Hjælp til seriel opkobling til bogbus !
Fra : Jane Grønbech

Dato : 16-03-02 08:48

Jeg har bare et kæmpe, kæmpe problem. - En bogbus som skal have en
telnetforbindelse fra en seriel pc. - Vi har tidligere anvendt en
Annexserver, men da der skulle skiftes IP-adresse pga. netværk, ny server
m.m. lykkedes det at ændre IP-adressen, men desværre er den herefter aldrig
vendt tilbage efter boot, hvorfor jeg heller aldrig har fået en portpromt,
hvorfor jeg heller ikke kan lave en telnetkommando, eller iøvrigt ændre
andre konfigurationer.

Vi er virkeligt på den. - Skulle der blandt jer være nogen der kan komme med
gode råd, eller kender til en anden løsning, eller til noget hardware der
kan købes til formålet vil jeg blive meget lykkelig for at høre om det.

PÅ FORHÅND TUSIND; TUSIND TAK

MVH
Jane

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-03-02 23:33

On Sat, 16 Mar 2002 08:47:58 +0100, "Jane Grønbech"
<jagr@privat.dk> wrote:

> Jeg har bare et kæmpe, kæmpe problem. - En bogbus som skal have en
> telnetforbindelse fra en seriel pc. - Vi har tidligere anvendt en
> Annexserver

Der er andre terminalservere, der ville kunne anvendes til formå-
let, fx. en Cisco-router. Kontakt din foretrukne netværkspusher
om omgaven.

Men ellers er det ikke umuligt, at Eterra stadig har en gammel
microAnnex liggende. Vi havde dem i hvert fald i DDI (der blev
til Wang Global, Getronics, Merkantildata og Eterra).

-A
PS: FUT til netværk
--
http://www.hojmark.org/