige hårdt i
tomgang, er et obligatorisk servicejob, og det foretages ved at justere
gasspjælds-armens indbyrdes forbindelse for hver karburator ud fra en
aflæsning af indsugningsstutsenes individuelle vacuum!

Karburatorerne ikke kan være 100% identiske, idet de er støbte emner,
som efterfølgende er blevet mekanisk bearbejdet. Og da dysestørrelserne
springer med (hele) 5/100 pr størrelse, kan Katana'ens fire
karburatorerne ikke påregnes at virke ens. Dette har man imødekommet ved
at konstruere en justerbar "inddysning" (á luftskruen!), hvormed alle
karburatorern kan bringes til at virke ens.
Det er denne justering manualen regner for at være livstidig - Hvilket
den ikke(!) er!

Tilbage til dine problemer:
Du kan justere på luftskruerne; men det skal kun være efter at
karburatorerne dels er justeret indbyrdes (v.h.a. vacuum-metre) og andre
fejlmuligheder (til dårlig tomgang!) á falsk luft, revnede
vacuum-membraner, hængende chokere m.fl. er kontrolleret !!

Hvad er dit problem, siden du påregner at justere på luftskruerne?

--
Armand.






Egon Østergaard (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Egon Østergaard


Dato : 18-03-02 17:11


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a732gs$krk$4@news.cybercity.dk...

> Hvad er dit problem, siden du påregner at justere på luftskruerne?
>
Jeg har ikke tænkt mig at justere noget, for min går fint.
Det var bare et indlæg til en tidligere postning.

--

Hilsen
Egon Østergaard
DMCN #7
egon.oe@mail.dk





Kent Johansen (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Kent Johansen


Dato : 18-03-02 21:22


Armand skrev:
> Hvad er dit problem, siden du påregner at justere på luftskruerne?

Tjah problemet er, at luftskruerne er blevet pillet ved (ikke af mig!).
Katanaen har fået en Laser-potte på, hvilket betyder, at
luftskrueindstillingen formentligt
skal være lidt forskellig fra standardindstillingerne. Standardindstillingen
kunne
blot give mig et udgangspunkt for videre finindstilling, som skal ske på
basis af først og fremmest min hørelse, og hvordan MC'en tager gassen og
endeligt, hvordan tændrørerne
ser ud efter kørsel.
Tak for jeres indlæg!
MVH Kent




Armand (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-03-02 23:00


Kent Johansen <kentj@kampsax.dtu.dk> skrev i en
news:a75i98$jdg$1@eising.k-net.dk...
>
> Armand skrev:
> > Hvad er dit problem, siden du påregner at justere på luftskruerne?
> Tjah problemet er, at luftskruerne er blevet pillet ved (ikke af
mig!).
> Katanaen har fået en Laser-potte på, hvilket betyder, at
> luftskrueindstillingen formentligt skal være lidt forskellig fra
> standardindstillingerne.

NIX!

Det er ikke på luftskruerne at man justerer for mere åben udstødning!
Det gøres ved at montere en passende hoved-dyse størrelse, endsamt
hæver/sænker på nålen i gasspjældet.
Arbejdet gøres bedst af en kender med et rullefelt og en CO-tester til
rådighed :-|
Luftskruerne er kun(!) til at optimere tomgangen med!

> Standardindstillingen kunne blot give mig et udgangspunkt for videre
> finindstilling, som skal ske på basis af først og fremmest min
> hørelse, og hvordan MC'en tager gassen og endeligt, hvordan
tændrørerne
> ser ud efter kørsel.

Igen:
Luftskruerne skal stilles efter gehør (á tidligere beskrevet
procedure!); men ikke(!) i henhold til gasrespons eller
tændrørs-sodning - Dertil bruges andre dysestørrelser i karburatoren!
:-|

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste